İsabet Okulları  Değerler Eğitimiyle geleceği işaret ediyor

İsabet Okulları Değerler Eğitimiyle geleceği işaret ediyor

İsabet Okulları’nı diğer okullardan ayıran en büyük özelliğin “Değerler Eğitimi” olduğunu dile getiren İsabet Okulları Eğitim Koordinatörü Mehmet Geleş, “Biz mütedeyyin bir toplumuz. Dinini bilen ve etrafına anlatan gençler yetiştirmek istiyoruz" dedi

 

İsabet Okulları’nı diğer okullardan ayıran en büyük özelliğin “Değerler Eğitimi” olduğunu dile getiren İsabet Okulları Eğitim Koordinatörü Mehmet Geleş, “Biz mütedeyyin bir toplumuz. Dinini bilen ve etrafına anlatan gençler yetiştirmek istiyoruz. Mesele onların değerleri öğrenip, hangi değerleri benimseyip, hangi değerler ile ışık saçtıkları olacaktır.” dedi.

isaebet--(2).jpg

EĞİTİMDE TAM İSABET

Türkiye’de 30 şehirde 40’tan fazla kampüsü ile eğitim veren İsabet Okulları, Değerler Eğitimi, Düşünme Becerileri, Akıl Zekâ Oyunları, Okuma Tartışma Drama, Hayal Tasarım Robotik Planetaryum Gökbilimi ve 3D sınıfları ile dikkat çekiyor. Konya İsabet Okulları’nın eğitimde sunmuş olduğu ayrıcalıkları Eğitim Koordinatörü Mehmet Geleş anlattı.

isaebet--(1).jpg

Mehmet bey, öncelikle sizleri tanıyabilir miyiz?

Türkçe öğretmeniyim, Konya İsabet Okulları’nın Ortaokul Eğitim Koordinatörü olarak görev yapmaktayım. Öğrencilerimizin, öğretmenlerimizin ve okulumuzun yapacağı programların işleyişi hakkında genel olarak tüm işlerin koordinesini sağlamaktayım. Genel olarak birbirine bağlı, müdür ve müdür yardımcılarımız denetiminde işleyişimizi sürdürmekteyiz.

isaebet--(4).jpg

Eğitim Koordinatörü olarak, İsabet Okulları’nı genel anlamda sizden dinleyebilir miyiz?

İsabet Okulları, Türkiye’de yaklaşık 30 şehirde 40’tan fazla kampüsü olan bir eğitim yapısı. Okullarımız dünya ölçeğinde üstün niteliklere sahip insan yetiştirme modeli ile ortaya çıkmış, bütün kurumlarında aynı modelin benimsendiği ve asıl meselenin insan yetiştirmek olduğuna inanan bir kurumdur. Türkiye’nin her yerinde tüm öğrencilerimiz aynı imkânlardan faydalanmaktadır. Bizi diğer okullardan ayıran en önemli husus ise Değerler Eğitimi. Malumunuz yaşadıklarımız ve etrafımızda gördüklerimiz hakikaten gençliğe verilmesi gereken değerin ne kadar önemli olduğunu her geçen gün daha net gösteriyor. Milli ve manevi değerlere gösterdiğimiz itina kadim tarihimizden bize mirastır. Bu mirasa bugüne kadar zenginleştirerek sahip çıktık ve çıkmaya devam edeceğiz. Kaybetmeden, üzerine koyarak devam edeceğiz. Bir zerresini dahi yok sayamayız. Yok sayamadığımız gibi gelecek kuşaklara da aktarmak zorundayız. Bu toplumsal düşünce çerçevesinde dinimizi göz ardı etmeden, arka planda tutmadan dinini bilen ve etrafına anlatan gençler yetiştirmek istiyoruz. Çocuklarımız da bizler gibi olgun bireyler olacaklar. Olgun bireyler oldukları zaman neticede onlar da insan yetiştirecekler. Belki öğretmen, mimar, doktor veya ev hanımı olacaklar ama daha önemlisi onların hangi değerleri öğrenip, hangi değerleri benimseyip, hangi değerler ile ışık saçtıkları olacaktır. Bizim gözümüzde akademik başarı kadar önemli olan doğru bir birey ve doğru bir insan olmalarıdır. Çünkü çok iyi İngilizce konuşabilir, çok iyi bir eğitim almış olabilirsiniz ama sahip olamadığınız değerler bir gün sizi yanlış yapmaya iterse o zaman vicdanınızı ve merhametinizi kaybettiğiniz zaman sizden daha tehlikelisi yoktur. En önemlisi vicdan muhasebesi yapabilen, geleceğinde insanlara zararı dokunmayan, güven veren birer birey yetiştirmek oldukça önemli. Bizim buradaki en temel farkındalığımız bu.

