Marmarabirlik'ten rekor zeytin alımı

Marmarabirlik'ten rekor zeytin alımı

Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Asa:- "Kampanya kapsamında, toplam 51 bin 500 ton ürün alımı yaparak Marmarabirlik tarihinde rekor bir rakama ulaştık. Bugüne kadar üreticiye 220 milyon lira ürün bedeli ödedik"

BURSA (AA) - Marmara Zeytin Tarım Satış Kooperatifleri Birliği (Marmarabirlik), 2017-2018 kampanya döneminde, çiftçiden 51 bin 500 ton zeytin alımıyla tüm zamanların rekorunu kırdı.

Ürün bedellerinin yüzde 80'ini çiftçiye daha önce ödeyen birlik, kalan yüzde 20'lik kısmı ise 26 Ocak'ta verecek.

Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, yaptığı yazılı açıklamada, ürün alım kampanyasının 10 Ocak'ta sona erdiğini anımsattı.

Kampanya boyunca ürün bedellerinin yüzde 80'inin haftalık dilimler halinde ödendiğini aktaran Asa, "Kampanya kapsamında, toplam 51 bin 500 ton ürün alımı yaparak Marmarabirlik tarihinde rekor bir rakama ulaştık. Bugüne kadar üreticiye 220 milyon lira ürün bedeli ödedik." ifadesini kullandı.

Asa, yüz güldüren bir kampanya dönemini geride bıraktıklarını vurgulayarak, şunları kaydetti:

"Üreticinin bir yıl boyunca gözü gibi bakıp alın teri ve emekle yetiştirdiği ürününü kazanca dönüştürmek için var gücümüzle çalıştık. Üreticinin taleplerine kulak verdik, erken fiyat açıkladık, her hafta aldığımız ürün bedellerinin yüzde 80'ini peşin ödedik. Ürün bedellerinin kalan yüzde 20'lik kısmını ise 26 Ocak'ta ödeme kararı aldık. Böylece üretici ortaklarımıza toplam 290 milyon liralık ürün bedelinin tamamını kampanya bitiminde üstelik de 1 lira bile kredi çekmeden ödemiş olacağız. Ortaklarımıza hiç borcumuz kalmayacak. Marmarabirlik, son yıllarda ürün alımlarından satışlarına, yatırımdan ihracata kadar artan bir başarı ivmesi gösterdi. Geçmişte batık bir kurum olarak bilinen Marmarabirlik, bugün üreticinin yüzünü güldüren, emeğinin karşılığını eksiksiz ve zamanında ödeyen örnek bir birlik haline geldi."

Hidamet Asa, üreticinin kazancını artırmak için "güçlü ortak, güçlü kooperatif" ilkesiyle çalışmaya devam edeceklerini vurgulayarak, "Üretici, kampanya döneminde emeğinin karşılığını aldıkça daha büyük bir sorumluluk duygusuyla kendimize yeni hedefler belirledik. 2018'de daha çok ürün satmayı, almayı ve yeni yatırımlar yapmayı hedefliyoruz. 2023'te ulaşmayı hedeflediğimiz 500 milyon liralık ciroyu da 2018 hedefi olarak belirledik. Üretici ortaklarımızın desteğiyle bu hedeflere hep birlikte ulaşacağımıza inanıyoruz." ifadesini kullandı.


AA

Kaynak:Haber Kaynağı

Etiketler :