• BIST 106.991
  • Altın 151,481
  • Dolar 3,6762
  • Euro 4,3196
  • Konya 9 °C
  • "Fiyat etiketinde yanıltıcı uygulamalara taviz yok"
  • Erdoğan'dan uyarı: "Televizyondan izliyorum sizi salonda göremiyorum!"
  • RTÜK'e Konyalı yeni üye!
  • "Fiyat etiketinde yanıltıcı uygulamalara taviz yok"
  • Erdoğan'dan uyarı: "Televizyondan izliyorum sizi salonda göremiyorum!"
  • RTÜK'e Konyalı yeni üye!

Okulda Öğretilmeyen Şeyler.

Ümit Savaş

Dünyada yaşamın 3.500.000 yıl önce başladığı düşünülüyor. İnsanoğlunun beyninin nerede olduğu sadece son 500 yıldır biliniyor. Beyin alanındaki gelişmeler ise son 150 yıldır artmış durumda. En büyük keşifler ise son 30 yıl içinde gerçekleştirilmiş. Şu an beyin hakkında elde edilen bilgiler elde edilmesi gereken bilgilerin yüzde birinden azını gösteriyor.

Bilimsel disiplinlerin birçoğu yönelimleri çok farklı olsa da merkezinde beyin olan bir girdaba sürüklenmektedir. Eğitim de bundan payını alıyor ya da almalı. Beynimizde yaklaşık olarak 1 katrilyon sinir hücresi var. Her bir sinir hücresi kendi arasında bir ila yüz bin sinir hücresi ile çeşitli şekillerde etkileşim içinde bulunuyor. Bu, 800 sıfırlı bir kombinasyondan daha fazlası demek. Hakkında bildiğimiz ne kadar az!

Son araştırmalar ışığında okulda bize şunlar öğretilebilse ulaşacağımız seviyeyi hayal edemezsiniz. Beyin ve fonksiyonlarını öğrenme ve anlamanın, düşünme ve hatırlamamıza yardımcı olacağına dair bir şey öğretiliyor mu?

Hafızamızın nasıl çalıştığı, özel ve ileri hafıza becerisinin hangi ilkeler ve tekniklerle geliştirilebileceği öğretiliyor mu?

Gözün yapısı öğretiliyor fakat öğrenirken gözlerin çalışma ilkesi ve bunun nasıl eğitime, öğrenmeye adapte edilebileceği öğretiliyor mu?

Ders çalışma teknik ve stratejileri ile bunların farklı disiplinlere nasıl uyarlanabileceği konusunda herhangi bir eğitim uygulaması yapılıyor mu?

Konsantrasyonun içeriği ve gerekli olduğu zamanlarda bunun nasıl sağlanacağı konusunda özel bir beceri geliştirici etkinlik, uygulamalar yapılıyor mu?

Motivasyonun ne olduğu ve bunun insan yeteneklerini ne ölçüde etkilediği, ihtiyaç duyulduğunda nasıl kullanılabileceği eğitim uygulamaları öğretiliyor mu?

En önemlisi de anahtar sözcük, kavramlar, not alma teknikleri, hayal gücü arasında ne gibi bir bağlantılar olduğu, bunu kullanma teknikleri ve uygulamaları konusunda bir şeyler öğretilip uygulatılıyor mu?

Düşünme eğitimi müfredatı yayınlandı fakat düşünmeye dair bir şey, sistematik olarak öğretiliyor mu? Öğrenmeyi öğrenmekten bahsediyoruz hep ama nasıl olacağını bilen?

Bunlar, eğitimde, konusu geçip bahsedilse bile uygulaması maalesef yapıl(a)mayan, gözardı edilen ya da edilmek zorunda kalan konular. Sorulardan bazılarına evet denilebilse bile bunlar sıklıkla konular arasında hızlıca bahsedilen, üstünkörü geçiştirilen şeylerdir. Öğrencilere bir davranış, beceri olarak kazandırılamayan şeyler… Peki imkansız bir şey mi bu becerileri kazanmak, kazandırmak? Hayır. Kesinlikle çok zor şeyler değil. Kendim öğrettiğim için biliyorum J  

Bu konuya devam edelim. 

UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Memleket | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0332 352 16 16 | Faks : 0332 352 11 66 | Haber Scripti: CM Bilişim