isaebet--(3).jpg

Mehmet Bey, Değerler Eğitimi konusunda izlemiş olduğunuz öğretim modeli nedir?

Değerler Eğitimi’nde aylık olarak iki haftada bir uyguladığımız çeşitli değerlerimiz bulunmakta. Bunları kardeşlik, ahlak ve öz güven gibi örneklendirebiliriz. Biz temel olarak bu kazanımları çocuklarımıza vermek istiyoruz. Türkçe dersinde derse uygun şekilde matematik dersinde dersin akışına göre tüm branşlarda öğretmenlerimiz seçtiğimiz değeri çocuklarımıza uygun şekilde aktarıyorlar. Bunları birer kazanım olarak gösteriyorlar. Örnek olarak bu haftaki değerimiz ahlak ise tüm hafta boyunca İsabet Okulları’nda doğrudan ya da dolaylı olarak işlenmiş ahlakın ne kadar değerli olduğunu anlatıyoruz. Muhakkak kavramalarını da istiyoruz. Bu kapsamda Selçuklu Belediyesi’nin SEDEP dokümanlarını da kullanıp, çocuklarımıza iletimini sağlıyoruz. 

isaebet--(5).jpg

İsabet Okulları’nın mevzuat dâhilinde sunmuş olduğu farklı eğitim modelleri de var mı?

Şahsım ve kurumum olarak hepimizin önemle benimsediği hususların başında bir çocuğun yaparak ve yaşayarak öğrenmesi gelmektedir. Muhakkak yaparak ve yaşayarak öğrenen çocuklar hem teorikte hem de pratikte ileride başarılı olacak demektir. Ben Türkçe öğretmeniyim. Türkçe dersinde biraz örnek vermemiz gerekirse; terim anlamını çocuklarımız genellikle anlayamazlar. Uygulamada çok basit bir şekilde terim anlamı dediğimizde aklımıza Fatih Terim gelmesi gerekir diyoruz. Futbolun da bir meslek olduğunu düşürsek içerisinde taç, korner ve faul gibi terimler bulunmaktadır. Sonrasında öğrencilerimiz hemen terimler konusunda kafasında bir şeyler canlandırabiliyorlar. Bunun gibi fen laboratuvarlarımız da var.

isaebet--(8).jpg

Çocuklarımız her hangi bir kitaptan okudukları deneyi hayal dünyasında yapıyormuş gibi değil de bizzat laboratuvara gidip o deneyin gerçeğini yaparak orada görerek veya eşyalara dokunarak öğrenme imkânı buluyorlar. Uzay sınıfımız var. Bir diğer özel sınıfımız ise 3D Sınıfı. Burada öğrencilerimiz dolaşım sisteminin nasıl olduğunu, damarları ve kalbi üç boyutlu görüp hissederek anlıyorlar. Bunun yanında tüm iç organlarımızı tanıma fırsatı yakalıyorlar. Farklı metotlar ile klasiğin tamamen dışına çıkarak eğitici bir öğrenim gerçekleştirmiş oluyoruz.

isaebet--(6).jpg

Peki, kurumsal olarak sunmuş olduğunuz diğer hizmetleriniz nelerdir?

