GSMA Mobil Dünya Kongresi

GSMA Mobil Dünya Kongresi

Vestel Ventures, Barcelona'da yatırım yaptığı Verisun'un "Akıllı Şehir Asistanı" ve Pisano'nun web tabanlı müşteri etkileşim uygulamalarını standında sergileyerek, katılımcıların beğenisine sundu- Verisun'un "Akıllı Şehir Asistanı" ve Pisano'nun web taban

BARCELONA (AA) - Vestel Ventures, yatırım yaptığı Verisun'un "Akıllı Şehir Asistanı" ve Pisano'nun web tabanlı müşteri etkileşim uygulamalarını standında sergileyerek, Barcelona'da katılımcıların beğenisine sundu.

İspanya'nın Barcelona kentinde düzenlenen GSMA Mobil Dünya Kongresi'nde (MWC 2018) yerini alan Türk şirketlerinden Vestel, tanıttığı akıllı telefonu Venus Z20'nin yanı sıra, standında yer alan ürünleri ile de ziyaretçilerden tam not aldı.

Vestel Şirketler Grubu tarafından 2015'te kurulan yatırım şirketi Vestel Ventures, fuar kapsamında Pisano ve Verisun'u dünyaya tanıttı. Verisun'un "Akıllı Şehir Asistanı" ve Pisano'nun web tabanlı müşteri etkileşim uygulamaları teknoloji çevresinden yoğun ilgi gördü.

Şirketin yatırım yaptığı Verisun ve Pisano'nun ürünlerine ilişkin bilgi veren Vestel Ventures Genel Müdürü Metin Salt, Vestel Ventures olarak fikirlere hayat, girişimcilere el verdiklerini söyledi.

Salt, fikirleri büyütürken Vestel kaldıracını kullandıklarını belirterek, şunları kaydetti:

"Verisun'un 'Akıllı Şehir Asistanı', Vestel’in akıllı şehir konseptini tamamlayan bir uygulama. Özellikle büyük şehirlerde orada yaşıyor bile olsanız yanınızda sürekli bir rehber olması hayatımızı çok kolaylaştırır. İşte bu 'Akıllı Şehir Asistanı' da telefonumuzu şarj etmek de dahil, hava-yol durumu, yol tarifi, gerekirse taksi bulma gibi acil ihtiyaçlarımızda yanımızda.

Sadece vatandaşlar için değil, o şehrin yönetimi de içine yerleştirilebilen sensörler sayesinde bazı bilgilere sahip olabilir. Bu tür uygulamaları ve bu uygulamaları ortaya çıkaran şirketleri bir teknoloji şirketinin iştiraki olarak desteklemeye devam edeceğiz."


- "Üretip satmanın yanında müşteri memnuniyetini en üstte tutmak da önemli"


Rekabette öne geçebilmek için iyi bir ürün üretip satmanın yanında müşteri memnuniyetini en üstte tutmanın önemine dikkati çeken Salt, yatırım yaptıkları müşteri etkileşim platformu Pisano'ya ilişkin şu değerlendirmelerde bulundu:

"Ürününüz ne kadar iyi olursa olsun, müşterinizle olan bağınızı satış aşamasından satış sonrası hizmetlere kadar her aşamada kusursuz sağlamanız gerekiyor. Bu da bir sonraki satın almada müşterinin tekrar sizi tercih etmesini sağlıyor. Pisano'nun müşteri odaklı etkileşim platformu ilk günden dikkatimizi çekmişti. İnsanlarla sürekli iç içe olan Vestel için müşterilerin memnuniyeti her şeyden önemli. Pisano'ya yatırım yaparak uygulamanın da bir adım ileriye taşınmasına katkımız olacağını düşünüyoruz."


- "Akıllı Şehir Asistanı" ürününün "dış ortama" odaklanan ilk ve tek akıllı şehir mobilyası"


Verisun CEO'su Sadullah Uzun, Vestel Ventures yatırımıyla birlikte yeni bir boyuta geçtiklerini belirterek, Türkiye'de elde ettiğimiz tecrübeyi artık dünya vitrinine çıkarıp uluslararası pazarda büyümek istediklerini söyledi.

"Akıllı Şehir Asistanı" ürününün "dış ortama" odaklanan ilk ve tek akıllı şehir mobilyası olduğunu aktaran Uzun, "Tamamen güneş enerjisiyle çalışan ürünümüz parklarda, meydanlarda ve caddelerde kolayca devreye alınabilecek nitelikte. Estetik görüntüsüyle hem bir şehir mobilyası işlevi görüyor hem de modern çağ insanının internet, şarj ve bilgi gibi temel ihtiyaçlarını karşılıyor." ifadelerini kullandı.

Pisano CEO'su Özkan Demir de müşteri deneyimini en üst düzeye çıkarmaları konusunda markalara hem teknoloji ürettiklerini hem de danışmanlık verdiklerini anlattı.

"Mutlu ve başarılı işletmelerin sırrının iyi bir müşteri deneyiminde saklı olduğuna inanıyoruz ve kurumlara müşterilerinin deneyimlerini iyileştirebilmeleri için gerçek veriler, detaylı analizler ve isabetli iç görüler sunuyoruz." diyen Demir, şunları kaydetti:

"İstanbul dışında, Dubai, Moskova, Amsterdam, Paris ve Londra ofislerimiz mevcut. Çok kısa zamanda Toronto ve New York ofislerimizi de açacağız. Bu bağlamda Vestel’in de desteği ile MWC gibi önemli bir etkinlikte dünya sahnesinde olmak bizler için oldukça anlamlı ve heyecan verici. Vestel'in, mağazalarından online platformlarına kadar müşterisine dokunduğu her nokta üzerinde titizlikle çalışması, müşteri deneyimine ve müşterisine verdiği değerin ispatı. Bu alanda bizlere güvendikleri için çok mutluyuz."

Şirketten verilen bilgiye göre, Verisun'un sesle kontrol edilebilen, sorulan sorulara sesli yanıt verebilen "Vestel Şehir Asistanı" kiosku, yol tarifi, hava durumu, otobüs saatleri bilgilerinin yanı sıra taksi çağırma hizmeti de sunuyor.

"Vestel Şehir Asistanı", yeni nesil IoT (Nesnelerin İnterneti) cihazı ve entegre akıllı şehir platformunun bir parçası ve 3 metre yüksekliğindeki kiosk güneş enerjisiyle çalışıyor.

Kiosklar ayrıca, şarj ve kablosuz internet bağlantısı gibi vatandaşların temel ihtiyaçlarını da karşılayabiliyor. Şehir asistanları sadece vatandaşa değil, şehir idaresine de kolaylıklar sağlıyor. İçine yerleştirilecek sensörler sayesinde hava kirliliği ya da gürültü seviyesi ölçülebiliyor.

Pisano ise markaların ve müşterilerinin birbiriyle sürekli iletişim halinde kalabilmeleri hedefiyle 2014 yılında kuruldu.

Hızla yayılan mobil tüketici alışkanlıklarını dikkate alarak, geleneksel yöntemleri bir tarafa bırakan Pisano, online ve offline kanallarda tüm müşteri dokunma noktalarını kapsayan bir müşteri deneyimi platformu sunuyor.

Müşterilerin yaşadığı deneyimle ilgili geri bildirimi henüz işletme sınırları içindeyken sağlayan Pisano, düzeltilmesi gereken konularda markaya hızlı aksiyon alabilme ve derin iç görüler edinebilme şansı veriyor.

AA

Kaynak:Haber Kaynağı

Etiketler :