• BIST 96.604
  • Altın 241,920
  • Dolar 6,2685
  • Euro 7,3236
  • Konya 18 °C
  • Yerli üretim logosunun kullanım şartları açıklandı
  • Medyada İş Bankası tartışması: 8 milyar TL'yi  M. Kemal nereden bulmuş olabilir?
  • Hava Kuvvetlerine 2 yeni ANKA-S
  • Yerli üretim logosunun kullanım şartları açıklandı
  • Medyada İş Bankası tartışması: 8 milyar TL'yi  M. Kemal nereden bulmuş olabilir?
  • Hava Kuvvetlerine 2 yeni ANKA-S

"İstanbul'u ilk tercih edilen destinasyona dönüştürmeyi hedefliyoruz"

"İstanbul'u ilk tercih edilen destinasyona dönüştürmeyi hedefliyoruz"
ISTTA İkinci Başkanı Korkmaz:- "Definitely İstanbul sloganı ile İstanbul markasına hizmet edecek katma değeri yüksek ve büyük ölçekli projelerle, metropolü ilk tercih edilen destinasyon haline dönüştürmeyi hedefliyoruz"

İSTANBUL (AA) - İstanbul Turizm Derneği (ISTTA) İkinci Başkanı Halil Korkmaz, "Definitely İstanbul sloganı ile İstanbul markasına hizmet edecek katma değeri yüksek ve büyük ölçekli projelerle, metropolü ilk tercih edilen destinasyon haline dönüştürmeyi hedefliyoruz." değerlendirmesinde bulundu.

ISTTA, yerel ve uluslararası potansiyelleri harekete geçirerek İstanbul bölgesine ilgiyi artırmak ve turizmde sürdürülebilir büyümeyi sağlamak amacıyla kurulan derneğin turizm sektörünün önemli aktörleri ve kamu kurumlarıyla İstanbul için iş birliği başlattı.

Derneğin başlattığı iş birliğine ve gelecek dönem hedeflerine ilişkin düzenlenen basın toplantısında konuşan Korkmaz, Definitely İstanbul sloganı ile İstanbul markasına hizmet edecek katma değeri yüksek ve büyük ölçekli projelerle, metropolü ilk tercih edilen destinasyon haline dönüştürmeyi hedeflediklerini vurguladı.

Turizmde İngiltere'de Londra'nın, İtalya'da da Roma'nın bir varış yeri olarak bilindiğini hatırlatan Korkmaz, İstanbul'u da bu anlamda bir varış yeri olarak tanıtmayı amaçladıklarını bildirdi.

Korkmaz, dernek olarak Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın öncülüğünde TÜROFED'in koordinasyonunda Polonya, Rusya ve Çin'de gerçekleştirilecek Türkiye Festivalleri'ne katılım kararı aldıklarını belirterek, şu değerlendirmelerde bulundu:

"Türkiye turizmi için büyük önem taşıyan Türkiye festivallerinde yüz binlerce turisti İstanbul'un turizm değerlerini buluşturmayı amaçlıyoruz. İstanbul'u tanıtmak amacıyla belirlediğimiz 'Definitely İstanbul' sloganı için mesleğinde dünyaca bilinen sanatçı, sporcu, yazar, doktor ve iş dünyası temsilcisi Türk vatandaşlarının katılımı ile bir tanıtım filmi çekmeyi planlıyoruz. Çekeceğimiz bu tanıtım filmini dünya çapında gösterime sokmak için hazırlıklarımızı sürdürüyoruz. Ayrıca İstanbul'a seyahat edecek yerli ve yabancı turistlere yönelik "www.definetely.istanbul" internet sitesinin hazırlığını yapıyoruz. İlgili internet sitesi; yeme, içme, konaklama, sağlık, finans, yatırım, kültür ve sanat konularında hizmet verecek. 2018 yılında turizmle ilgili yurt dışındaki çeşitli etkinliklere katılacağız."


- "İstanbul'a gelen turistten şehir vergisi alınmalı"


Korkmaz, İstanbul'u bir marka şehir yapma anlamında kaynak sağlanması için yurt dışında örnekleri olduğu üzere İstanbul'a gelen turistten konaklama veya şehir vergisi alınması gerektiğini kaydederek, bu vergiden oluşturulacak kaynağın bir fonda toplanarak İstanbul'un tanıtımında kullanılabileceğini bildirdi.

Toplantıda konuşan ISTTA Başkan Yardımcısı Yalçın Aydın ise İstanbul'da şu anda yer alan 92 adet 5 yıldızlı otelin 235 bin yatak kapasitesine sahip olduğunu belirterek, İstanbul ve Türkiye'nin turizm potansiyeline ilişkin şu verileri paylaştı:

"Türkiye'deki otellerin toplamda 915 bin yatak kapasitesi yer alıyor. Bunun yüzde 45'i 5 yıldızlı, yüzde 30'u da 4 yıldızlı oteller. İstanbul, 2014'te 1,3 milyon, 2015'te 1,4 milyon, 2016'da 1,3 milyon ve 2017'de ise 1,1 milyon turist çekti. İstanbul, Ocak 2018'de ise 1,8 milyon turisti ağırladı. Bu iyiye işaret. 2016'da yüzde 50 dolululuk oranı ile çalışan İstanbul'daki 5 yıldızlı otellerin 2017'deki doluk oranları yüzde 63'e ulaştı. Bununla birlikte bu otellerin 2016'da 87 avro olan fiyat ortalamaları 2017'de maalesef 75 avroya geriledi.

ISTTA Yönetim Kurulu Üyesi Üstün Özbey de İstanbul'un tanıtımı konusunda şehre İstanbullunun sahip çıkması gerektiğini, bunun da en önemli ayağının turizmde eğitim olduğunu anlattı.

AA

Kaynak: Haber Kaynağı
UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Borsada en çok değer kaybeden hisseler19 Eylül 2018 Çarşamba 18:48
  • Erzurum Tarım ve Hayvancılık Fuarı açıldı19 Eylül 2018 Çarşamba 18:48
  • ABD'nin ticari ham petrol stokları azaldı19 Eylül 2018 Çarşamba 18:48
  • Borsada endekslerin değişimi19 Eylül 2018 Çarşamba 18:38
  • Borsada işlem hacmi sıralaması19 Eylül 2018 Çarşamba 18:38
  • Borsada en çok değer kazanan hisseler19 Eylül 2018 Çarşamba 18:38
  • Borsada günlük işlemler (1)19 Eylül 2018 Çarşamba 18:33
  • Borsada günlük işlemler (2)19 Eylül 2018 Çarşamba 18:33
  • Borsada şehir endekslerinin değişimi19 Eylül 2018 Çarşamba 18:33
  • Borsa günü yükselişle tamamladı19 Eylül 2018 Çarşamba 18:28
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Memleket | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0332 352 16 16 | Faks : 0332 352 11 66 | Haber Scripti: CM Bilişim