Üzerinde önemle durduğumuz etkinliklerimizden bir tanesi de kitap okumak. Okulumuzda her sabah 9 ile 9.20 arasında idarecisinden, öğrencisine, öğretmeninden danışmasına temizlik ekibinden servis hosteslerine kadar herkes kitap okuyor. Bir başka deyişle okumanın hayatın önemli bir parçası olduğunu topyekün bir çabayla çocuklarımıza hissettiriyoruz. Şu bir gerçek insan öğrendiklerinin yüzde 83’ünü okuyarak ediniyor. Ben kitap okumayacağım veya istemiyorum diyemeyiz. Sınav sistemlerinin olduğu, eğitim öğretimin ön plana çıktığı bu dönemlerde tüm öğrencilerimizin okumasını arzu ediyoruz. Ayrıca çocuklarımızın seçici birer okur olması içinde mücadele ediyoruz. Bunun dışında sıklıkla bahsettiğimiz “Kantinsiz Okul” projemizi devam ettiriyoruz. Maalesef çağımızın en büyük sorunlarından bir tanesi de obezite. Doktorlarımızın burada yapmış oldukları seminerlerde en çok üzerinde durdukları husus, yerden ve ağaçtan biten ürünleri yiyin ama paket içerisine giren ürünleri yemeyin oluyor. Yemek kalitemiz oldukça yüksek. Öğrencilerimizin taze ve sağlıklı beslenmesini bu noktada oldukça fazla önemsiyoruz.

Genel olarak okula dair birçok husustan bahsettik. Merak edilen bir diğer konu ise Eğitim Sistemi’nin son zamanlarda uğramış olduğu değişiklikler. Sizler İsabet Okulları olarak bu durumdan etkileniyor musunuz? Bu duruma karşı almış olduğunuz önlemler var mı?

Değişen sistem ne olursa olsun bazen büyük bazen de küçük problemler olarak karşınıza gelmektedir. Buradaki en önemli konu değişen sistemin anne, baba ve çocuk üzerindeki etkisi. Bu yüzden sıklıkla velilerimizden “Bizim çocuklarımıza ne olacak?” serzenişini duyuyoruz. Baktığınız zaman değişmemesi ya da en az değişime uğraması gereken sistem eğitimdir. Eğer bir değişim olacaksa yavaş yavaş olmalıdır. Ancak hızlı değişen sistem her zaman sorun teşkil etmektedir. Maalesef ülkemizde başarısız olduğu için intihar eden gençler var. Anne ve babaların çok fazla sahiplenmesinden, çocuklarının başarısını önemsemelerinden kaynaklandığı düşünülüyor. Ancak anne ve babalar, çocuklarının devrin tüm imkânlarından yararlanıp başarılı olmalarını istemeleri haklı bir durum. Günümüz çocukları ise kırılgan bir yapıya sahip. Bazen tüm dünyanın yükünü omuzuna yüklemiş hissiyatı taşıyan çocuklar görüyoruz. Anne ve babasının kendisinden herhangi bir şey talep etmemesine rağmen sınavlarda başarılı olmaya çalışan, yazılı ve denemelerde başarılı olmaya çalışarak bu başarıyı da ailesine armağan etmek isteyen çocuklarımız var. Eğitim sistemi dediğim gibi dünyada en az değişime uğraması gereken sistem.

isaebet--(10).jpg

Mehmet Bey, sohbetiniz için sizlere ve okulunuza teşekkür ediyoruz. Son olarak neden İsabet Okulları?

Bizler de sizlere teşekkür ederiz. Eğitim sektörü hepimizin önemle üzerinde durması gereken bir husus. O yüzden daha iyisi için hep birlikte çalışmamız gerekiyor. Sorunuzu cevaplamamız gerekirse: Gerçekten çocuklarının iyi bir geleceğe sahip olmasını isteyen, geleceğinde çocuklarının mütedeyyin bir hayat yaşamasını bekleyen, çocukları ile ileriki hayatlarında hep birlikte yaşayarak, huzur evlerinde yaşamaya mahkûm olmamak için, değerleri kazanmış ve o değerlere her zaman sahip çıkan, sahip çıktığı gibi kendinden sonrası için de o değerleri aşılayan birer birey yetiştirmek isteyen herkesin İsabet Okulları’nı seçmesi gerektiğini düşünüyorum.