Eski Ulaştırma, Denizcilik Ve Haberleşme Bakanı Elvan:

"Biz her şeyi Türkiyemiz için, Hakkarimiz için yapıyoruz. Ülkemizi seviyoruz. İnsanımızı seviyoruz. İnsanlarımıza hizmet için yola çıktık bundan sonraki süreçte de halkımızın hizmetkarı olmaya devam ediyoruz"

Eski Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, gurur duydukları önemli bir günü yaşadıklarını belirterek, "Biz her şeyi Türkiyemiz için, Hakkarimiz için yapıyoruz. Ülkemizi seviyoruz, insanımızı seviyoruz. İnsanlarımıza hizmet için yola çıktık bundan sonraki süreçte de halkımızın hizmetkarı olmaya devam ediyoruz" dedi.

Hakkari'nin Yüksekova ilçesinde yapımı tamamlanan havalimanının açılışına katılmak üzere Türk Hava Yollarına ait uçakla ilçeye gelen Elvan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, havalimanının yapımına 2010 yılında başladıklarını ancak terör örgütü PKK ve onu destekleyenlerin engellemeleriyle karşılaştıklarını bildirdi.

Elvan, "Hatta şunu da ifade edeyim, Hakkari'de, Yüksekova'da işsiz kardeşlerimiz olmasına rağmen biz o işsiz kardeşlerimizi burada istihdam ettik ve bu kardeşlerimizi tehdit ettiler, kardeşlerimizin havaalanı inşaatında çalışmalarını engellediler. İnşaat aşamasında buradaki araçları yaktılar, birkaç vatandaşımızı, havalanı inşaatında çalışanları kaçırdılar ama başaramadılar. Türkiye Cumhuriyeti Devleti güçlü bir devlet" diye konuştu.

Elvan, Türkiye'nin dört bir yanına havaalanları inşa ettiklerine, bu kapsamda da Hakkari'nin bir havalimanına ihtiyacı olduğuna değindi. Elvan, iktidara geldiklerinde 26 olan havalimanı sayısını, bugün açılışını gerçekleştirecekleri havalimanıyla birlikte 55'e çıkarmanın gururunu yaşadıklarını söyledi.

Havalimanının 22 bin metrekare kapalı alanı, 3 bin 200 metre pist uzunluğu, 45 metrelik pist genişliği olduğunu anlatan Elvan, havalanına ilk inişi Türk Hava Yollarına ait uçakla gerçekleştirdiklerine işaret ederek, şu ifadeleri kullandı:

"Çok duygulandık. Uçağın inmesiyle birlikte uçaktaki tüm hemşehrilerimiz büyük bir alkış tufanıyla inişi kutladılar. Hepsine çok teşekkür ediyorum. Bölgeden insanlarımız vardı onlar da çok mutluydu. Çok duygululardı. Bölge insanımız çok mutlu. Hakkari'den Türkiyemizin değişik illerine seyahat etmek Türkiye'nin bir ucunda olması nedeniyle oldukça zaman alıcı ve meşakkatliydi. Buradan Van'a oradan da uçakla diğer illere gidebiliyorlar. Şimdi Hakkari ve ilçelerinde yaşayan vatandaşlarımız çok rahatlıkla artık Türk Hava Yolları'nı kullanarak Türkiye'nin dört yanına uçakla gitme imkanına kavuştular. Gurur duyuyoruz."

Son bir hafta içinde ikinci havalimanı açılışını gerçekleştirdiklerini ve Ordu-Giresun Havalimanı'nın deniz üzerine inşa edilen Türkiye'deki ilk havalimanı olduğunu hatırlatan Elvan, şöyle devam etti:

"Türkiye ve Avrupa'da deniz üzerine inşa edilen ilk havalimanı, dünyadaki 3. havalimanı. 3. havalimanı lansmanında ve sonrasında bazı sivil toplum kuruluşları, muhalefet partileri, milletvekilleri İstanbul'a üçüncü havalimanının yapılamayacağını ısrarla söylediler. Hatta 'burası bir bataklıktır, bataklığa havalimanı yapılamaz' dediler. Sonunda biz deniz üzerine havalimanı inşa ettik. Bizim Türk mühendislerimizin, mimarlarımızın, işçilerimizin hangi konuma geldiklerini onlara gösterdik. Onlar halen maalesef 50 yıl öncesinin Türkiyesindeler. Bugünün Türkiyesine adapte olamadılar. Bizim büyük yatırımlarımızı, mega projelerimizi görmezden geliyorlar ve rahatsızlık duyuyorlar. Biz her şeyi Türkiyemiz için, Hakkarimiz için yapıyoruz. Ülkemizi seviyoruz, insanımızı seviyoruz. İnsanlarımıza hizmet için yola çıktık bundan sonraki süreçte de halkımızın hizmetkarı olmaya devam ediyoruz."

-"Havayollarını halkın yolu haline getirdik"

Elvan, havayollarını halkın yolu haline getirdiklerini, 80 yılda yapılan havalimanlarından daha fazlasını 13 yıla sığdırdıklarına dikkati çekerek, bu hizmetleri gerçekleştirdikleri için mutlu ve gururlu olduklarını, yeni havalimanlarını açmaya devam edeceklerini dile getirdi.

