Gfk'nın Çevresel Değerler Ve Etik Alışveriş Araştırması

Gfk'nın Çevresel Değerler Ve Etik Alışveriş Araştırması

Araştırmaya göre, Türkiye’de markaların ve şirketlerin çevreye saygılı olması gerektiğini söyleyenlerin oranı yüzde 83 oldu

ANKARA (AA) - Türkiye’de markaların ve şirketlerin çevreye saygılı olması gerektiğini söyleyenlerin oranı yüzde 83 oldu. 

Araştırma kuruluşu GfK tarafından, 23 ülkede 28 binden fazla tüketiciyle yapılan görüşmelerde, tüketicilerin çevresel değerlere bakışı incelendi. 

Tüketicilerin Çevresel Değerlere ve Etik Alışverişe Bakışı Araştırması'na göre, 4 kişiden 3’ü (yüzde 76) markaların ve şirketlerin çevreye saygılı olması gerektiğini söylerken, yaklaşık 3 kişiden 2’si (yüzde 63) çevre dostu olmayan bir şey yaptıklarında kendilerini suçlu hissettiklerini ve yalnızca kendi inançlarına uygun ürün veya hizmet satın aldıkları belirtti.

Türkiye’de markaların ve şirketlerin çevreye saygılı olması gerektiğini söyleyenlerin oranı yüzde 83 olurken, çevre dostu olmayan bir şey yaptıkları zaman kendilerini suçlu hissedenlerin oranı ise yüzde 73 olarak gerçekleşti. Ayrıca Türkiye’de inançlarına, değerlerine ya da ideallerine uygun ürün ve hizmetleri satın alacaklarını belirtenlerin oranı yüzde 66 oldu.

Kaynak:Haber Kaynağı