En çok Milli Eğitim Bakanlığı şikayet edildi

En çok Milli Eğitim Bakanlığı şikayet edildi

Kamu Başdenetçiliği Kurumu 2013 yılı faaliyet raporuna göre, kuruma yapılan 7 bin 638 şikayetin yüzde 12,5'i Milli Eğitim Bakanlığı ile ilgili

TBMM (AA) - Kamu Başdenetçiliği Kurumu 2013 yılı faaliyet raporuna göre, kuruma gelen en fazla şikayet, Milli Eğitim Bakanlığı ile ilgili oldu. 

Kamu Başdenetçiliği 2013 yılı faaliyet raporuna göre, kurum 29 Mart 2013 yılı itibariyle şikayet başvurularını almaya başladı. 

Kuruma, 31 Aralık 2013 tarihi itibariyle toplam 7 bin 638 başvuru yapıldı. Başvuruların yüzde 57'si, kurumun internet sayfasındaki "e-başvuru" yoluyla gerçekleşti. 

Kuruma yapılan başvuruların yüzde 27'si kamu personel rejimi, yüzde 15'i eğitim, öğretim, gençlik ve spor, yüzde 12'si çalışma ve sosyal güvenlik, yüzde 11'i ekonomi, maliye ve vergi alanında gerçekleşti. 

Yapılan söz konusu başvuruların; 954 başvuruyla yüzde 12,5'i Milli Eğitim Bakanlığı, 844 başvuruyla yüzde 11,1'i Çalışma ve sosyal Güvenlik Bakanlığı, 432 başvuruyla yüzde 5,7'si üniversite ve fakülteler, 365 başvuruyla yüzde 4,8'i Maliye Bakanlığı'ni içeriyor. Kalan başvurular diğer bazı bakanlıklar, bankalar, özel şirketler, kamu idareleri ve KİT'lerden oluşuyor. 

 

-En fazla şikayet İstanbul'dan

 

Raporda, başvuruların bölgelere dağılımına da yer verildi. Buna göre en fazla başvuru yüzde 27'lik oranla Marmara Bölgesi'nden geldi. Bu bölgeyi yüzde 23 ile İç Anadolu, yüzde 11 ile Ege, yüzde 9 ile Karadeniz ve Akdeniz, yüzde 7 ile Doğu Anadolu ve yüzde 6 ile Güneydoğu Anadolu bölgeleri takip etti. Başvuruların yüzde 1'lik kısmı ise yurt dışından yapıldı. Adres olmayan başvuru oranı ise yüzde 7 olarak gerçekleşti.

Başvuruların en fazla yapıldığı il, yüzde 18 oranıyla İstanbul oldu. Ankara yüzde 13, İzmir yüzde 5 ile İstanbul'u takip etti.

 

-6 bin başvuru sonuçlandırıldı

 

Kuruma yapılan 7 bin 638 şikayetin 6 bin 97'si sonuçlandırıldı. Başvuruların yüzde 35'ine "incelenemezlik" kararı, yüzde 37'sine, idari başvuru yolları tüketilmeden yapıldığı için "geri gönderme" kararı verildi.

Başvuruların yüzde 5,9'u e-posta ya da faks ile gelen dilekçelerin asıllarının gönderilmemesi nedeniyle "geçersiz" sayıldı. Gelen şikayetlerin yüzde 5,3'lük bölümü ise şikayetin geri alınması, inceleme süresi içinde dava açılması, şikayetçi kişinin ölümü, şikayetle ilgili konunun çözülmesi gibi nedenlerle, "karar verilmesine yer olmadığı" kararıyla sonuçlandırıldı.

Başvurulardan, şikayetin yerinde olduğu kanaatine varılarak 64 tavsiye kararı, şikayetin yerinde olmadığı kanaatine varılarak 37 ret kararı hazırlandı. 11 şikayet için ise "kısmen tavsiye kısmen ret" kararı verildi.

 

Kaynak:Haber Kaynağı