Konya, Turizmde Hedefleri Büyütüyor!

Konya, Turizmde Hedefleri Büyütüyor!

Konya’nın kültür ve turizm değerlerinin tanıtılması hakkında açıklamalarda bulunan otel ve turizm profesyonelleri yapılacak plan ve düzenlemeler hakkında Memleket’e konuştu.

Konuşulan konular arasında ilk sırayı İran ve Arap pazarı, yapılması gereken festivaller, günlük kiralık daireler ve Konya için turizm paketi oluşturdu. Sille’de bir Cafe’de buluşan Konya Profesyonel Otel Yöneticileri Kulübü SKAL üyeleri olan Otel Genel Müdürleri Konya’nın turizminin canlandırılması hakkında konuştular. Konya turizminde, kültür ve inanç turizminin yanı sıra sağlık, spor, sanayi ve festivaller turizmine de yatırım yapılması yönünde görüş alışverişinde bulunan profesyoneller, “Oteller olarak yapılacak düzenlemelere hazırız” dediler. Profesyonellerin ele aldığı konularda, Türkiye’nin son yıllarda turizmde yavaşlamasının belirgin şekilde görüldüğü konuşulurken, Konya’nın ise bu oranların üstünde olduğu bildirildi. Konya turizmindeki konaklamadan tanıtıma kadar birçok konunun ele alındığı toplantıda, özel sektörle devlet kuruluşlarının birlikte hareket etmesi gerektiği sonucuna varıldı. Konya turizminin sorunlarının konuşulduğu toplantıya, Skal International Konya Derneği Başkanı Kazım Öztoklu, Konya Rixos Genel Müdürü Cem Bora, Konya Hilton Garden Inn Genel Müdür V. Emre Çetinkaya, Konya Dedeman Genel Müdürü Recep Altınok ve Konya Ramada Plaza Genel Müdürü Yavuz Sakman katıldı.

 

“KONYA, TURİZMDE DİĞER İLLERDEN İYİ DURUMDA”

Derneğin Konya’da kurulma amacının sektörde birlik, beraberliği sağlamak ve sektördeki olumsuzlukları gidermek olduğunu söyleyen Skal International Konya Derneği Başkanı Kazım Öztoklu, Konya’da son dönemlerde uzak doğu pazarı ve yabancı turist sayısındaki azalmanın önemli bir sorun olduğuna dikkat çekti. Öztoklu, “Son olaylardan dolayı sadece Konya da değil, ülke genelinde bir durulma medyana gelmiştir. Ancak son verilere baktığımızda Konya diğer metropol şehirlere göre daha iyi durumda. Sanayinin gelişmesi, spor, kongre ve sağlık turizminin alt yapısından dolayı Konya turizminin bu konuda çok yara aldığını söylemeyiz. Konya’daki kültürel kuruluşlar ve STK’ların çalışmaları da turizme çok katkı sağlıyor. Ülke genelindeki zorluklar Konya’yı da bir derece etkilemiştir. Biz ülke genelindeki sıkıntıların çözümü için çalışıyoruz. Kültür turizmindeki azalmayı kongre ve spor müsabakaları gibi programlarla telafi etmeye çalışıyoruz. Önümüzdeki yılların Kültür turizminde de ilerleyeceğimizi düşünüyoruz” şeklinde konuştu.  

kazim.jpg

 

“ARAP TURİZMİ GELİŞMELİ”

