Konya Hazır Beton’dan  MİLLİ BETON

Konya Hazır Beton’dan MİLLİ BETON

Konya Hazır Beton Genel Müdürü Ali Umur, fuara katılmaktan gurur duyduklarına belirterek, “Ülkemiz, hazır betonda söz sahibiyken, 100 yıllık beton yol kullanmalıyız” dedi

Konya 2016 Yapı ve İnşaat Fuarı’nda katılarak önemli açıklamalarda bulunan Ali Umur, 

İstihdama direk katkısı olan inşaat sektörünü harekete geçmesi için yapılacak farklı çalışmalardan biri Beton yol kullanımı olduğunu söyledi. Umur, “Türkiye gerek kaynak, gerekse mühendislik açısından beton yol yapımında son derece avantajlı ve yeterli bir ülkedir. Ancak Asfaltı ithal eden Türkiye, maalesef 100 yıllık geçmişe sahip beton yollarla ancak 10 yıl önce tanıştı. Hazır betonda söz sahibi olan ülkemizde beton yolların uzunluğu karayolları bakımından 20 kilometreyi bile bulmuyor. Beton yollar tamamen yerli malzemelerle imal edilen, esnek üst yapılara oranla çevreci, uzun ömürlü ve ağır taşıt yüküne direnç gösteren üst yapılardır” şeklinde konuştu.

‘TÜRKİYE, BETON YOL KULLANMALI’

Karayolları Genel Müdürlüğü verilerine değinen Umur, yüksek fiyatlar ödeyerek alınan asfalt yolu gereksiz bulduğunu söyledi. Umur, “Karayolları’nın kendi sorumluluğunda 2 bin 244 km otoyol, 31 bin 341 km devlet yolu ve 32 bin 155 km il yolu olmak üzere toplam 65 bin 740 km yol ağı bulunuyor. 2023 yılına kadar ise 8.395 km bölünmüş yol ve 5.554 km otoyol tamamlanması hedefleniyor. Bu yolların neredeyse tamamının asfalt yol olduğunu görüyoruz. THBB, çimento üretiminde dünyanın önde gelen ülkelerinden, beton üretiminde son dört yıldır Avrupa birincisi ve uygulama teknolojisinde ise gelişmiş ülkeler düzeyinde olan Türkiye'nin, özellikle ağır taşıt trafiğinin yoğun olduğu bölgelerde 'beton yollar' kullanmalı”  diye konuştu.

‘SAMSUN’A TEŞEKKÜR’

Samsun Büyükşehir Belediyesinin beton yol kullanarak hem ülke ekonomisine katkısı  hem de örnek bir adım attığının belirten Umur, Samsun Büyükşehir Belediyesine teşekkür etti. Umur bu şehre ilgili kişilerin teknik geziler yaparak inceleme yapması gerektiğinin altını çizerek şunları söyledi. “Karayollarının şu anda beton yol şartnamesi için geç de kalmış olsa hazırlıklar yapmakta olduğunu biliyorum. Ancak gerek şehirlerarası, gerekse şehir içi karayollarının son yıllarda giderek artan bakım-onarım giderleri, Türkiye'nin bu sorunu kendi kaynaklarını daha çok kullanarak akıllı bir şekilde çözme zorunluluğunu ortaya koymaktadır.

Son olarak 424 Kilometre Beton Yol yapımı gerçekleştiren Samsun belediyesine teşekkür edelim ve Samsun Büyükşehir Belediye Başkanvekili Turan Çakır sözleri ile bitirelim: "Lütfen ilçe belediye başkanlarımız da sathi kaplamadan vazgeçsinler. Onun yerine 10 santimetre beton kaplama ilçe belediyemizin yollarında yeterlidir. 10 cm beton yol yaptığınızda onun size geri dönüşü çok hızlı olacak. Ben eski asfaltçıyım. Karayollarında 20 sene çalıştım. Türkiye'de asfalt lobisi var. Türkiye'de yıllar yılı asfalt lobiciliği yapıldı ve betona tu kaka denildi. Beton hem doğal bir malzeme, hem de yerli bir malzemedir. Madem her şeyin millisini istiyoruz, her şeyin yerlisini öneriyoruz. Alın size yüzde 100 yerli beton. İşçisi de benden, malzemesi de benden, her şeyi benden. Neden avuç dolusu paraları biz betona yatırıyoruz. Onun için ilçe belediye başkanlarımız bunu dikkate alsınlar. İlçelerde 10 cm yapılan beton yol, o yolu 20-30 yıl kurtarır." Sami Erikçi - Memleket