• BIST 89.695
  • Altın 145,860
  • Dolar 3,6136
  • Euro 3,9258
  • Konya 3 °C
  • Avrupa'da yaşayan gurbetçiler referandum için oy vermeye başladı
  • Ertem Şener'den Hakan Şükür'e Çok Sert Tepki: Buraya Hainler Bağlanamaz
  • Meteoroloji uyardı: Bu illerde yağış bekleniyor
  • Avrupa'da yaşayan gurbetçiler referandum için oy vermeye başladı
  • Ertem Şener'den Hakan Şükür'e Çok Sert Tepki: Buraya Hainler Bağlanamaz
  • Meteoroloji uyardı: Bu illerde yağış bekleniyor

Hem Tatil Yap Hem Zayıfla

Ayşe Duran

Tatil diyince ilk hala gelenler; deniz, kum, güneş ve açık büfeler oluyor. Aslında tatilde diyet yapmak en kolay yöntemlerden bir tanesidir. Çünkü ‘bugün ne yemek yapsam’ derdi olmadan birden fazla alternatifiniz olacak. Burada önemli olan sizin kendinize söz geçirmeniz olacaktır. Yani, ‘ ben bu otele para ödedim, her şeyden yerim’ mantığı olursa, hem sağlığınızdan olursunuz hem de sağlığınızı tekrar kazanmak için bir o kadar daha para harcamanız gerekecektir. Diyet yapma becerisi önce beyinden sonra mideden geçer.

 

Yorucu bir yılın ardından tatil yapmak herkesin hakkı ve hayali diye düşünüyorum. Yoğun iş temposundan uzaklaşmak kendinizi daha iyi hissetmenizi sağlar. Fakat toplumumuzda tatil de yapılan en büyük yanlışlıklardan birisi, yenilen ve içilen miktarlara dikkat edilmemesidir. Sanki koca bir yıl aç kalmış, onun acısı çıkartılıyor gibi olur. Kısa dönemli tatil dönüşlerinde bile en az birkaç kilo artışı ile geri dönülür. Sizlere vereceğim tüyoları dikkate alırsanız değil kilo almak, tatil dönüşü kilo vermiş olacaksınız.

 

Kilo almanızın düşmanı olan açık büfelerden nasıl sağlıklı öğünler seçeriz? Sorusu ile başlayalım öncelikle. Otel de geçireceğiniz günlerde ilk yapmanız gereken sıkı bir kahvaltı ile güne başlayın. Otellerde genelde taze sıkılmış meyve suyu yerine, toz meyve konsantreleri kullanıldığı için bunlardan uzak durun! Birkaç çeşit peynir, haşlanmış ya da menemen olarak yumurta, yeşil zeytin, tahıllı ekmek, taze meyve ile harika bir kahvaltı olur. Her gün olmamak kaydı ile ızgara sucuk ya da börek gibi alternatifleri de değerlendirebilirsiniz. Kahvaltı için diğer bir alternatif ise; granola ya da kellogs gibi ürünleri süt ile karıştırarak tercih edebilirsiniz. Öğle yemeklerinizin daha hafif olmasına özen gösterin. Peynirli ya da ton balıklı salata tercih edebilirsiniz. Yanına 1 su bardağı ayran ya da cacık hiç de fena olmaz. Akşam yemeklerinde ise daha protein ağırlığı fazla olan besinler tercih edin. Kırmızı et, tavuk, hindi ya da balık gibi… Yanına bol salata ile güzel bir akşam yemeği tüketmiş olursunuz. Tatilde dikkat etmeniz gereken aldığınız kalori verdiğiniz kaloriden mutlaka az olmalıdır, ya da başka bir ifade ile harcadığınız kalori günlük aldığınız kaloriden her zaman yüksek olsun! Yüzme, yürüyüş gibi fiziksel faaliyetleri ihmal etmeyin! Yazlıkta tatil yapacak olanlar da buna benzer bir beslenme stili oluşturmalıdır. Ara öğünlerde meyve ya da yoğurt gibi besinler tüketebilirsiniz. Yurt dışında tatil yapacak olanlara önerim ise, fast-food tüketiminden uzak durmaya çalışın. Özellikle kahvaltınızı mümkün olabildiğince klasik kahvaltı olarak yapın. Yumurta, peynir gibi… Yurtdışında sebze yemeği tüketimi neredeyse yok denecek kadar azdır. Sebze gereksiniminizi salatalardan temin etmeye çalışın. Ağırlıklı olarak protein içeriği fazla yemekleri tercih edebilirsiniz. Tavuk, kırmızı et, balık gibi. Bunun yanına bol salata ekleyebilirsiniz.

 

Tatilde gün içerisinde 3 fincan beyaz çay tüketmenizi tavsiye ederim. Poğaça, simit, pizza gibi hamur işi besinleri gün içerisinde tükettiyseniz bir sonra ki öğünde hafif besinler tüktin. Ve mutlaka bol bol yüzün, yürüyüş yapın.

 

Özellikle sıcak yaz günlerinde su tüketimini ihmal etmeyin. Günde yavaş yavaş 12 bardak su tüketin. Günde 1-2 şişe sade maden suyuna da yer verin. Mutlu tatiller…

 

Diyetisyen Ayşe DURAN

Konya Özel Selçuklu Hastanesi

 

UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Memleket | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0332 352 16 16 | Faks : 0332 352 11 66 | Haber Scripti: CM Bilişim