Kargoya verdi karga kaptı

Kargoya verdi karga kaptı

Konya’da cep telefonu bayisi ve aksesuar satışı yapan 27 yaşındaki Muhammet Büyükköse, Özel bir kargo şirketi aracılığıyla müşterisine gönderdiği malları başka biri alarak mağdur oldu

Konya’da cep telefonu ve aksesuar satışı yapan Muhammet Büyükköse, İstanbul’daki müşterisi Aytaç Onar’a tanınmış özel bir kargo şirketi aracılığıyla 4 bin 400 lira değerinde akıllı saat ve cep telefonu aksesuarı gönderdi. 2016 yılının Aralık ayında meydana gelen olayda, mağdur Büyükköse 9 aydır kargo şirketinin mağduriyetini gidermediğini ve mallarının ödenmediğini söyledi.

MALLAR İSTANBUL’DA YOK OLDU

2016 yılının Aralık ayında meydana gelen olayı değerlendiren mağdur Muhammet Büyükköse, müşterisine gönderdiği malların ortadan kaybolmasını detaylarıyla anlatarak hakkını sonuna kadar arayacağını dile getirdi. Alıcı Onar’la birlikte yıllardır alışveriş içinde olduğunu aktaran Muhammet Büyükköse, “Konya’da özel bir kargo şirketine giderek malların içinde olduğu paketi teslim ettim. Teslim ederken de teslim dilekçesine telefon aksesuarı olduğunu beyan ederek imzaladım. Daha sonra paket teslim alındı ve bende internet üzerinden kargo paketini takip etmeye başladım. Paket kargo şirketinin İstanbul Baltaş’taki şubesine ulaşınca müşterim Aytaç Onar’ı arayarak malları teslim almasını söyledim. Daha sonra müşterim Onar, malları teslime almaya gittiğinde malları başka bir kişinin teslim aldığını söyledi.”

kargoya.jpg

ALICIDAN BAŞKASI MALLARI ALDI

Bu süreç içinde malların çalındığını anlayan Muhammet Büyükköse yaşanan olayda özel kargo şirketinin mesuliyet kabul etmediğini söyledi. Olayı araştırmak için İstanbul Baltaş’taki kargo şubesine giden Büyükköse yaşadığı mağduriyeti şöyle anlattı; “Malların başkasını aldığını öğrenince hemen İstanbul’a gittim. Kargonun Aytaç Onar’a teslim edilmesi gerekirken hiç tanımadığımız bir kişiye teslim edilmiş. Hemen o kişinin T.C. numarasından sorgulama yaptık. Daha sonra o kişinin kimlik bilgileri kullanılarak kargo paketinin başka kişi tarafından teslim alındığı ortaya çıktı. Bende kargo şirketine başka birine nasıl teslim edersiniz diye sorduğumda ‘Paketin içeriğinde ne olduğunu biliyordu’ cevabını aldım. Dünyanın hiçbir yerinde bir kargo şirketi alıcıdan başka kimseye kargo paketini teslim edeme.z”

 

‘KAMERA KAYITLARI YOK,

Malları sahte kimlikle alan kişinin peşine düşen Muhammet Büyükköse, daha sonra kargo şirketinin İstanbul Baltaş şubesine giderek kamera kayıtlarına bakılmasını istedi. Şube müdürüne de durumu anlatan Büyükköse, güvenlik kameralarının bir aydır bozuk olduğu cevabını aldı. Böyle bir zafiyetin olamayacağını söyleyen Büyükköse mağduriyetini şöyle anlattı; “Araştırmalarıma göre, kargo şirketleri kamera kayıtları olmadan işe başlama izinleri bulunmuyor. Fakat bana verdikleri cevapta 1 aydır kameralarının çalışmadığı söylüyorlar. böyle bir olay kesinlikle olamaz. Kargo paketini alan kişinin görüntüsü halen yok.  Ben bu olayın arkasını bırakmayacağımı söylediğimde bana tazmin dilekçesi yazmamı istediler. Dilekçeyi ben İstanbul’da yazarak kargo şirketinin yetkili kişilerine verdim olaydan 9 ay geçmesine rağmen hâlâ bana dönüş yapmadılar.

 

TESLİM EDEN PERSONEL ORTADA YOK

“Kargo paketinin bir şebeke tarafından çalındığını anladım ve olayı detaylı araştırmaya başladım. Kargo şirketine, paketi teslim eden kişinin kim olduğunu sordum. Kargo paketini teslim eden personelin sekiz gün izine ayrıldığını söylediler. Ben de 8 gün İstanbul’da bekledim ve dokuzuncu gün saat 09.00’da şubeye gittim. Şube müdürü, bana kargoyu teslim eden kişinin çıkışının verildiğini söyledi”

 

‘KARGO ŞİRKETİ OLAYI GEÇİŞTİRMEYE BAŞLADI’

Kargo şirketi olayı tamamen geçiştirmeye başladığını ve artık sorumlu kişilere ulaşamadığını söyleyen Büyükköse, hukuki yollara başvurma kararı aldı. Hukuki sürece başvurmadan önce kargo şirketinin bu olaydan haberi olduğunu ve kendisini aradıklarını aktaran Büyükköse, “Ben olayın yaşandığı ilk gün zararın karşılanması için tazmin dilekçesi vermiştim. Daha sonra tazmin dilekçesinin sistemde görülmediğini ve hukuki süreci başlatmadan önce yeniden tazmin dilekçesi göndermemi söylediler. 9 aydır cevap alamadığım dilekçemi iki gün önce yine gönderdim ve halen cevap bekliyorum” dedi. Muhammet Büyükköse son verdiği tazmin dilekçesine cevap gelmemesi halinde mallarını verdiği kargo şirketi için hukuki süreci başlatacağını söyledi. Servet R. Çolak – Memleket