İMEAK DTO İzmir Şubesi Meclis Toplantısı

İMEAK DTO İzmir Şubesi Meclis Toplantısı

İMEAK DTO İzmir Şubesi Başkanı Öztürk: - "Akdeniz’in cazibe merkezi olan ülkemizin doğal güzelliklerini, tarihi zenginliklerini hiç bıkmadan tanıtmaya devam edeceğiz"- "İzmir Limanı ile Miami Limanı arasında kardeş liman anlaşması imzalanacak"

İZMİR (AA) - İstanbul ve Marmara, Ege, Akdeniz, Karadeniz Bölgeleri (İMEAK) Deniz Ticaret Odası (DTO) İzmir Şubesi Başkanı Yusuf Öztürk, "Turizmdeki bu gerilemenin geçici olduğuna inanıyoruz. Bugün Türkiye, 15 bin tesisi, 1 milyon 300 bin yatak kapasitesi, 500’e yakın mavi bayraklı plajı ile bir turizm ülkesidir. Akdeniz’in cazibe merkezi olan ülkemizin doğal güzelliklerini, tarihi zenginliklerini hiç bıkmadan tanıtmaya devam edeceğiz." dedi.

Yusuf Öztürk, İMEAK DTO İzmir Şubesinin şubat ayı meclis toplantısında yaptığı konuşmada, sektörün gündemindeki gelişmelere değindi.

İzmir Körfezi ve Limanı Rehabilitasyon Projesi'nin ÇED raporunun verildiğini ve projenin önünde bir engelin kalmadığını vurgulayan Öztürk, "Bu projede her bir gün gecikme, İzmir’in geleceğinden büyük kayıp anlamına geliyor. Projenin bir an evvel başlayıp tamamlanması en büyük dileğimizdir. ÇED onayı almak için kaybedilen yıllar, yatırımın en kısa sürede tamamlanması ile telafi edilmelidir." diye konuştu.

Öztürk, Aliağa Limanı'ndaki yükleme miktarının İzmir Alsancak Limanı'nı geçtiğine dikkati çekerek, "Aliağa, 2010’dan bugüne ciddi bir gelişim sağladı. Türkiye'nin dış ticaretinin yüzde 8-10’unu tek başına göğüsleyen başka bir liman yok. Bu yüzden oradaki problemleri çözme konusunda gayret gösteriyoruz. İzmir, Türkiye’nin lojistik merkezi olarak dizayn edilmeli. Çünkü boğazlar öncesi son dönemeç, boğazlardaki tehlikeyi ve Marmara’daki obez büyümeyi biliyoruz." ifadelerini kullandı.

Kruvaziyer şirketlerinin Türkiye'yi destinasyonlarından çıkarmasına ilişkin Öztürk, şu değerlendirmede bulundu:

"Turizmdeki bu gerilemenin geçici olduğuna inanıyoruz. Bugün Türkiye, 15 bin tesisi, 1 milyon 300 bin yatak kapasitesi, 500’e yakın mavi bayraklı plajı ile bir turizm ülkesidir. Akdeniz’in cazibe merkezi olan ülkemizin doğal güzelliklerini, tarihi zenginliklerini hiç bıkmadan tanıtmaya devam edeceğiz. Oda olarak 13-16 Mart tarihlerinde Amerika Birleşik Devletleri’nin Fort Lauderdale şehrindeki dünyanın en önemli kruvaziyer buluşması olan Seatrade Cruise Global Fuarı’nda yer alacağız. Fuar boyunca uluslararası kruvaziyer operatörlerinin üst düzey yetkilileri ile bir araya geleceğiz. Kruvaziyer gemilerinin rotalarını ülkemize ve İzmir’e çevirmesi için çabalarımız devam edecek. Uluslararası Yolcu Gemileri Derneğine göre bu yıl 25 milyondan fazla kişinin kruvaziyer seyahati izin rezervasyon yaptırması bekleniyor. Nitekim 2017’de 28 bin yolcu kapasiteli 12 geminin denize indirilmesi planlanıyor. Uzak Doğu’ya yönelen bu sektörü Akdeniz’e çekmek için daha fazla çalışacağız."

- "İzmir ve Miami limanları kardeş olacak"

Öztürk, ABD'deki fuara, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Selçuk Sert'in de katılacağını dile getirerek, "Fuarda İzmir Limanı ile Miami Limanı arasında kardeş liman anlaşması imzalanacak. Anlaşma, Ahmet Selçuk Sert ve Miami Liman CEO'su arasında olacak. Bu anlaşmanın belki kısa sürede önemli bir getirisi olmayacaktır ama dünyanın bir numaralı limanın kullandığı teknolojiler, kruvaziyer deneyimleri, liman yönetimi gibi bilgi paylaşımı yapacağız. Böylece orta ve uzun vadede tıpkı Miami Limanı gibi yönetilen ve o anlayışa hakim bir liman haline geleceğiz" dedi.

DTO İzmir Şubesi Danışmanı Ersel Zafer Oral da İzmir Körfezi ve Limanı Rehabilitasyon Projesi hakkında meclis üyelerine bilgi verdi.

Türkiye'de limanlar büyürken Ege Bölgesi limanlarının kan kaybettiğini vurgulayan Oral, "2000'li yıllarda İzmir, Türkiye’deki yüklemenin yüzde 40'ını yapıyordu, Türkiye geneli liman yüklemeleri yükseliyorken Ege Bölgesi sürekli yük kaybetti. İzmir'de ÇED süreci tamamlandı, kazma vurulması açısında artık hiçbir eksik kalmadı, Bu bölgede liman yatırımları yavaşlayınca Ege Bölgesi'ndeki firmalar, limanların arttığı Marmara’ya kaçtı. Bundan sonra Kuzey Egeye ve Güney Marmara’ya kaptırdığımız yüklerin tekrar bizlere gelmesini istiyoruz. Proje maliyeti 2010 yılında 310 milyon dolarken, bugün 500 milyon dolara gibi bir yatırıma ihtiyaç var." sözlerine yer verdi.

AA

Kaynak:Haber Kaynağı

Etiketler :