Kültür ve inanç turizmi dışında Konya’da başka sektör ve alanlarda turizmin canlandırılması gerektiğini söyleyen Rixos Genel Müdürü Cem Bora,  “SKAL olarak sektörü canlandırmak için elimizden geleni yapıyoruz. Bu konuda otelciler bir araya gelerek hedeflerimizi belirliyoruz. Bu çalışmalarımızı Kültür ve Turizm İl Müdürümüze de bildiriyoruz. Hedeflerimiz arasında sadece uzak doğu değil Arap pazarını da Konya’da geliştirmek var. Konya’nın ciddi bir hastane yapılanması var. Bu pazarı canlandırmak için Konya’nın sağlık turizmine de katkı yapmaya çalışıyoruz. Bunun yanında Fuarlarda Arap ülkelerine gidilmesi gerektiğini söylüyoruz. Örneğin bir İran pazarı Şeb-i Arus’la kalmasın, İranlı turistler her aya yayılmalı ve hava yolu şirketleri de desteklemeli. Bunu sadece biz değil TURSAB, STK, sanayi ve ticaret odaları da desteklemeli. Hedeflerimizi yüzde 80’lere çıkartacak potansiyel bulunuyor ancak, kuruluşlardan ziyade herkesin birlikte hareket etmesi gerekiyor. Klasik fuarların yanında, sağlık, kitap veya moda gibi fuarları da düzenlememiz gerekiyor. Konya’daki Turizm rekabeti kendi içerisinden ziyade diğer illerle olmalıdır. Bu konuda ulaşımımız ve şehir alt yapımız oldukça iyi durumda. Rekabetten ziyade kalitemizi arttırmamız gerekiyor, kaliteli elemanlar yetiştirmeliyiz. Amacımız rekabeti kendi içimizde yaşamak, daha iyisini vermek ve kar elde etmek. Herkesin kendi duruşu var mesela bizimki cazibe merkezi olarak geçiyor. Konya herkesin önem verdiği bir şehir gerek İslami yönden gerekse kültüründen bu güzel bir durum. Hedeflerimizin arasında daha iyi olabilmek var.  Konya’daki otellerin her biri farklı konseptlere hitap ettiği için turizmde gerekli her imkân var” dedi.

cem.jpg

“TURİSTLER KONAKLAMADAN GİTMEMELİ”

Konya’da turizmi canlandırmak ve daha fazla konaklatmak için yapılması gerekenler hakkında konuşan Konya Hilton Garden Inn Genel Müdür Vekili Emre Çetinkaya,  “SKAL grubu olarak bu konuları gerekli kuruluşlarla konuştuk. Son olarak yeni gelen İl Kültür ve Turizm Müdürüyle de konuştuk. Konya deyince insanların aklına sadece Mevlana geliyor. Bunun dışında Çatalhöyük, Beyşehir, Sille gibi yerler tanıtılmadan turistler Konya’dan gidiyor. Bu sorunu bir paket oluşturularak turistlerin tüm bölgeyi birkaç günde gezmesini sağlayabiliriz. Mevlana Müzesi gezdirildikten sonra Konya’da konaklama yapılmadan turistler başka şehirlere götürülüyor. Konya’ya gelen turistleri konaklamak için değişik çalışmalar ve festivaller yapılabilir. Tanıtım çok önemli, eğer tanıtımımızı iyi bir şekilde yapabilirsek yabancı turistlerin Konya’da konaklamasını sağlayabiliriz. Bunların yanında uçak seferlerinin yaygınlaştırılması gerekiyor. İran ve Arap pazarını uzun vadede düşünmemiz gerekiyor ve yılın bütün ayında bu turistlere hizmet vermek gerekiyor. İran seferlerini bu şehre indirirsek alış verişte, sağlık turizminde, kültür turizminde çok fazla yol kat edeceğimizi düşünüyoruz. Özellikle Arap ve İranlı turistler böyle etkinlikleri seviyor ve bunlar olduğu için konaklamayı istiyorlar.  Bu ebetteki sabır gerektiriyor kısa vade de başarabileceğimiz bir durum değil ama Arap pazarı İran pazarı bizim için büyük potansiyel olabilir. Özellikle bu iki Pazar için direkt uçuşlar gerçekleşir ve Konya’da yeterli organizasyonlar olursa bu turistlerin uzun vadeli olarak Konya’ya gelir getireceğine inanıyorum. Türkiye’de son yıllarda turizmin aksadığını göz önüne alırsak Konya, İstanbul ve Antalya kadar etkilenmedi ve Türkiye ortalamasının üzerinde bir doluluk oranı bulunuyor.  Bundan sonraki günlerde iyi bir başlangıç yapmayı düşünüyoruz” diye konuştu.

emre.jpg

 

“GÜNLÜK DAİRE KİRALANMASININ ÖNÜNE GEÇİLMELİ”

Konya’daki turizm istihdamına en büyük katkıyı otellerin sağladığını söyleyen Konya Dedeman Otel Genel Müdürü Recep Altınok, “Burada bulunan oteller hesaba katıldığında 900 kişiye iş istihdamı sağlanıyor. Şehrimizdeki turizm daha çok gelişsin ve daha çok insana istihdam sağlayalım. Burada biz kazandığımızı tekrar şehre geri gönderiyoruz. SKAL’ın turizm kalitesini artırmakla ilgili ciddi projeleri oldu. Şehrin imajı ve oteller acısından günlük daire kiralama yapılmasının bitmesi lazım.  Vergisi verilmeyen, güvenilir olmayan bir durum söz konusu ve bu işi yasal olarak yapanlarla haksız rekabet olmuş oluyor. Bunların bitmesi lazım.

