• BIST 104.123
  • Altın 145,971
  • Dolar 3,4910
  • Euro 4,1702
  • Konya 18 °C
  • Bylock nasıl yüklenir? Kullanan anlattı:  Yanlışlıkla oldu, bilmiyordum...Yok öyle birşey!
  • Darbe sanığı erbaş, terörist başı Gülen'den şikayetçi oldu
  • İki amirali gözaltına alan İmren'den 'darbeden haberim yoktu' savunması
  • Bylock nasıl yüklenir? Kullanan anlattı:  Yanlışlıkla oldu, bilmiyordum...Yok öyle birşey!
  • Darbe sanığı erbaş, terörist başı Gülen'den şikayetçi oldu
  • İki amirali gözaltına alan İmren'den 'darbeden haberim yoktu' savunması

Kur’ân Eğitimi, Gönül Eğitimi-III

Ali Akpınar

Kur’ân Eğitimini Gönül Eğitimine Çevirmek -  III

 

Önceki yazılarımızda Kur’ân eğitiminin önemi ve gereği üzerinde durmuştuk. Bu yazımızda da konu ile ilgili bazı tekliflerimizi aktarmaya devam edeceğiz:

ÇOCUKLARA KUR’ÂN EĞİTİMİ NASIL OLMALIDIR?

Kur’ân’ın ilk muhatapları, büyük küçük, kadın erkek hep birlikte Kur’ân eğitiminden geçmişlerdir.

Onlar, Kur’ân ve O’nun peygamberinin önderliğinde altın çağın toplumunu kurmuşlardır.

Sahabe, konuşma çağına gelen çocuklarına önce Kur’ân ayetleri öğretiyorlardı.

Çocuklarına Kur’ân’lı davranışlar ve söylemlerle örneklik ediyorlardı.

Çocuklarımıza Kur’ân eğitiminin önemini anlatmalıyız.

Kur’ân’sız olamayacağımızı öretmeliyiz.

Kur’ân’ı sevdirmeliyiz. Dünya ve ahiret kazanımlarını anlatmalıyız.

Kur’ân eğitiminin diğer çalışmalara engel değil, destek olduğunu aşılamalıyız.

Onlarla birlikte Kur’ân okumalı, Kur’ân ezberlemeli, Kur’ân ayetleriyle konuşarak örnek olmalıyız.

Evlerimizde tahta/pano ve duvar yazılarında Kur’ân ayetleri gündeme taşınmalıdır.

Kur’ân’dan kısa ve günlük hayata hitap eden ayet cümleleri ezberletilmelidir.

Haftada bir ayet metin ve meali ile birlikte okuyup ezberlemeliyiz.

Kur’ân çalışmalarında çocuklarımızı bol bol ödüllendirmeliyiz.

Kur’ân’ın Arapçacısının okunmasının manevî kazanımları üzerinde durmalıyız.

Kur’ân’ı tecvid üzere okumak, makamlı okumak, anlamadan okumak, anlayarak okumaya ve onu yaşamaya engel değildir.

Evimizde Kur’ân sedası eksik olmamalıdır. Kendimiz okumalı, wolk-man, teyp ve Cd’lerimiz okumalıdır. Sesli Kur’ân okumaları ile onların beyinlerini yıkamalıyız.

Dinî filimler, ayet kartelaları, ayet, hadis okuma ve bilgi yarışmaları ile eğitimi renklendirmeli ve bilgileri kalıcı hale getirmeliyiz.

Çocuklarda masal/hikaye eğitiminin önemi göz önünde bulundurularak Kur’ân öyküleri ile ilgili kitaplar okutulmalı ve birlikte okunmalıdır.

Kur’ân kıssaları, hata taşınacak şekilde, ders/ana fikir çıkarılarak okunmalıdır.

Kur’ân ayetleri, Kur’ân duaları ile bir Kur’ân kültürünün oluşmasını sağlamalıyız.

Kur’ân dili, din dili, ana dilimizi öğrenmenin önemi, bu dilin güzellikleri ve kazandıracakları aşılanmalıdır.

Kur’ân kursu eğitimini önemsemeliyiz. Kurs ve hoca belirlemede seçici olmalı ve devamlılığı sağlamalıyız.

 

 

UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Memleket | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0332 352 16 16 | Faks : 0332 352 11 66 | Haber Scripti: CM Bilişim