• BIST 109.330
  • Altın 155,894
  • Dolar 3,8638
  • Euro 4,5501
  • Konya 9 °C
  • 15 Temmuz Çengelköy ve Kuleli iddianamesi kabul edildi
  • Teröristbaşı Gülen'in örgüt mensuplarına verdiği talimat yazısı ortaya çıktı
  • İYİ Parti'den 2019 için CHP ve HDP'ye ittifak çağrısı!
  • 15 Temmuz Çengelköy ve Kuleli iddianamesi kabul edildi
  • Teröristbaşı Gülen'in örgüt mensuplarına verdiği talimat yazısı ortaya çıktı
  • İYİ Parti'den 2019 için CHP ve HDP'ye ittifak çağrısı!

Probiyotiklerle Zayıflayın

Ayşe Duran

Probiyotik kelimesi yunanca da yaşam için anlamına gelmektedir, kelimenin anlamından belli olduğu gibi insan sağlığında büyük öneme sahiptirler. Probiyotik gıdaların ishal veya kabızlıktan kurtulmada, antibiyotik ishalinin süresini azaltmada, hatta çocuğu egzama, astım gibi alerjik hastalıklardan korumada etkili olduğu gösterilmiştir. Sık sık hastalanmalara karşı, bağırsakların iyi çalışmadığı durumlarda veya alerjik bir bünyesi olanlar probiyotik gıdaları günlük diyete  eklemek yararlı olacaktır. Probiyotikler gerçek bakterilerdir. Sindirim sistemimizde 500’den fazla farklı bakteri türü bulunur.  Her ne kadar vücudumuzdaki bakterilerin kötü bir şey olduğunu düşünsek de, düzgün bir işleyiş sağlamak için vücudumuzda iyi bakterilere ihtiyacımız vardır.

 

Probiyotiklerin özellikle laktoz malabsorbsiyonunun giderilmesi  ve akut ishallerin önlenmesinde çok etkili oldukları kanıtlanmıştır. Aynı zamanda rotavirüs ve enfeksiyonları, antibiyotik ve kemoterapi nedenli ishallerin süresini, tekrarlama sıklıklarını azalttığı gösterilmiştir. Besin alerjileri ve atopik ekzama gibi bazı immünolojik bozuklukların iyileştirilmesinde etkili oldukları yine ülseratif kolit ve Chron hastalığı gibi inflamatuvar hastalıkların kontrolünde bazı olumlu etkileri çeşitli çalışmalarda ortaya konumuştur.

 

Son yapılan çalışmalara göre, probiyotklerin kilo verme üzerinde etkileri ortaya çıkmıştır. Özellikle diyet yapanlar, probiyotik içeren gıdaların yanında, diyetisyen kontrolünde eczaneden probiyotik suplemantasyonu olarak alabilirler. Konstipasyon, hemoroid sorunu olan kişiler düzenli probiyotik kullanmalıdır. Hamilelik ve emzirme döneminde de rastlanan kabızlık problerinden de kurtulmak için probiyotik takviyesi alabilirsiniz. Hiç bir yan etkisi yoktur. Barsak florasını koruduğu için, kolon kanserini de önlediğine dair bulgular vardır.  

 

Probiyotiklerin etkisini görmek için günde en az 1 porsiyon probiyotik içeren gıda tüketilmelidir. Yılda mutlaka belli haftalarda probiyotik suplemantasyonu kullanmanızı tavsiye ederim. Bağırsaklarınıza iyi bakın. 

 

Probiyotiklerde hangi besinler bulunur? 

Kefir, Yoğurt, Eski peynirler, Kımız fermente süt, Pastörize edilmemiş turşu 

 

Doğal Probiyotikli Yoğurt Tarifim:

 

Yoğurdun oluşumunu sağlayan, 2 bakteri vardır. 
1. Lactobacillus bulgarius,
2.Streptococcus thermophilus.
Bu iki bakteri yapacağımız yoğurt için çok önemlidir. 


 

Malzemeler 

Süt
Maya ve probiyotik şasedir.
Probiyotik şaseyi, bir kaşık yoğurt mayasına karıştırın. Kaynatıp, 45 dereye soğuttuğumuz süte, mayamızı ekliyor ve kısa hareketlerle karıştırın. Sıcak durması için, üzerini temiz bir örtü ile sarın. 4-5 saat sonra mayalanmış yoğurdunuzu sarsmadan buzdolabına kaldırın. Bir gece buz dolabında bekleyen yoğurttan hemen mayamızı ayırıp, yoğurdu afiyetle yemeye başlayabilirsiniz. Probiyotik yoğurdumuz hazır.
Afiyet olsun.

 

UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Memleket | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0332 352 16 16 | Faks : 0332 352 11 66 | Haber Scripti: CM Bilişim