• BIST 89.695
  • Altın 145,860
  • Dolar 3,6136
  • Euro 3,9258
  • Konya 3 °C
  • Avrupa'da yaşayan gurbetçiler referandum için oy vermeye başladı
  • Ertem Şener'den Hakan Şükür'e Çok Sert Tepki: Buraya Hainler Bağlanamaz
  • Meteoroloji uyardı: Bu illerde yağış bekleniyor
  • Avrupa'da yaşayan gurbetçiler referandum için oy vermeye başladı
  • Ertem Şener'den Hakan Şükür'e Çok Sert Tepki: Buraya Hainler Bağlanamaz
  • Meteoroloji uyardı: Bu illerde yağış bekleniyor

Mucize besinler

Ayşe Duran

Aslında yaşamımızda Allah’ın bizler için bahşettiği bütün besinler mucizevidir. Lakin yapılan araştırmalar sonucunda bazı besinler birçok hastalık üzerinde daha etkilidir. Özellikle kanser, kilo kontrolü ve güzellik üzerinde bu besinlerin inanılmaz olumlu sonuçları araştırmalar sonucunda ortaya çıkmıştır. Gelin birlikte bu besinlere bir göz atalım.
• BADEM
Demir, kalsiyum ve magnezyum deposu olan badem vücudun daima dirençli ve enerjik olmasını sağlar. İçerdiği demirden dolayı kansızlığı giderir. İçerdiği riboflavinden dolayı doku tamirinde rol oynar. Aynı zamanda en iyi lif kaynaklarından birisi olan badem, tokluk hissi verir. Bir porsiyonda ortalama 10 adet badem bulunur. Fakat dikkat edilmesi gereken nokta, bademin kavrulmamış ve tuzsuz olmasıdır. Ara öğünler için diyette vazgeçilmez bir besin olan badem aynı zamanda E vitamininden de oldukça yüksektir. Kalbin en iyi dostu olan badem, kandaki kolesteolün kontrolünde de rol oynar. 
•BİTTER ÇİKOLATA
Çikolatanın mutluluk hormonu üzerinde etkisi olduğunu artık bilmeyen yoktur. Bitter çikolata iyi bir antioksidan olduğu kadar kolesterol üzerinde de olumlu etkileri vardır. Fakat her besinin tüketilmesi gereken bir miktar vardır. Haftada 3 kere bitter çikolata tüketilebilir. Tüketeceğimiz miktar dört kareyi geçmemelidir. Şunu unutmayın ‘ Her şeyin azı karar, çoğu zarardır.’’
•YOĞURT
Bilindiği üzere yoğurtta bulunan kalsiyum ve protein içeriğinin yüksek olmasından dolayı, kemik, diş sağlığı ve kan şekeri üzerinde oldukça olumlu etkileri vardır. Özellikle diyabetik hastalar için vazgeçilmez bir besindir. Diyabetik hastalar meyve porsiyonların yanına yoğurdu tüketerek kan şekerinin kontrolde olmasını sağlayabilirler. Kilo kontrolü diyetlerinde badem ve yoğurt karıştırılarak harika bir ara öğün olarak tüketilebilir. Metabolizmanın hızlanmasında etkisi olan yoğurt lif kaynağı olan badem ile birlikte sindirimi daha çok kolaylaştıracaktır. Diyette yoğurt tüketenlerin, yoğurt tüketmeyenlere oranla daha çabuk kilo verdikleri araştırmalarda ortaya çıkmıştır. Günde ortalama 2 su bardağı yani 8 yemek kaşığı yoğurt tüketmek kâfi gelecektir.
•ISPANAK
Demir içeriği oldukça yüksek olan koyu yeşil yapraklılardan ıspanak haftada mutlaka 2-3 kez tüketmek gerekir. Özellikle çocuklar için harika bir besindir. İster salatasını yapın ister yemeğini, tercih sizin… Fakat dikkat edilmesi gereken bir nokta var. Özellikle koyu yeşil yapraklı besinlerin vücutta emilmesini daha fazla sağlamak için c vitamininden yüksek besinlerle birlikte alınması gerekir. Ispanak yemeklerinin yanına yoğurt yerine portakal suyu tercih edilirse daha iyi bir sonuç ortaya çıkacaktır.

 

UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Memleket | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0332 352 16 16 | Faks : 0332 352 11 66 | Haber Scripti: CM Bilişim