• BIST 73.391
  • Altın 133,104
  • Dolar 3,5219
  • Euro 3,7585
  • Konya 3 °C
  • Ogün Samast: FETÖ'cüler beni öldürecek
  • Şike kumpasından hainspor çıktı!
  • Erdoğan: Biliyorum yalnızım ama...
  • Ogün Samast: FETÖ'cüler beni öldürecek
  • Şike kumpasından hainspor çıktı!
  • Erdoğan: Biliyorum yalnızım ama...

HÜ Okul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Sucuoğlu:

HÜ Okul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Sucuoğlu:
"Dünyada yapılan araştırmalar kaynaştırma eğitiminin hiçbir zararının olmadığını gösteriyor. İyi bir kaynaştırma hem normal çocuklar için hem de özel gereksinimli çocuklar için son derece yararlıdır"- "Okul öncesi öğretmenler genellikle üniversite eğitimi

ANKARA (AA) - ENGİN ÖZEKİNCİ / KÜBRA AĞAÇYETİŞTİREN - Hacettepe Üniversitesi (HÜ) Okul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Nimet Bülbin Sucuoğlu, dünyada yapılan araştırmaların, kaynaştırma eğitiminin hiçbir zararının olmadığını gösterdiğini belirterek, "İyi bir kaynaştırma hem normal çocuklar için hem de özel gereksinimli çocuklar için son derece yararlıdır." dedi.

Sucuoğlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, kaynaştırmanın tanımının genellikle yanlış yapıldığını belirterek, özel gereksinimli çocukların okul öncesi sınıflara yerleştirildikten sonra kaynaşmanın bitmediğini söyledi.

Kaynaştırma eğitiminin, özel gereksinimli çocukların okul öncesi kurumlara ya da ilkokula yerleştirilmeleriyle, hem çocuğa hem de öğretmene gerekli desteğin verilmesiyle sağlanan bir eğitim modeli olduğunu ifade eden Sucuoğlu, "Çocukların benzerlikleri, farklılıklarından daha çoktur, düşüncesinin olduğu bir eğitim modelidir." dedi.

Dünyada yapılan araştırmaların kaynaştırma eğitiminin hiçbir zararı olmadığını gösterdiğini belirten Sucuoğlu, "İyi bir kaynaştırma hem normal çocuklar için hem de özel gereksinimli çocuklar için son derece yararlıdır. Hatta öğretmenler için de yararı olduğu söyleniyor." diye konuştu.

Özel gereksinimli çocukların akranlarıyla birlikte olarak onları model alması ve okula hazırlamasının, kaynaştırma eğitiminin en temel yararlarından biri olduğunu anlatan Sucuoğlu, normal gelişen çocukların, özel gereksinimli çocukların farklılıklarını görmesi ve bildiklerini özel gereksinimli akranlarına öğreterek birçok beceriyi daha iyi öğrenmesinin de kaynaştırmalı eğitimin yararlarından olduğunu vurguladı.

- "Yardımcı öğretmen olmalı"

Kaynaştırma eğitiminde bir yardımcı öğretmenin olması gerektiğini belirten Sucuoğlu, yardımcı öğretmenin okul öncesi öğretmenle işbirliği yaparak, tüm grupla çalışma yapması gerektiğini vurguladı.

Sucuoğlu, özel gereksinimli çocuklar için öğretmenlerin kendisini teknik ve stratejik olarak geliştirmesinin normal çocuklar için de faydalı olacağına dikkati çekerek, şunları kaydetti:

"Okul öncesi öğretmenler genellikle üniversite eğitiminde kaynaştırmaya ilişkin çok az ders alıyorlar. Hatta bazı üniversitelerde ders almıyorlar, dolayısıyla okul öncesi öğretmenlerin de kaynaştırma konusunda iyi bir şekilde yetiştirilmesi lazım. Tabii ki okul öncesi öğretmenler 0-6 yaş çocukları hakkında çok donanıma sahipler ama ihtiyaçları olan şey birkaç strateji öğrenmeleri. Bütün çocuklara yönelik nasıl uygulamalar yapılacağı öğretilirse bundan öğrenciler kadar öğretmenler de yararlanır. Dolayısıyla kaynaştırmanın en temel elemanı okul öncesi öğretmendir. Biz onu donattığımız zaman başka eksiklerimiz olsa bile iki grup çocuk da bunlardan çok yararlanıyor."

- "Birbirlerinden çok şey öğrenecekler"

Okul öncesi eğitimde müfredatın sadece özel gereksinimli çocuklar için olmadığını belirten Sucuoğlu, sınıftaki tüm çocukların etkinliklere katılımının sağlanmasıyla bütün çocukların bundan yararlanacağını söyledi.

Özel gereksinimli çocukların, diğer çocukların ailelerince "yeterli bilgiye sahip olmadıkları için" sınıfta istenmediğine dikkati çeken Sucuoğlu, "Öğretmenin iyi bir eğitimle donatıldığı durumlarda bu durum ortadan kalkar." dedi.

Sucuoğlu, "Bazı öğretmenler de 'Bu çocuklar farklı. Benim sınıfımı bozuyor.' diyor. Halbuki 'bu çocukların akranlarıyla benzerlikleri daha çok' deseler, birbirlerinden çok şey öğrenecekler. Yeter ki biz öğretmenlere yeni bilgi kazandıralım ve yardımcı öğretmen sağlayalım. Çünkü şu koşullarda yaptığımız şey kaynaştırma değil." diye konuştu.

Özel gereksinimli çocukların okula gitmesinin bile onların ilerlemesine faydalı olacağını vurgulayan Sucuoğlu, okul öncesi kurumların sınıflarının daha iyi düzenlenebileceğini kaydetti.

AA

Kaynak: Haber Kaynağı
UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Bacayı temizlemek için çıktığı çatıdan düşerek öldü05 Aralık 2016 Pazartesi 00:13
  • İçişleri Bakanı Soylu, Mardin'de05 Aralık 2016 Pazartesi 00:13
  • GÜNDEM ÖZETİ / 5 Aralık 201605 Aralık 2016 Pazartesi 00:08
  • Sağlık Bakanı Akdağ Mersin'de05 Aralık 2016 Pazartesi 00:08
  • Musul'u DEAŞ'tan kurtarma operasyonu04 Aralık 2016 Pazar 23:58
  • "Dur" ihtarına uymayan sürücü kaza yaptı: 2 yaralı04 Aralık 2016 Pazar 23:53
  • ABD Dışişleri Bakanı Kerry:04 Aralık 2016 Pazar 23:43
  • IKBY Parlamentosu'ndan PKK/PYD'ye kınama04 Aralık 2016 Pazar 23:38
  • ABD'deki yangın04 Aralık 2016 Pazar 23:18
  • Soma'daki maden faciası davası04 Aralık 2016 Pazar 23:18
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Memleket | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0332 352 16 16 | Faks : 0332 352 11 66 | Haber Scripti: CM Bilişim