"Kültür karıncaları" tarihi mekanları gezdi

"Kültür karıncaları" tarihi mekanları gezdi

Kültür Bilincini Geliştirme Vakfınca çocukların kültürel mirasa duyarlılıklarını ve kent kültürü bilincini geliştirmek amacıyla yürütülen proje kapsamında 10 bin öğrenci "İstanbul'da tarih yolculuğu" yaptı- Vakıf Koordinatörü Torun:- "Projeye katılacak or

KOCAELİ (AA) - Kültür Bilincini Geliştirme Vakfınca çocukların kültürel mirasa duyarlılıklarını ve kent kültürü bilincini geliştirmek amacıyla yürütülen "Kültür Karıncaları Projesi" kapsamında 10 bin öğrenci, "İstanbul'da tarih yolculuğu" yaptı.

 Vakıf Koordinatörü Ozan Torun, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Kültür Karıncaları Projesi'nin eğitimci, pedagog, sanat tarihçisi ve psikologlardan oluşan bir ekibin katkılarıyla hazırlandığını, 2002'den bu yana da aralıksız sürdürülen interaktif bir eğitim modeli olduğunu söyledi.

Ortaokul öğrencilerine uygulanan eğitim modeliyle çocuklara çevrelerinde ve kentlerindeki kültürel değerleri duygusal zekalarına hitap edecek biçimde sevdirerek tanıtmayı, bu değerleri benimsetmeyi ve koruma bilincini geliştirmeyi hedeflediklerini vurgulayan Torun, projeye katılan öğrencilerin profesyonel rehberlerin ve gönüllülerin eşliğinde, başta yaşadıkları mahalleler olmak üzere İstanbul'un tarihi ve kültürel merkezlerinde bir yolculuğa çıktığını anlattı.

Torun, önemli bir bölümü yaya olarak gerçekleştirilen bu gezilerde, rehberlerin çevredeki yapı ve mekanların tarihi, kültürel, sanatsal ve toplumsal öneminin aktardığını, çocukların algılarına hitap edecek ve ilgilerini çekecek bir dille benimsetmeye çalıştığını ifade etti. 

Projenin finansmanının vakfın kendi kaynakları ve duyarlı kişi ve kurumların maddi destekleriyle sağlandığını dile getiren Torun, şunları söyledi:

 "Çocuklara bir yapının inşa tarihi, mimarı ya da oluşumunda kullanılan malzemelerden öte o yapının taşıdığı tarihi ve kültürel anlamlar, hangi dönemde, hangi ihtiyaçlar sonunda, hangi koşullar altında yapıldığı anlatılmakta, çocukların daha ötesini merak etmeleri ve araştırmaya yönelmeleri teşvik edilmeye çalışılmaktadır. Tarihi yapı ve mekanları hep birlikte nasıl koruyacağımız ve geleceğe aktarabileceğimizin tartışılmasına çalışılmaktadır. 2002'den bu yana projeye 10 binden fazla ortaokul öğrencisi katıldı. Projeye katılacak ortaokul öğrencileri, çoğunlukla sosyoekonomik düzeyi düşük, göçle yerleşim alan semt okullarından seçilmektedir. Böylece kültür karıncaları eğitiminden geçen çocuklar, hem kendileri kültürel mirasa ve kentlilik bilincine karşı duyarlılık geliştirmekte hem de bu kazanımlarını ailelerine ve çevrelerine aktarmaktadırlar."

- "Amaç, kültür varlıkları, çocukların desteğiyle korumak"

Torun, Kültür Karıncaları Projesi'nin Avrupa Birliği'nin kültürel mirasa duyarlılık çalışmaları çerçevesinde "Kültürel Mirasa Duyarlılık ve Farkındalık Geliştirilmesi-Eğitim" kategorisinde Europa Nostra'nın 2009 yılı ödülünü kazandığını anımsatarak "Projemizin Europa Nostra ödülünü kazanması, özgün eğitim modelimizin hem uluslararası düzeyde tanınmasını sağlıyor hem de kültürel mirasın korunmasında sorun yaşayan ülkeler ve kentler için örnek bir model oluyor" diye konuştu. 

Şu anda Beşiktaş Büyük Esma Sultan Ortaokulu ve Karagümrük Hattat Rakım Ortaokulu öğrencileriyle projeyi sürdürdüklerine işaret eden Torun, vakfın her gün genişleyen üniversiteli gönüllü ağıyla zengin beşeri sermayesinin daha da geliştiğini vurguladı.

Torun, vakfın, kısa ve orta vadeli hedefinin 2016 itibariyle daha fazla "kültür karıncası"na ulaşmak olduğuna dikkati çekerek amaçlarının günden güne daha hızlı tahrip olan kültür varlıklarını çocukların desteğiyle daha iyi korumak ve geleceğe taşımak olduğunu kaydetti.

AA

Kaynak:Haber Kaynağı