• BIST 83.048
  • Altın 146,881
  • Dolar 3,7605
  • Euro 4,0391
  • Konya -8 °C
  • Facebook'tan İslami sayfalara sansür
  • Çok kritik uyarı! Günlerce yağacak
  • İşte AK Parti'nin referandum sloganı
  • Facebook'tan İslami sayfalara sansür
  • Çok kritik uyarı! Günlerce yağacak
  • İşte AK Parti'nin referandum sloganı

Psikolojin sana göre beslensin

Ayşe Duran

Dünyaya geldiğimizden beri, insanoğlu içgüdüsel bir davranış olarak yemek yer. Bu içgüdüyü en iyi yeni doğan bebeklerde görürüz. Yeni doğan bebek önceden öğrenmediği emme içgüdüsü ile annesinin memesini emmeye başlar ve ilk beslenme o anda insanoğlu için başlamış olur.

 

Yaş ilerledikçe insanlarda değişen algı ve psikolojiye bağlı olarak yemek yerken, yeme davranış bozukluğu gösterilir. Yoğunlaşan iş hayatına bağlı olarak yemek yeme süreleri kısaltılır ve çok hızlı yemek yenilir. Buna bağlı olarak başta hazımsızlık, metabolizma rahatsızlıkları, kabızlık ya da ishal, reflü, özafajit mide hastalıkları gibi rahatsızlıklar kendisini göstermeye başlar.

 

Ev hanımlarında ise, duygusal yeme davranış bozukluğuna göre değişiklikler gösterir. Kadın çok sinirli olduğunda mutfak dolabında nöbet tutup saatlerce sinirinin geçmesini beklerken besin tüketiminin farkında bile olmaz. Bu durum tekrarladıkça kilo da ciddi artışlar meydana gelir. Duygusal yeme davranış bozuklukları kişiden kişiye değişiklik gösterir. Kimi insan çok mutlu olduğunda yemek yemeyi reddeder ya da unutur, kimi insan çok mutlu olduğunda daha çok yemek ister. Çok sinirli olduğunda çok yemek yiyebilir ya da tam tersi olabilir. Bu durum tamamen kişiden kişiye değişiklik gösterir.

 

Sınav stresinde olan öğrencilerde de yeme davranış bozuklukları ortaya çıkabilir. Sınav için çalışan öğrenci çoğunlukla çalışmaktan sıkıldığı için sürekli bir şeyler yeme isteği duyar.

 

Sonuç olarak duygusal yeme davranış bozukluklarının ana nedeni, mutlu olma isteği ya da mutluyken daha çok mutlu olma eğilime girenlerde ortaya çıkar.

 

Duygusal Yeme Davranış Bozukluklarından Kurtulmak İçin Neler Yapmalıyız?

 

  • Öncelikle yanlış beslenme düzenimizi değiştirmeli dengeli ve yeterli beslenmeliyiz. Bunun için bir uzmana danışmalıyız.
  • Yeterli ve düzenli beslendiğimiz halde duygusal yeme davranış bozukluğu gösteriyorsak, açık havada derin nefes almalı ardından 2 bardak ılık su içmeliyiz.
  • Düzenli spor daima iyi gelecektir size. Haftada 3 gün mutlaka en az 30 dakika tempolu açık havada yürüyüş yapın. Doğa gezileri yapabilirsiniz. Vaktiniz var ise haftada 1 gün yüzebilir ya da platese gidebilirsiniz.
  • Günlük su tüketiminize dikkat edin. Yeme davranış bozukluklarının nedenlerinden birisi de yetersiz su tüketimidir. Günde ortalama 8-10 bardak su tüketin.
  • Unutma sen psikolojine göre değil, psikolojin sana göre beslensin. 
UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Memleket | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0332 352 16 16 | Faks : 0332 352 11 66 | Haber Scripti: CM Bilişim