• BIST 82.248
  • Altın 147,416
  • Dolar 3,7690
  • Euro 4,0357
  • Konya 4 °C
  • 'Akaryakıt fiyatlarındaki hızlı artışın sebebi...'
  • Raid Salah serbest bırakıldı
  • Sürücülere kötü haber: Yüzde 30 zam geliyor
  • 'Akaryakıt fiyatlarındaki hızlı artışın sebebi...'
  • Raid Salah serbest bırakıldı
  • Sürücülere kötü haber: Yüzde 30 zam geliyor

Kalp sağlığınızı bu besinlerle koruyun

Ayşe Duran

Balık: Yağlı balıklar omega-3’den zengin kalp sağlığı için en faydalı besinlerdendir. Birçok çalışma kalp hastalıkları riskini azalttığı ve kötü kolesterol, LDL seviyesini düşürüp iyi kolesterol, HDL seviyesini artırdığını belirtmektedir. Bu nedenle haftada en az 2 kez balık tüketmeye özen göstermek kalp sağlığını korumak için önemlidir.

 

Tekli ve Çoklu Doymamış Yağ Asitleri: Kalp sağlığınız için doymuş yağlardan uzak durmalı, tekli ve çoklu doymamış yağ asitlerinden yeteri kadar beslenilmelidir. Tekli doymamış yağ asitleri; zeytinyağı, fındık ve avakadoda, çoklu doymamış yağ asitleri ise balık, balık yağı, keten tohumu, ceviz, ay çekirdeği, kabak çekirdeğinde bulunmaktadır.

 

Yemekleri Zeytinyağı ile Pişirin: Tekli doymamış yağ asitlerinden zengin olan zeytinyağı hem kalp sağlığını korumak hem de sağlıklı bir beslenme örüntüsü için tüketilmesi gereken bir besindir. Omega-9’dan zengin olan zeytinyağı aterosklerozu önleyici ve HDL ‘yi yükseltici etkisi vardır.

 

Soğan ve Sarımsak: Soğan içerdiği kimyasal maddelerle kalbi güçlendirir. Sarımsak ise nefes darlığını gideren bileşimler içerir ve bağışıklık sistemini kuvvetlendirir.

 

Elma: Elma özellikle LDL kolesterolü düşürülmesinde içerdiği lif ve antioksidanlar nedeniyle büyük etkisi vardır. Her gün bir elma ailede diyabet ve kalp hastalığı olma riski olan bireyler için önleyici etki gösterir.

 

Kalp Sağlığınız İçin Bunlardan Uzak Durun!

Kızartılmış ve kavrulmuş besinler

Kaymak, krema, mayonez

Sucuk, sosis, salam gibi şarküteri ürünleri

Sakatatlar

Sigara

 

Hayatınızda Spora Yer Açın

Kalp hastalığından korunmak için düzenli ve ölçülü bir şekilde egzersiz yapmak gerekir. Egzersiz kalp sağlığını arttırır, kan basıncını düşürür, kilo kontrolünü sağlar ve stresi azaltır.

 

Haftanın Sorusu: ‘’Kalp Hastaları Nasıl Beslenmelidir’’

En önemlisi kalp hastalarının kilo problemi var ise bir uzmanla birlikte sağlıklı bir şekilde yeterli ve dengeli beslenerek kilo vermelidir. Yüksek tansiyonu olanlar tuzdan uzak durmalıdır. Koroner hastalığı olan, kalp krizi geçirmiş kişiler kolesterolden zengin yiyeceklerden kaçınmalıdır. Doymamış yağ asitleri, katı yağlar, kırmızı etli yiyecekler, yağlı süt-yoğurt-peynir gibi yiyecekler kolesterol bakımından zengindir ve dikkat edilmelidir. 

 

Haftanın Bitki Çayı: ‘’Alıç Çayı’’

C vitamini, kalsiyum ve fosfordan zengin olan alıç çayı kalp sağlığına iyi gelen bir bitki çayıdır. Kırmızı ve sarı renkte meyveleri olan alıç ağacından hasat edilerek, güneşte kurutulduktan sonra, bir fincana 2 adet kurutulmuş alıç kullanmak yeterli olacaktır. Alıç çayı, kalbin oksijen ve besleyici maddelerle birlikte kan pompolama yeteneğini geliştirir. Kalp kaslarını güçlendirir.

 

Diyetisyen Ayşe DURAN

Özel Selçuklu Hastanesi 

UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Memleket | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0332 352 16 16 | Faks : 0332 352 11 66 | Haber Scripti: CM Bilişim