Antalya'da açtıkları Gazipaşa Havalimanı'nın bulunduğu yer için o dönemdeki bakan, milletvekili ve şu anda muhalefet konumunda olan partilerin, 'buradan olsa olsa bir inek çiftliği olur, havalimanı olmaz' dediklerini belirten Elvan, şunları ifade etti:

"Biz Gazipaşa'da Antalya'nın ikinci havalimanını gerçekleştirdik. Son bir yılda 1 milyonun üzerinde yolcu sayısına ulaştı. Diğer taraftan Gazipaşa Havalimanı'nı daha modern hale getiriyoruz. Pistini uzatıyoruz. Önümüzdeki günlerde tamamen bitmiş olacak. Diğer taraftan Antalya Havalimanımız kapasite itibarıyla oldukça düşüktü. 15 milyon yolcu kapasitesine sahipti. Biz burayı 45 milyon yolcu kapasitesine ulaştırdık. Yeni bir iç hatlar terminal binası yaptık. Yeni pist yaptık. 400 milyon liranın üzerinde yatırım gerçekleştirdik ve Antalya Havalimanı son bir yılda 30 milyon yolcu ağırladı. 12 yıl önce Antalya Havalimanı'nı kullanan yolcu sayısı 10 milyondu, bunu üçe katladık."

Elvan, Antalya'nın batı kesiminde henüz bir havalimanı olmadığını söyledi. Batı kesiminde yer alan Demre, Kaş, Kalkan, Finike'nin turizm açısından önemine değinen Elvan, buraya gelen turistlerin üst gelir gurubuna sahip olduklarını vurguladı.

Elvan, "Yılda yaklaşık 1,5 milyon yabancı turist bölgeye geliyor. Yerlilerle birlikte özellikle bu bölgenin turizm açısından önemli potansiyele sahip olduğu ortaya çıkıyor. Buraya gelmek isteyen turistler Dalaman Havalimanı'na iniyorlar ve yaklaşık 3,5 saat yolculuğun ardından buralara ulaşabiliyorlar. Yeni yapacağımız Karetta Karetta adını verdiğimiz Batı Antalya Havalimanı da bundan sonra bu 3,5 saatlik karayolu yolculuğunu tamamıyla ortadan kaldıracak ve yerli yabancı turistler rahatlıkla batı Antalya'ya gelmiş olacak. Yer tespiti tamamlandı, etüt ve proje çalışmaları devam ediyor. İhtiyaç duyulan her yerde havalimanı yapmaya devam edeceğiz" diye konuştu.

-Türk Hava Yolları

Elvan, Türk Hava Yollarının 12 yıl önce zarar eden bir kuruluş olduğunu, o dönemde şu anda muhalefet partilerinden olan milletvekillerinin Türk Hava Yolları'nın kapatılması gerektiğini söylediğini idda etti. Elvan, Türk Hava Yollarının şu anda dünyanın en önemli havayolu şirketlerinden biri olduğunu, dünyada en fazla uçuş gerçekleştirdiğini ve destinasyona sahip bulunduğunu ifade etti.

Elvan, bu gelişmeleri havayollarını serbestleştirerek gerçekleştirdiklerine dikkati çekerek, şunları söyledi:

"O dönemde havayollarının yurt içi havayolu taşımaclığının serbestleşmesi gündeme geldiğinde iki husus dile getiriliyordu. Birincisi 'havayolunu serbestleştirirsek havayolları zaten zarar ediyor, ayakta kalamaz' deniliyordu. İkincis, 'ülkemizin güvenliği açısından diğer havayolu şirketlerine bu havayolunu açamayız, serbestleştiremeyiz' diyorlardı. Bir Türk firmasına, 'siz Türkiye semalarında uçamazsınız' diyorlar. Böyle bir anlayış olamaz. O vesayet anlayışı AK Parti'yle tamamen yok oldu. Serbestleştirdik ve havayolunu halkın yolu yaptık. Çok sayıda firma artık iç hatlarda uçmaya başladı. Diğer firmalar da güçlenmeye başladılar, rekabet ortaya çıktı ve bu Türk Hava Yollarının daha da büyümesine katkı sağladı."

Hakkari Havalimanı'nın kentin ekonomisine ve turizmine de önemli katkı sağlayacağına işaret etti.

Elvan, şunları kaydetti:

"Burada binbir çeşit bitki örtüsü ve inanılmaz bir doğa güzelliği var. Doğayı seven insanların gelerek günlerce zaman ayırabilecekleri bir bölge. Havalimanımızın açılmasıyla birlikte turizm canlanacak ve özellikle turizm canlanınca bölge esnafına katkı sağlayacak. İnsanların cebine giren para artacak yurt içinden turistlerin gelmesi demek bölge insanının gelir düzeyinin artması demek. Bu açıdan havalimanını önemsiyoruz. Mutluyuz, huzurluyuz, büyük, mega projelerimizi gerçekleştirmeye devam edeceğiz. Kim ne derse desin vatandaşlarımıza hizmet sunmaya devam edeceğiz."