"Gizlenmiş olan"ı fotoğraflarla anlattı

"Gizlenmiş olan"ı fotoğraflarla anlattı

Sanatçı ve dijital medya yazarı Erhan Us, insanların yalnızlığını, ön yargılarını, empati yoksunluğunu ve ötekileşmeyi anlattığı fotoğraflarını, "Gizlenmiş Olan" isimli sergide sanatseverlerin beğenisine sundu- Erhan Us:- "Empatiyi sadece karşımızdakini

ANKARA (AA) - YASEMİN KALYONCUOĞLU - Sanatçı ve dijital medya yazarı Erhan Us, insanların yalnızlığını, ön yargılarını, empati yoksunluğunu ve ötekileşmeyi anlattığı fotoğraflarını, "Gizlenmiş Olan" isimli sergide izlenime sundu.

Türkiye, Japonya, Kıbrıs, İngiltere, İtalya, Dubai ve Birleşik Arap Emirlikleri'nde çekilen, insanların yalnızlığını, ön yargılarını, empati yoksunluğunu ve ötekileşmeyi anlatan "Gizlenmiş Olan" fotoğraf sergisi, Ankara Fotoğraf Sanatçıları Derneğinde (AFSAD) açıldı.

Erhan Us, AA muhabirine yaptığı açıklamada, fotoğraflarının 9 yıllık bir çalışmanın ürünü olduğunu belirterek, "Pencereler üzerinden ele aldığım bir kimlik, konumlama ve ötekileşme olgusu. Toplumumuzda kutuplaşma üzerinden inanılmaz sorunlar yaşıyoruz. Ciddi sosyolojik sıkıntılar var. Ben de bunu pencereler üzerinden anlatmak istedim." dedi.

Turizmin yanında sosyoloji ve felsefe eğitimi de aldığını ifade eden Us, insanların beraber yaşama kültürü konusunda çok ciddi sıkıntıları olduğunu söyledi. Us, şu değerlendirmelerde bulundu:

"İnanılmaz bir saygısızlık var her alanda. Bu durum, diğerlerinin alanına geçişle ilgili. Bunun engellenmesi için biraz daha eğitim seviyesinin yükselmesi ve eğitime önem vermemiz gerekiyor. Empatiyi sadece karşımızdakini anlamak olarak değil, beraber yaşamak ve saygı olarak da ele almak gerekiyor. Bunlar da pencerelere yansıdı sergide. Pencerenin dışını görüyoruz, dışını gördüğümüz zaman umursamıyoruz ve biz gizlenmiş oluyoruz, kendimizi yalnızlaştırıyoruz."

- Arapça elif harfinin içi Atatürk'ün sözüyle bezendi

Erhan Us, sergide 19 fotoğrafın yanı sıra üç enstalasyonun (yerleştirme sanatı) da yer aldığını belirtti.

Bunlardan birinin ahşap üzerine akrilik bir çalışma olduğunu ve bunu cansız mankenin kollarını kullanarak yaptığını anlatan Us, çalışmasında cinsiyetçilik üzerinden yapılan ötekileştirmeyi ele aldığını bildirdi.

Ahşap mankenin kolların birinin mavi, diğerinin kırmızı olduğu çalışma için Us, "Kişinin kendini ve diğerlerini ötekileştirmesi, bunu bir kimlik, kalkan olarak kullanmasını içeren derinlikli bir çalışma oldu." dedi.

Us, diğer bir enstalasyon çalışmasının ise Mustafa Kemal Atatürk'ün el yazısı fontuyla hazırlanmış "Hayatta en hakiki mürşit ilimdir." sözünün içine 300 kez yerleştirildiği, Arapçadaki "elif" harfi biçiminde kesilmiş ve karartılmış paspartu olduğunu ifade etti.

- Turizm ile fotoğrafın birbirini beslediği sergi

Fotoğraf tutkusunun üniversitede öğrencilik yıllarında başladığını, sonrasında fotoğraf üzerine yurt içi ve dışında eğitim aldığını belirten Us, "Fotoğraf tutkum, turizmle birleştirdiğim ajans haline geldi. Fotoğraf çekimleri, sosyal medya, grafik tasarım, stratejik marka yönetimi yaptığım marketing ajansı oldu ve çalışmalarım devam ediyor." bilgisini verdi.

Turizm ile fotoğrafçılığın iç içe olduğunu, iki işinin birbirini beslediğini dile getiren Us, fotoğraflar ve sergilerle bir nevi Türkiye'nin tanıtımını da yaptıklarını söyledi.

Sergi manifestosunu kuvvetlendirmek adına eserlerini satışa çıkarmadığını söyleyen Us, "Satılmak, sanatın fıtratında var ama bu özel bir çalışma olduğu için satışını bir yerde kısıtlamak istedim." dedi.

Sergi, 30 Mart'a kadar görülebilecek.

"Gizlenmiş olan"ı fotoğraflarla anlattı

Kaynak:Haber Kaynağı

Etiketler :