• BIST 103.118
  • Altın 270,156
  • Dolar 5,7755
  • Euro 6,3762
  • Konya 9 °C
  • Nedim Şener'den Bülent Arınç'a "ankesörlü telefon" sorusu
  • Dilipak'tan 10 Kasım'da çok konuşulacak yazı: Camilerin bir yerine Atatürk resmi assak...
  • Serden geçti davasından vazgeçmedi: Osman Yüksel Serdengeçti unutulmadı
  • Nedim Şener'den Bülent Arınç'a "ankesörlü telefon" sorusu
  • Dilipak'tan 10 Kasım'da çok konuşulacak yazı: Camilerin bir yerine Atatürk resmi assak...
  • Serden geçti davasından vazgeçmedi: Osman Yüksel Serdengeçti unutulmadı

Milli Akademi Nedir?

Şenol Metin

Milli Akademi, batılı pozitivist bilim paradigmasının hegemonyasındaki bilimin örgütlenmiş formu akademiye kök değerlerimizden beslenen, Bizden bir ses ‘Biz de Varız!’ diyebilmek için Eğitimciler Birliği Sendikası Konya Şubesinde örgütlenmiş 400’ü aşkın bilim insanının dost sohbetlerinde tohumunu toprağa bıraktığı, bir hayalin, bir sevdanın, bir derdin ve gayretin adıdır, Milli Akademi…

Kök Değerleri ile var olan bilim insanlarının yetişmesi için uygun bir vasat temin etmeyi, bu vasatı kurumsallaştırmayı, kurumsallaşmış yapı üzerinden odağına insanı alan kendini yeniden üretme kapasitesine sahip ‘Milli Akademi’  olarak kodlanmış bir form inşa etmeyi hedefledik.

Eğitim-Bir-Sen bünyesinde örgütlenmiş 400’ü aşkın doktoralı bilim insanını temsil etmek üzere değişik bilim alanlarından seçtiğimiz 40 akademisyen ile genel çerçevesini  yapılandırdık.

Zaman içinde yeni açılımlarla gelişecek olan Milli Akademi, madde ve mana planında iki bölümden oluşmaktadır.

İlki Milli Akademinin biçimsel formu Milli Akademi Derneği,

İkincisi ise Milli Akademiye ruh veren Akademi bölümü; Eğitim/öğretim süreçleri Akademi bölümünce yürütülecek ve tamamen seçkin akademisyenlerin kontrolünde olacaktır.

Akademi’de;

2. ve 3. Sınıf lisans öğrencileri arasından okumanın ve öğrenmenin hazzını tatmış, çalışma disiplini olan, cins beyinleri ilgi ve istidatlarına göre yönlendirip,  akademiye kazandırmayı hedefledik. Her yıl 70’i Sosyal Bilimler 30’u Temel/Mühendislik Bilimleri olmak üzere seçilen 100 lisans öğrencisi 5 yıllık bir refiklik ilişkisi kurguladığımız modelde;

1. ve 2. Sınıf  Ortak Alan Eğitimlerini, 3. ve 4. Sınıf İhtisas Alan Eğitimlerini, 5. Sınıf İleri İhtisas Alan Eğitimlerini içermektedir. Ayrıca 4. ve 5. Sınıf  Akademi öğrencilerinin 1. ve 2. Sınıf akademi öğrencilerine mentörnluk hizmeti sunması planlanmıştır.

 1. ve 2. Sınıf Ortak Alan Eğitimleri kendi içinde üç başlıktan oluşmaktadır. İlki Klasik okumalar alanı, ihtisas alanına giriş  yeterliliklerini kazandırmayı hedefleyen bir okuma/yazma/sunum süreci olarak tasarlanmıştır.  İkinci alan Dil Yeterlilik Alanında ise Sosyal Bilimler alanında akademi öğrencilerine İngilizcerArapça ve isteğe bağlı Almanca ve Farsça dillerinden birisi, Temel/Mühendislik alanındaki akademi öğrencilerimize de  İngilizce, Çince isteğe bağlı Almanca ve Rusça eğitimi verilmesi planlanmaktadır. 2 Yıllık bir eğitim süreci sonrasında Dil Yeterlilik Alanında 100’lük sistemde 85 puan alamayan akademi öğrencisinin akademi ile formel ilişkisini sonlandırılacaktır. Son alan ise Dini Yeterlilikler alanında ise Kuran eğitiminden başlayarak Hadis, İslam Tarihi, İlmihal ve Akaid alanlarında standartize bir eğitim programı tasarlanmıştır.

3. ve 4. Sınıf İhtisas Alan Eğitimleri de iki bölümden oluşmaktadır; Sosyal Bilimler Alanı ve Temel/Mühendislik Bilimleri Alanı;

Sosyal Bilimler Alanında;  Tarih, Edebiyat, Felsefe, Sosyoloji, İktisat, İşletme, Siyaset Bilimi, Eğitim Bilimleri (Program Geliştirme, EğitimYönetimi, Öğrenme Psikolojisi, Öğretim Materyalleri), İslami Bilimler

Temel/Mühendislik Bilimleri alanında ise;  Fizik, Kimya, Biyoloji (Genetik), Bilgisayar Mühendisliği (Veri Analizi/Güvenliği, Karar Destek Sistemleri, Yapay Zeka), Nano-Teknoloji, Farmokoloji, Enerji Sistemleri, Akıllı/Otonom Makinalar,

İhtisas eğitimi alan başlıklarını oluşturmaktadır.

Temel/Mühendislik Bilimleri alanında Türkçe ve İngilizce, Sosyal Bilimler alanında Türkçe, İngilizce ve Arapça Bilimsel/ Hakemli Dergi ile aynı dillerde aktüel dergi çıkartılması düşünülmektedir.  Ayrıca güncele ait  odak raporlamaları planlanmaktadır. Bu raporlamalar ile kamuoyu doğru bilgilendirilirken, karar alıcılara karar almada destek olacak bilimsel veri temin etme öncelenmiştir.

Bu süreçte alan paydaşı tüm kurumlarla sinerji yaratacak işbirlikleri geliştirmeyi hedeflemekte olan Milli Akademi, İslam Bilim Tarihi açısından müstesna bir yeri olan Konya’mızda neşvü neva bulmasını da Rabbimizden bize bir lütuf olarak değerlendirmekteyiz.  

Sonuç olarak; Niyet hayır, inşallah akıbet hayır. Biz seferden mesulüz düsturu ile ‘Bismillah’ diyoruz.

Rabbim utandırmasın…

UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Memleket | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0332 352 16 16 | Faks : 0332 352 11 66 | Haber Scripti: CM Bilişim