• BIST 90.383
  • Altın 145,141
  • Dolar 3,6152
  • Euro 3,9060
  • Konya 15 °C
  • Kanada'da Kur'an-ı Kerim'e çirkin saldırı!
  • Araç sahiplerine müjde! İndirim geldi
  • İsmailağa Cemaati referandum kararını açıkladı
  • Kanada'da Kur'an-ı Kerim'e çirkin saldırı!
  • Araç sahiplerine müjde! İndirim geldi
  • İsmailağa Cemaati referandum kararını açıkladı

Karayolları Yetkililerine 2…

Fahri Kubilay

Geçen haftaki yazımızda sonunda bu yolla ilgili bilimsel bir araştırma yapıldı mı diye bitirmiştik. Siz okuyucularımız adına kısa bir araştırma yaptık. Sonuç mu? Tüyler ürpertici.                                                                                                                                        Bahse konu bu iki bölgede bu yıl içinde toplam 300 kaza olmuş ve 14 kişi ölmüş ve 240 kişi yaralanmış. Ayrıntılı tablo aşağıda görüldüğü gibi.

 

Kazalar            Çavuş 23–24 km         Çavuş 26–27 km         Antalya 10–11 km

Toplam kaza    90        75        125

Ölümlü kaza     3          2          8

Yaralamalı kaza           35        25        30

M. Hasarlı kaza           52        48        87

Ölü sayısı         3          2          9

Yaralı sayısı      85        110      45

 

Şimdi karayolları yetkililerine seslenmek istiyorum. Bu rakamlar sizce neyi ifade ediyor?  Bölge trafik ekipleri özellikle 23–24 km arası ile 26–27 km arasındaki kısımda tırtırlı asfaltın kalmadığını, hem yazılı hem sözlü olarak karayollarına bildirmelerine rağmen karayollarından gelen mühendis asfaltta problem olmadığı yönünde rapor vermiş. Bölge trafiğin tüm uyarılarına rağmen de karayolları diğer kısımlara yeniden kaplama yaparken bu bölgeye hiç dokunmamış. Ancak yolun bu kısımlarında tırtırlı asfalt kalmaması ve yolun deforme oluşu dolayısıyla araç sürücüleri o bölgeye normal hızla girdiklerinde en ufak bir fren darbesinde bile araçlar özellikle yağışlı havalarda araçlar kaymaya başlıyor. Diğer taraftan 26–27. km arasındaki virajda ise eğimde bir problem var. Oraya ne kadar düşük hızla girilirse girilsin biraz sert fren yapıldığı andaki sonucu sanırım yukarıdaki rakamlardan görmek mümkün.

Yaz aylarında 10 bin, şimdilerde ise günde 2 bin 500’e yakın aracın geçtiği bir güzergahtaki kazaların büyük bir kısmının bu iki bölgede olduğunu düşünürsek karayolları yetkililerinin 200-300 metrelik bir mesafeyi en azından tekrar asfaltla kaplama gibi bir inisiyatifi kullanma görevleri yok mu? Daha ne kadar insanın ölmesi lazım bu durumun düzeltilmesi için?

Netice itibariyle birileri i “Bizim bu yolları yapmaya yetkimiz, gücümüz, paramız yok, böyle bir proje de görünürde yok” derse benim bir önerim var.

Hiç olmasa bu bölgelerdeki asfaltı kazıyın da yol asfalt yol olmaktan çıksın. Stabilize yol olarak kalırsa insanlar çıkan duman ve tozdan dolayı daha dikkatli giderler.

Ne diyelim yorum da karar sizin…

UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Memleket | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0332 352 16 16 | Faks : 0332 352 11 66 | Haber Scripti: CM Bilişim