• BIST 90.383
  • Altın 144,409
  • Dolar 3,6117
  • Euro 3,9021
  • Konya 14 °C
  • Türk Lirası'nda artık Merkez Bankası Başkanının da imzası olacak
  • Bugün hava nasıl olacak?
  • İstihdam seferberliği tam gaz: İş arayana 650 TL destek
  • Türk Lirası'nda artık Merkez Bankası Başkanının da imzası olacak
  • Bugün hava nasıl olacak?
  • İstihdam seferberliği tam gaz: İş arayana 650 TL destek

Ramazan’da Çok Tok Tutan Besinler

Ayşe Duran

1 su bardağı süt, 1 su bardağı kefir, 2 su bardağı yoğurt

Kalsiyum ve D vitamini kaynaklarının tok tutarak açlık hissini bastırma özellikleri vardır. Sahurda 1 su bardağı yoğurt, sahurdan sonra 1 su bardağı tarçınlı süt, iftarda 1 su bardağı yoğurt, iftardan 1.5 saat sonra 1 su bardağı kefir tüketmeyi ihmal etmeyin. Bu şekilde hem bağışıklık sisteminizi güçlendirirsiniz hem de gün boyu acıkmak hissinizi azaltmış olursunuz.

 

Çok tahıllı ekmek

Kompleks karbonhidrat grubundan olan; tam buğday, çavdar, yulaf ekmeği, bulgur, kepekli makarna gibi besinler besin değeri yüksek, yağ oranı görece daha az ve lifli besinlerdir. Tam buğday/çavdar/yulaf gibi tahıllar lif içeriklerinden dolayı kan şekerindeki dalgalanmaları önler ve açlık hissinin azalmasında etkili olurlar. Bu sebeple iftar ve sahurlarda tam tahıllı ekmek tüketmek metabolizmayı zorlamayacak ve açlık hissini engellemeye yardımcı olacaktır.

 

Yumurta-Peynir 

Yumurta anne sütünden sonra bizim için örnek proteindir. Protein içerikli besinler kişiyi uzun süre tok tuttuğundan özellikle sahurda yumurta tüketebilirsiniz. Aynı şekilde peynir çeşitleri ve dil peyniri de protein oranı oldukça yüksek besinlerdendir.

 

Ceviz-badem

Yağlı tohumlar besinlerin mideden geçiş hızını yavaşlattığı için tokluğun uzamasına neden olur. Bu nedenle sahurda; ceviz ve badem gibi yağlı tohumlardan tüketebilirsiniz. Tok tutma özelliklerinin yanı sıra kalp sağlığını koruyan omega-3 yağ asitlerini de içerirler.

 

Kırmızı meyveler

Antioksidan özellikli kırmızı meyveler; karadut, böğürtlen, çilek, karpuz, yaban mersini vücudun direncini arttıran meyveler arasındadır. Ayrıca İspanya'da gerçekleştirilmiş bir araştırmaya göre çilek LDL (kötü) kolesterol seviyesinin düşmesine sebep olurken, HDL (iyi) kolesterol seviyesini sabit tutar. Kırmızı meyveler uzun süre tok tutar.

 

Yulaf ezmesi

Besleyici olduğu kadar düşük kalorilidir. Yulafta bulunan çözünür lif, uzun süre tok kalmanızı sağlar. Sahurda kuru meyveler, ceviz, badem ve süt ilavesi ile hazırlanan yulaf ezmesi uzun süre tokluk sağlar. Yulaf ezmesi lif içeriğinden dolayı kabızlık problemini de önlemeye yardımcıdır.

 

Tarçın

Kan şekerini düzenleyerek iştahı azaltır. Toz ya da kabuk tarçın olarak kullanabilirsiniz.

 

Çörek otu

Birçok faydasının yanında doygunluk hissi sağlamasıyla da ramazanda tüketilmesini önerdiğim bir baharattır. Sahurda öğütülerek yoğurda eklenecek çörekotu doygunluk hissi dışında zindelik de yaratır. Eczanenizden soğuk pres olarak yağ ya da kapsül olarak tercih edebilirsiniz. Günde maksimum 2 tatlı kaşığı ya da 2 yumuşak kapsül olarak sahur ve iftarda aç karnına alabilirsiniz.

 

 

Buğday ruşeymi

Buğdayın işlenerek una dönüştürülmesi süresinde, özel ayrıştırma işlemleri sonunda, her bir ton buğdayın işlenmesinden bir kilogram ruşeym elde edilir. Özellikle sahur öğünlerinizde 3 yemek kaşığı yoğurda 3 tatlı kaşığı buğday ruşeymi koyup tüketebilirsiniz. Eczanenizden ruşeym kapsülü olarak alıp da kullanabilirsiniz. Ruşeym yağı kapsülü omega-3 ve 6 yağ asitleri, yüksek miktarda A, B1 ve E vitaminlerini içerir. Kolesterolün düşmesinde etkilidir.

 

Diyetisyen Ayşe DURAN

Konya Özel Selçuklu Hastanesi 

UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Memleket | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0332 352 16 16 | Faks : 0332 352 11 66 | Haber Scripti: CM Bilişim