• BIST 97.291
  • Altın 144,193
  • Dolar 3,5593
  • Euro 3,9955
  • Konya 17 °C
  • İskandinav ülkelerinde oruç süresi 22 saati bulacak
  • Milyonlarca çalışana müjde! Yıllık izin uzuyor
  • Cuntacı komutandan alçak emir: Ezin geçin...
  • İskandinav ülkelerinde oruç süresi 22 saati bulacak
  • Milyonlarca çalışana müjde! Yıllık izin uzuyor
  • Cuntacı komutandan alçak emir: Ezin geçin...

İnsülin direncini 11 adımda çöz

Ayşe Duran
  1. Sabah krallar/kraliçeler gibi kahvaltı yapın, öğle yemeğinizi dostunuzla paylaşır gibi, akşam yemeğinizi de düşmanınızla paylaşır gibi yapın. Şimdi bu model benim aslında tüm danışanlarıma önerdiğim çok sevdiğim bir beslenme şeklidir. Kahvaltıdan akşam öğününe doğru besinleri azaltarak ve hafifleştirerek tüketmek en doğrusudur. Genellikle insülin direnci olan kişiler bu modelin tam tersini uygular. Sabah kalktığında canı kahvaltı yapmak istemez. Zaten uyku problemi sorunları olduğu için sabah kahvaltısına erken kalkmakta sıkıntı çeker. Akşama doğru müthiş açlık hissi başlar ve yatıncaya kadar hiç doymayacakmış gibi tıkınırcasına yemek yeme isteği doğar. Benden size tavsiye, güne mutlaka kahvaltı ile başlayın.

 

  1. Renkli beslenin. Özellikle yaz mevsimi gelmesi ile rengârenk meyve ve sebzeler market ve pazarlarda podyuma çıktı. İnsülin direnciniz için kırmızı meyveler daima ilk tercihleriniz arasında olsun.

 

  1. Glisemik indekse göre beslenin. Yani kan şekerinizi hızla yükselten besinlerden uzak durun. Kan şekerinizi yükselten besinler arasında patates, pirinç, mısır, beyaz un ve türevleri, pasta, çörek, börek, kek gibi basit karbonhidratlar yer alır.

 

  1. Şeker ve şeker eklenmiş her türlü gıdadan uzak durun. Kafeinli içecek, hazır meyve suları, kola gibi asitli içecekler, hazır kek ve pastalar, jelibonlardan uzak durmak gerekir.

 

  1. Her öğününüze salata ve yoğurt ekleyin. Salata posa açısından oldukça yararlı bir besin olduğu için her öğününüzde salataya yer açın. Az yağlı yoğurt hem yağ yakımını hızlandırıyor hem de protein içeriğinden dolayı sizi tok tutuyor.

 

  1. Günde 6 öğün beslenin.  Tatlı krizlerinizi önlemek ve gün içerisinde halsiz, yorgun olmamak için yeterli ve dengeli beslenme modelinizi oluşturun. Sabah, öğle, akşam 3 ana öğün ve kuşluk, ikindi ve yatmadan 3-4 saat önce de hafif bir gece öğünü yapabilirsiniz. Kuşluk öğününüzde kırmızı meyve yanına badem, ikindi öğününüzde ayran ve kepekli grisini, gece öğününüzde tarçınlı az yağlı süt yanına 1 meyve tercih edebilirsiniz.

 

  1. Her gün düzenli olarak en az 30 dakika yürüyün. Özellikle insülin direnci bir ekip işidir. Doktor ve diyetisyen kontrolünde olması gerekiyor. Hatta psikolog ve spor eğitmeni de bu ekip çalışmasına dâhil edilir ise sonuç harika olacaktır. insülin direncini kırmak istiyorsanız düzenli olarak 30 dk tempolu açık hava da yürüyüş yapmanız gerekiyor.

 

  1. Beslenme uzmanından destek alın. Her zaman işin uzmanı ile birlikte çalışın. Karbonhidrat tüketimi insülin direnci için çok önemli. Ekmek yemiyorum diyebilirsiniz fakat farkında olmadan ekmek yerine geçen besinleri çok fazla tüketiyor olabilirsiniz. Örneğin: 1 adet peynirli gözlemenin 6 dilim ekmeğe eşdeğer olduğunu ya da 1 adet simitin 4 dilim ekmeğe eşdeğer olduğunu biliyor musunuz? Gelin yanlış bildiğiniz tüm beslenme alışkanlıklarını birlikte çözelim.

 

  1. Yatmadan 2,5-3 saat önce yeme-içmeyi kesin. Kalp ve damar hastalıkları riskini de azaltmak için en son öğününüzü yatış saatinize göre ayarlayın.

 

  1. Günde en az 10 bardak su tüketin. Su vücudumuz için çok büyük bir nimettir. Özellikle yaz aylarında vücudun sıvı-elektrolit seviyesini denge de tutabilmek için su tüketin.

 

  1. Tarçını sevin. Su tüketin demişken, suyunuzun içerisine tarçın kullanın ve tarçını sevin. Fakat sizin için faydalı olabilecek tarçın türü: Seylan tarçınıdır. Aktarınızdan ya da eczanenizden alırken bu ayrıntıya dikkat edin. Süt ve süt ürünleri içerisine tarçın koyabilirsiniz. Kan şekerinizi regüle eder. Sevgi ve sağlık ile kalın.

 

Diyetisyen Ayşe DURAN

Özel Selçuklu Hastanesi 

UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Memleket | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0332 352 16 16 | Faks : 0332 352 11 66 | Haber Scripti: CM Bilişim