• BIST 108.489
  • Altın 151,185
  • Dolar 3,6704
  • Euro 4,3242
  • Konya 7 °C
  • Eski SÜ araştırma görevlisi  FETÖ'nün  "Adil Öksüz" korkusunu anlattı
  • FETÖ zanlısı hakim ve savcılar sık sık adliyede toplanmış
  • FETÖ Malatya'da 70 "gaybubet" evi oluşturmuş
  • Eski SÜ araştırma görevlisi  FETÖ'nün  "Adil Öksüz" korkusunu anlattı
  • FETÖ zanlısı hakim ve savcılar sık sık adliyede toplanmış
  • FETÖ Malatya'da 70 "gaybubet" evi oluşturmuş

Hangi besin hangi hastalığa iyi gelir

Ayşe Duran

Merhaba, bugün ki köşe yazımda sizlere besinlerin vücudumuzda ki işlevsel özelliklerine değineceğim. Özellikle yaz aylarında bazal metabolizmamızı hızlandırmak ve kilo denetimini kontrol altına almak daha kolay olacak. Önemli olan doğru, bilinçli, istikrarlı sağlıklı, yeterli ve dengeli bir diyetle uzun süredir arzu ettiğiniz vücut hatlarına kavuşmaktır. Rabbimizin bize doğada sunduğu çeşitli besinleri doğru kullanarak sağlığımızı geliştirmek mümkündür. Gelin birlikte hangi bensin hangi hastalığa iyi geliyor inceleyelim.

 

Yaban Mersini: Tıp2 ve insülin direnci hastalarında özelikle kan şekeri düzenlenmesinde yardımcı bir besindir. Yapılan araştırmalarda yaban mersini tüketenlerin, tüketmeyenlere oranla daha regüle kan şekeri salgılanmaktadır. A,B,C vitaminleri, antosiyaninler, selenyum, magnezyum, fosfor, bakır, çinko gibi önemli besin öğelerinden zengin olan yaban mersini beyin hücrelerini ve sinirlerini koruyucu özelliğe sahip ayrıca hafızayı güçlendirir. Özellikle alzheimer gibi giderek artan bir hastalığa karşı koruyucudur. Çalışmalara göre düzenli yaban mersini tüketen çocukların öğrenme kapasitesi de yükselmektedir. Lif içeriği nedeni ile kabızlık problemi yaşayan kişilerde de olumlu sonuçlar göstermektedir. Ayrıca idrar yolu enfeksiyonuna neden olarak bilinen E.Coli adında ki bakterinin idrar yolundan temizlenmesine yardımcı olur. Bütün faydalarını öğrendiğinize göre günde 1 avuç içi kadar yaban mersini tüketmek için sebepleriniz var artık.

 

Limon:  C vitamini içeriği yüksek olan limonun en önemli özelliği antioksidan özelliği olmasıdır.  Gün içerisinde yaşadığımız stres, sigara, yanlış pişirme teknikleri ile hazırlanmış yemekleri tüketmek, vücuttaki serbest radikal seviyesinin yükselmesine neden oluyor. Antioksidan özellikli C vitamini kaynağı olan limon, bu seviyenin yükselmesini engelleyen ve vücuttan serbest radikalleri uzaklaştıran başlıca besinlerden biridir. Ayrıca antioksidan özelliği sayesinde limon kansere karşı koruyucu etki gösteriyor. Her öğünümüzden eksik etmediğimiz limonu bol bol kullanabilirsiniz. Limonun kabuğu da kendisi kadar faydalıdır.  Özellikle salatalarınızın içerisine ince kabuklu şekilde doğrayarak tüketebilirsiniz.

 

Salatalık: Özellikle mevsimsel geçişlerde yorgunluk hissinize birebir gelecek olan harika bir sebzedir. İçerdiği lif oranı yüksek olmasından dolayı tokluk hissi verir. Kabızlık problemi olanlar için de harika bir tercih olacaktır. Ara öğünlerinizde üzerine bol limon suyu sıkarak tercih edebilirsiniz.

 

Balık Yağı: Omega-3 vücudumuz tarafından yapılamayan dışarıdan almak zorunda olduğumuz alfa linoleik asit olarak da bilinene doymamış yağ asididir. Kendi içerisinde EPA ve DHA olarak ikiye ayrılır. EPA-DHA değerleri oranı genellikle kapsüllerde 3’e 2’dir. 500 mg’lık bir kapsülde 300 mg EPA, 200 mg DHA bulunur. Beyin ve kalp dostu olarak nitelendirdiğim balık yağı kapsülünü seçerken çok dikkatli olun. Ucuz balık yağlarından uzak durun. Özellikle balık jelâtini olmasına ve güvenilir belgesi olmasına özen gösterin. Balık yağı yerine krill yağı kapsülünü tercih etmek daha güzel olur. Çünkü krill yağının içerisinde ‘astaksantin’ adında etkin bir antioksidan bulunur. Emlimi daha kolay olur ve hücreler daha kolay yenilenir. Üstelik balık kapsülünü kullandığınız zaman geğirmeye neden olabilir fakat krill yağında böyle bir durum yaşanmaz. Balık kapsülü genellikle halk arasında kilo aldırır diye bilinir fakat tam tersidir aslında olay. Unutmayın doğru balık yağı yağ yakışını hızlandırır.

 

 

 

 

 

Ruşeym: Buğdayın en tepesinde embriyo olarak nitelendirilen tohumun üremesini sağlayan bir besindir. Daha açık bir ifade ile buğdayın kalbidir. Doğal bir E vitaminidir. 1 ton buğdaydan sadece ‘ 1 kg’ ruşeym elde edilir. Kan şekerini regüle ettiği için tatlı krizi olanlar için harika bir ara öğün alternatifi olabilir. Marketlerde kolaylıkla ruşeym ununa ulaşabilirsiniz. Kendiniz doğal ekmeğinizi kolaylıkla evde yapabilirsiniz.  Kaliteli protein ve lif içeriğinden dolayı uzun süre tok tutar. Ayrıca çocuklarınız için de harika bir besindir.

 

Bu Haftanın Sağlık Tarifi:

 

Yoğurtlu Dondurma

 

Malzemeler

1 su bardağı light yoğurt

1 avuç içi kadar yaban mersini

1 tatlı kaşığı dövülmüş çiğ badem

1 yemek kaşığı ruşeym   

 

Yapılışı: Tüm malzemeyi yoğurtla karıştırın. Küçük bardaklara doldurun. İçerisine dondurma çubuklarından koyun ve 6 saat buzdolabında bekletin. Bardakları birkaç dakika dışarıda beklettikten sonra hafif ılık suda bekletin ve ters döndürün. Çubuklu yoğurt dondurmalarımız hazır. Afiyet olsun. Yaz ayları için vazgeçilmez olan bu tarifimi özellikle çocuklarınız için yapabilirsiniz. Sağlık ve vitamin dolu bu dondurmaları çocuklar çok sevecektir.

 

 

Diyetisyen Ayşe DURAN

Konya Özel Selçuklu Hastanesi 

UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Memleket | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0332 352 16 16 | Faks : 0332 352 11 66 | Haber Scripti: CM Bilişim