"MÜSİAD VİZYONER'15" zirvesi

"MÜSİAD VİZYONER'15" zirvesi

TAV Grubu Üst Yöneticisi Şener:

İSTANBUL (AA) - TAV Grubu Üst Yöneticisi (CEO) Sani Şener, "Türkiye hukuk ve eğitim alanında reformlarını yaparsa 2023 hedeflerini yakalar" dedi.

Şener, Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği'nin (MÜSİAD) bu yıl ilk kez hayata geçirdiği VİZYONER'15 Sektörler Zirvesi'nde görüşlerini paylaştı.

"Bugünü yakalamak için geleceğin hatıralarını yazabilmelisiniz" diyen Şener, John Rockefeller gibi Amerikalı zengin iş adamlarının geçmişte sanayi devrimini yakalayan isimlerden, Stewe Jobs ve Bill Gates gibi isimlerin ise internet devrimini yakalamış isimlerden olduğunu söyledi.

Kendilerinin 2010 yılında 10 havalimanı işletme hedefleri bulunduğunu belirten Şener, bu hedefe ulaştıklarını kaydetti.

Bilgisayar ekranının gözlük camına sığdırıldığını anımsatan Şener, "Gelinen noktada gözlükten sonra lensler üzerinde çalışılıyor. 2070'te doktorluk diye bir meslek kalmayacak. Bilişim teknolojileri sayesinde sağlık sorunları giderilecek. Tabii ki iş kollarının ömrü kısalacak ama ekonomi bitmeyecek. Taş bitti diye taş devri bitmedi. İş ve ekonomi dünyası da buna göre konumlanacaktır" dedi.

 

- "Türkiye hukuk ve eğitim  reformlarını yaparsa 2023 hedeflerini yakalar"

 

Dev taksi paylaşım sistemi şirketi Uber'in marka değerinin 54 milyar dolara ulaştığını aktaran Şener, Uber'in sadece 53 kişi çalıştırdığını kaydetti.

TAV'ın küresel bir marka olmayı başardığını anlatan Şener, TAV'ın 14 havalimanı işletmesiyle geleceğe yürüdüğünü kaydetti.

Yurt dışında ortaklarına 220 milyon dolarlık bir demir alım işi için bir Türk şirketini kabul ettirdiklerine dikkati çeken Şener, Türkiye'nin ihracatının artması için marka şirketlere ihtiyaç duyduğunu söyledi.

Şener, "Türkiye'de herkes ama herkes yapısal reformlardan söz ediyor. Bunu açıklayan az. Ben söylüyorum. Türkiye hukuk ve eğitim alanında reformlarını yaparsa 2023 hedeflerini yakalar" dedi.

 

- "Türkiye GDP'sinin yüzde 5,9'unu havacılık sektörü oluşturuyor"

 

Türk Hava Yolları (THY) Genel Müdürü Temel Kotil, dünyada  1994 yılında 1,2 milyar olan yolcu sayısının 3 kata yakın artışla 3,3 milyara ulaştığını belirterek, "Türkiye'deki artış hızı çok daha fazla. 19,6 milyon yolcu sayısı 123 milyona çıktı. Bu rakam 2034'te 381 milyona çıkacak. Yabancı hangi yatırımcıyla konuşsak 'İstanbul'daki yatırımlarınızı katlayın' diyorlar. Türkiye'nin geleceği bu şekilde" ifadelerini kullandı. 

Türkiye GDP'sinin (Gayrisafi Yurt İçi Hasıla) yüzde 5,9'unu havacılık sektörünün oluşturduğunu belirten Kotil, "Tüm bu gelişmeler hava yolunun halkın yolu olduğunu gösteriyor" ifadelerini kullandı.

Şimdilik dünyanın en büyük 11. hava yoluyuz ama en çok şehre uçan şirketiyiz. Şimdilik 298 uçak sayısına ulaştık, bunu yakında 500'e ulaştıracağız" diye konuştu.

 

- "Neyimiz varsa yarısını yurt dışına satalım, kalanı bize yeter"

 

THY'nin 2023'te 120 milyon yolcu ve 24 milyar dolar gelir ile 450'den fazla uçak sayısına ulaşmayı hedeflediğini anımsattı.