Şehirde doğa güzelliği ve kültürel açıdan değerlendirdiğimizde Beyşehir, Çatalhöyük, İvriz, Meke Gölü, Sille vb. gibi yerlerin iyi tanıtılması gerekiyor. Kelebekler Vadisi, Bilim merkezi, 80 Binde Devri Alem Parkı gibi değerler var ve bunların tanıtımının iyi yapılması gerekiyor. Sosyal medya şehrin tanınması açısından önemli. Konya iletişim kurabilen bir şehir. Bizler şehre ev sahipliğini yapıyoruz, Konya çok dinamik bir şehirdir. Konya, turizm iletişimin olduğu bir şehir. Gelecekte Türkiye ve Konya için turizmde daha iyi günlerin geleceğine inanıyorum. Konya’da turizm potansiyeli olan bir şehir ve bazı düzenlemeler ve planlarla küçük sıkıntıların biteceğini düşünüyorum. Elimizdeki imkânları da iyi kullanmamız gerekiyor. İslam Kültür Merkezinin de bitmesiyle Turizmin daha çok canlanacağına inanıyorum” dedi.

recep.jpg

“ARAP PAZARININ YANINDA AFRİKA PAZARI DA ÖNEMLİ”

Turist sayısının ve niteliğin arttırılması konusunda iç pazar ve dış pazara gereken önemin verilmesi gerektiğini vurgulayan Konya Ramada Plaza Genel Müdürü Yavuz Sakman, “Özellikle dış Pazar ve iç Pazar olarak kayıplar yaşıyoruz. Bundan sonraki yıllarda bu durumun bitmesini bekliyoruz. Biz Konya Ramada olarak iyi bir başlangıç yaptık fakat Konya olarak aynı durum söz konusu değil.  Bu olumsuz etkenlerde iç pazarda ve dış pazarda neler yapılabilir, bunların belirlenmesi lazım.  İç pazarlarda neler yapılabilir diye düşündüğümüzde Sille, Kilistra, Beyşehir, Çatalhöyük, İvriz, gibi tarihi ve yöresel yerlerde festivaller yapılması gerekiyor. İzmir Alaçatı’da yapılan festivaller 1 hafta sürüyor ve dünya oraya akıyor ve bütün esnaf bundan faydalanıyor, Konya olarak bunun için çok zengin bir kentiz. Sanatsal ve kültür anlamda da çok güçlüyüz, tarihimiz çok kuvvetli. İlk önce iç pazarı hareketlendirmek için sanayi ve festival turizminden yararlanmak gerekiyor. Dış pazarlarda ise daha önce konuşulduğu gibi özellikle İran ciddi bir pazar durumunda. İran, sanayi ve kültür açısından çok iyi bir potansiyele sahip. Aynı zamanda Senegal büyük bir potansiyel oluşturuyor. Bunların yanında Brezilya ve Afrika ülkeleri iyi bir pazar durumunda ve bu ülkeler ciddi harcama yaparak sanayi fuarlarına ve festivallere katılıyor. Şehir için neler yapılabilir tüm otellerle ve diğer kuruluşlarla toplantılar yapılarak sorunlar çözüme kavuşması gerekiyor.  Konya hem sanayisel hem de kültür turizmi alanında büyük bir potansiyele sahip. Dış pazar için sağlık sektörü de ciddi bir potansiyel oluşturuyor. İstanbul’a çok ciddi sağlık için dış ülkelerden tedavi olmaya gelen insan var. Konya’nın da hastaneleri göz önüne alındığında Sağlık sektöründe İstanbul müthiş bir pazar ve estetik ve seç ektirme furyası var. Konya turizminin kültür turizmin yanında diğer sektörel turizmde de gelişmesi gerekiyor” dedi. Sami Gediz – Memleket

 

yavuz.jpg