• BIST 98.314
  • Altın 143,771
  • Dolar 3,5550
  • Euro 3,9921
  • Konya 16 °C
  • Tankın içinden çıkan emniyet müdürüne istenen ceza belli oldu
  • İskandinav ülkelerinde oruç süresi 22 saati bulacak
  • Milyonlarca çalışana müjde! Yıllık izin uzuyor
  • Tankın içinden çıkan emniyet müdürüne istenen ceza belli oldu
  • İskandinav ülkelerinde oruç süresi 22 saati bulacak
  • Milyonlarca çalışana müjde! Yıllık izin uzuyor

Konyalı ulusal markaların yerel basına bakışı

Sami Gediz

Konyalı ulusal markaları her platformda destekleriz. Her zaman bir vatandaş olarak yada gazeteci olarak milliyetçilik duygularıyla bu ürünleri övgüyle anlatır, kendimizde kullanarak örnek olmaya çalışırız.

*/*/*

Konya gerçekten ürettiği her üründe, ülkemizde ve yurtdışında örnek olmuş, kaliteyi insanlara öğretmiştir. Artık her alanda Konya adından sıkça söz ettirmeye başladı ve gün geçtikçe bu trend artarak devam ediyor.

*/*/*

Konyamızdan çıkan ve tüm ülkeye yayılan ulusal markalarımızın bazıları Atiker, Torku, Selva, Bürotime, Pakpen, Hidrokon, Serin Dorse, Tümosan, Kompen, Rapsodi, Adese vb. gibi birçok firmamız bulunuyor. Daha sayamadığım belki birçok dal ve firma var. Bu firmalarımızı bizler gururla izliyor, ve kullanıyoruz. Her platformda da kendi firmamız gibi anlatıyor, anlattırıyoruz.

*/*/*

Gelelim bu firmalarımızın yerel basına bakışına. Bu firmalarımız yerel basını kendi aileleri gibi görüyor. Yerel basını ağırlıyorlar, fabrikalarını gezdiriyorlar, güzel bir şekilde çalışma sistemini anlatıyorlar fakat konu reklama gelince bir anda yerel basını unutuveriyorlar. Konya’dan büyüdüklerini unutup bir anda İstanbullu olduklarını sanıyorlar.

*/*/*

Yukarıda saydığım firmalardan Rapsodi ve Bürotime genellikle ulusal kanallarla çalışıyorlar. Yerel basını hiç desteklediklerini görmedim. Bu bir sitem değil bir gerçektir. Yerel basınla bu iki firmanın bağları tamamen kopuk. Belki Konya’da yayın yapıldığının farkında bile değiller.

*/*/*

Torku ve Atiker’in de son zamanlarda yerel basına desteği kıstığını hissedebiliyoruz. Bu firmalarımız diğer firmalara oranla yereli daha fazla desteklese de, ulusalda sık sık dönen reklâmları gördüğümüzde biz kendimizde bir kusur aramaya başlıyoruz. Torku’nun son dönemde sık sık gördüğümüz sucuk reklâmları birçok ulusal kanalda yayınlanıyor, bilboardların neredeyse 3’te biri bu ilanlarla donatılmış fakat yerel gazetelerde hiç reklamı yayınlanmadı. Bu konuda kimi sorgulamak gerek bilinmiyor. Atiker ise Ulusal dizilerin vazgeçilmez sponsoru olurken yerel basına çok fazla katkı sağladığını göremiyoruz. Bu iki firmamız diğer firmalara oranla yine yerel basına en fazla destek olan iki firma diyebiliriz. Yerel basın olarak teşekkürü borç bilir, yeni çalışmaları en kısa zamanda gazetelerde de görmek isteriz.

*/*/*

Şimdi ki sayacağım firmalar, Selva, Hidrokon, Kompen çok fazla reklama bütçe ayırmasa da ulusal yerine daha çok yereli tercih eden firmalar olarak önümüze çıkıyor. Yerel gazeteler ve dergilerde bu firmaların reklamlarını gördüğümüzde mutlu olduğumuzu söyleyebilirim. 

*/*/*

Adese, bizim yerel market zincirimiz. Türkiye’nin bazı bölgelerinde faaliyet gösteriyor. Konya’da önemli bir yerde olduğunu hepimiz biliyoruz. Yerel basınla çalışma sistemi çok güzel. Ara ara ürün tanıtım ve kampanyalı ürünleri duyurarak, halkın indirimlerden haberdar olmasını sağlıyorlar.

*/*/*

Tümosan’ın Konya’da üretim yaptığını birçok Konyalı bilmiyor. Konya’da varlığından bile haberdar değiller. Konya’da esamesi okunmuyor. Ara ara yerel basını fabrikalarında ağırlasalar da hiçbir şekilde yerel basında bir çalışması görünmüyor. Umarım bundan sonraki süreçte yeni bir planlama ile yerel basını gündemlerine alırlar.

*/*/*

Yerel basın, şehrin can damarıdır. Yerel konularda şehrin sesidir. Zor şartlarda yayın yapan bu gazeteleri desteklemek sizlere düşüyor Sayın Konyalılar. Hani bir söz vardır, “Sizler ulusal gazete okursunuz ama cenazenize yerel basın gelir” durum aynen böyle. Bizleri unutmayın…

UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
Adını boşver
02 Şubat 2015 Pazartesi 13:00
13:00
Birde şöyle baksanız konuya..; ''Neden yerele ilan vermiyorlar..?'' diye. siz arif adamlarsınız.. biraz özeleştiri yaparsanız cevabı da hemen bulacaksınız.. ))
81.213.125.174
harbi
02 Şubat 2015 Pazartesi 11:51
11:51
Hem ulusal markalarımız diyorsun, hem de yerel basına daha çok reklam vermeleri gerekir diyorsun. O zaman adamlara içe kapan demiş olmuyor musun?
95.10.1.205
Ahmet Özükulak
02 Şubat 2015 Pazartesi 11:12
11:12
Ne varsa Adese'de var.
212.156.96.134
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Memleket | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0332 352 16 16 | Faks : 0332 352 11 66 | Haber Scripti: CM Bilişim