"THY'yi gençler uçurdu" diyen Kotil, MÜSİAD'lı iş adamlarına yurt dışıyla iş yapın çağrısında bulundu.

 Kotil, "Türkiye'nin bundan sonra yapması gereken global markalar oluşturmaktır. İnanın dışarıyla iş yapmak çok tatlı" dedi.

Türk tekstil sektörüne hayranlık duyduğunu anlatan Kotil, "Yıllarını fason tekstile ayıran iş adamlarımızı alkışlıyorum. Gömlek başına 1'er dolara çalışmaları sayesinde bir hacim oluştu. Ustalar, ütücüler, dikişçiler ve üretim bilgisi oluştu. Böyle böyle ihracat atağı başladı" değerlendirmesini yaptı.

Türkiye'yi ihracat atağına davet eden Kotil, "Ekonomik gelişim ve kalkınma Karadeniz'deki karayemiş gibi biraz. Dikersiniz bahçeye, 2 yıl kiraz vermez, 3 yıl vermez onu keserseniz bittiniz. Beklerseniz ama 5'inci yılında meyve verir. Onu kesmemek lazım, beklemek lazım. Beklerken de neyimiz varsa yarısını yurt dışına satalım, kalanı bize yeter" diye konuştu.

 

 - "Dünyadaki karbondioksitin yüzde 13'ünü otomotiv sektörü salıyor"

 

Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, navigasyon teknolojilerinin gelişimini sürdürdüğünü belirterek, araçtan araca iletişim (V2V) sistemlerin 2018'de araçların yüzde 10'unda, daha ileride ise yüzde 70'ten fazlasında yer alacağını söyledi.

"G7 ülkeleri 2100 yılından itibaren ülkelerinde fosil yakıt kullanmama mutabakatına vardı, varil fiyatları artık düşük seyredecektir" diyen Aybar, elektrikli araçların yaygınlaştığını hatırlattı. 

Aybar, "Dünyadaki karbondioksitin yüzde 13'ünü otomotiv sektörü salıyor. Bu anlaşmadan sonra yüksek varil fiyatlarına sahip petrolü göreceğimizi sanmıyorum. Dünyada elektrikliye ciddi yönelim var. 2050'te satılan araçların yarısını elektrikli motor teknolojisiyle çalışan araçların oluşturması öngörülüyor" bilgisini verdi.

Türkiye'nin yerli otomobil üretmesinin mümkün olduğunu anlatan Aybar, "Zamanında Güney Kore ve Japonya taklitle otomobil üretmeye başladı şimdi hangi noktalarda… O nedenle biz bunu bir şekilde yapmalıyız. Tüm dünyaya lanse edemesek bile bu ülkeye hak ettiği değeri getiririz. Cesaret edelim, deneyelim, şansın yanımızda olmasını istemeye de hakkımız olsun" diye konuştu.

 

- "Y kuşağının lisanını anlayabilirsek sağlıklı iletişim kurabiliriz"

 

CarrefourSA Genel Müdürü Mehmet Nane, 1964-1979 doğumluların bugünkü iş gücünün yüzde 23'ünü oluşturduğunu söyledi. Y kuşağının iş gücünün yüzde 35'ini oluşturduğunu söyleyen Nane, "Y kuşağı 'why' diye soru sorar, çok soru sorar, bu yüzden Y kuşağı diye adlandırılmış. Y kuşağının toplam iş gücündeki payı zaman içinde yüzde 58'e ulaşacak" dedi.

Merhum Hacı Sabancı'nın ölmeden önceki hafta icra kurulu ve aile üyelerini hasta odasında topladığını, Sakıp Sabancı'nın ise tek böbreği alındıktan sonra aynı şeyi yaptığını anlatan Nane, eski toprakların iş disiplinine dikkati çekti.

Nane, Y kuşağının iş, siyaset ve eğlence anlayışlarının çok farklı olduğunu belirterek, " Onların yayınının dekoderi bizde yok. Ataerkil bir yapıda büyüdük ama çocuklar bambaşka, onları kendi kalıbımıza uyarlamaya çalışırsak sorun olur. Onların lisanını anlayabilirsek sağlıklı iletişim kurabiliriz" değerlendirmesini yaptı.

AA

Kaynak:Haber Kaynağı