• BIST 89.940
  • Altın 145,207
  • Dolar 3,6228
  • Euro 3,9026
  • Konya 10 °C
  • F-16 pilotlarının neredeyse tümü FETÖ'cü çıktı
  • TŞOF Başkanı Apaydın: Sahte plaka satan internet sitelerine erişim yasaklandı
  • FETÖ elebaşısı Gülen hakkında yokluğunda tutuklama kararı
  • F-16 pilotlarının neredeyse tümü FETÖ'cü çıktı
  • TŞOF Başkanı Apaydın: Sahte plaka satan internet sitelerine erişim yasaklandı
  • FETÖ elebaşısı Gülen hakkında yokluğunda tutuklama kararı

Karayolları İl Müdürlüğüne…

Fahri Kubilay

Karayolları İl Müdürlüğüne…

2008 yılında Seydişehir Antalya yolunun 11 km sinde yapılarak faaliyete geçen kaçış rampası Türkiye’de ilkti…

Aynı noktada çok sayıda kazanın meydana gelmesi ve onlarca can alan ölüm virajı kaçış rampasını mecburi kılmıştı.

Amacı; Antalya istikametinden Seydişehir istikametine gelen araçların 5 km rampa inişi esnasında özellikle yüklü kamyon, çekici, damper gibi büyük araçlar ile küçük araçların freni ve balata aksamında meydana gelen arızlar nedeni ile araçların devrilmesini, takla atmasını engelleyerek can kaybını önlemek.

Ancak;Yapıldığı günden bu güne kadar onlarca can kurtarılmasına sebep olan kaçış rampası son günlerde tekrar ölüm virajı- rampası haline geldi.

Peki!  Neden bu hale geldi..  Bilmeyenler için hemen söylüyorum… Kaçış rampasında iki şerit var. Şerit’in birisi kumla dolu diğeri ise sert zemin. Bakımsızlık ve kış şartları nedeniyle ikisinin arasında çok fazla bir fark kalmamış gibi gözüküyor.  Son zamanlar da Kaçış rampasındaki bu yumuşak diye belirtilen zemine giren araçlardan kurtulan olmadı.

Geçtiğimiz gün meydana gelen ölümlü kazada bu sebeple meydana geldi…   Kurtulurum diye yumuşak zemine giren araç rampa sonundaki kayalara süratle çarptı ve bir can aldı.

Hâlbuki çözüm o kadar basit ki! 

Neden yapılmıyor anlamak mümkün değil. Karayolları yetkililerinin ölümlere umursamaz olması düşünülemez ama bu ihmal değil de nedir?

 Aynı yerde ve aynı sebepten dolayı daha öncede kazalar olmasına ölümle sonuçlanmasına rağmen karayolları tarafından hala bir iki basit çalışma ile yapılışındaki hata düzeltilmedi.

Rampanın bitiş noktasında eğim olarak yapılan bölge yükselti şeklinde nihayetlenmediği sürece bu tip kazaların önüne geçilmesi düşünülemez. Rampa kurtardığı can kadar da bu hatadan dolayı ölümlü kazalara sebep oluyor.

Bir iş makinesi 1-2 saatlik bir çalışma neticesinde bitiş deki eğimi olan taş kütlesini yıkarak yükselti haline getirebilir.

Rampada yanlışlıkla kum şerit yerine değil de sert zemine giren araçların tamamı kaza yapmadan hata sürücülerinin burnu bile kanamadan kurtulmuştur.

Umarım bu gerçek dikkate alınır ve kaçış rampası yapım hatası düzeltilerek gerçek işlevini yerine getirir.

UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Memleket | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0332 352 16 16 | Faks : 0332 352 11 66 | Haber Scripti: CM Bilişim