• BIST 96.400
  • Altın 144,302
  • Dolar 3,5616
  • Euro 4,0009
  • Konya 9 °C
  • Cuntacı komutandan alçak emir: Ezin geçin...
  • Erdoğan uyarmıştı! Bunu yapan yandı
  • 15 Temmuz'un beyin takımı hakim karşısına çıkıyor
  • Cuntacı komutandan alçak emir: Ezin geçin...
  • Erdoğan uyarmıştı! Bunu yapan yandı
  • 15 Temmuz'un beyin takımı hakim karşısına çıkıyor

En çok merak edilen 8 soru 8 cevap

Ayşe Duran

Beni takip eden okurlarım ve danışanlarımdan en sık gelen soruları derleyerek cevaplarını bu hafta ki köşemde sizlerle paylaşmak istedim.  

 

Soru 1: Zayıflamak için yatmadan önce yoğurt kürü yapıyorum. Son iki gündür midem de ağrı var. Sizden bu konuda yardım almak istiyorum. Nedeni ne olabilir?

 

Cevap 1: Öncelikle bahsettiğiniz yoğurt kürü ( yoğurt, acı biber, limon suyu) içeriğinden de anlaşılacağı gibi oldukça asitli ve mideyi yoran besinlerden oluşmakta. Yaptığınız kürün yağ yakımına etkisi olmamakla birlikte, yatmadan önce tüketmeniz mide asidinizi daha fazla yükseltecektir. İleride reflü, ülser hatta mide kanamasına kadar ilerleyen hastalıkların da davetiyesini çıkartmış olacaksınız. Kesinlikle bu kürü uygulamamanızı tavsiye etmiyorum, hele hele ki yatmadan önce! Unutmayın, hiçbir kür direkt zayıflatmaya etkisi olmaz. Önemli olan kişiye özgü diyetle uzman eşliğinde yeterli ve dengeli beslenmektir.

 

Soru 2: Ben 1500 kalorilik diyet yapıyorum, 1 ayda ne kadar kilo verebilirim?

 

Cevap 2: Ortalama ayda sağlıklı kilo verimi 2 kg ile 6 kg arasında değişkenlik gösterir. Elbette bu kişiden kişiye değişir. Çünkü aktivite hızı, yaşı, cinsi, beslenme kültürü her bireyin farklıdır. İdeal kiloya yaklaştıkça kilo vermek daha azalır. Unutmayın, ayda bilmem kaç kilo verdiren bir diyet yoktur. Önemli olan kalıcı ve sağlıklı kilo vermektir. Vücutta ki yağ yüzdeniz ideale girmeden diyetinizi bırakırsanız, verdiğiniz kiloları geri almanız da bir olasıdır.

 

Soru 3: Spor yapmaya başladım protein ve karbonhidratı bir arada kullanmam sakıncalı mı?

 

Cevap 3: Kesinlikle yanlış bir düşüncedir. Elbette protein ve karbonhidrat bir arada tüketilir! Beslenme denilince aklımıza her zaman yeterli ve dengeli beslenmek gelmelidir. Bizim beslenmemizde 5 altın grup vardır. Bunlar; et, süt, ekmek, sebze ve meyve gruplarından oluşmaktadır. Her öğünde ayrım yapmadan bu 5 gruptan almaya çalışmalısınız.

 

Soru 4: Sütlü çikolata mı, bitter çikolata mı tüketmeliyim?

 

Cevap 4: Bitter çikolatanın kalorisi sütlü çikolata oranla yaklaşık 2 kat daha düşüktür. Aynı zamanda bitter çikolatanın antioksidan özelliği daha yüksektir. Bitter çikolata tatlı krizlerinizin de azalmasına yardımcı olacaktır. Bu yüzden diyetlerimde genelde bitter çikolatayı öneriyorum. Fakat miktarına dikkat etmek gerekir. Haftada 4 kare bitter çikolata tüketimi kâfi gelecektir. Ama siz yinede sütlü çikolatadan vazgeçmem diyorsanız dikkatli tüketin.

 

Soru 5: İnsülin direncim var ve çok fazla tatlı krizlerim oluyor. Ne yapmalıyım?

 

Cevap 5: Tarçın veya elma tarçın çayını öneririm sizlere. Tatlı krizlerinizi %100 olmasa da %100’e yakın azaltacaktır. Günde mutlaka 3 ana öğün ve en az 3 ara öğün yapın. Ara öğünlerde tarçınlı yeşil elma tüketebilirsiniz. Unutmayın düzenli spor ünsülin direncini mutlaka kırar. Fakat dikkat edilmelidir ki, beslenme nasıl kişiye özgü ise spor da kişiye özgüdür. Mutlaka bu konularda uzmanlardan yardım alınmalıdır.

 

 

 

 

Soru 6: Sigarayı bıraktım fakat giderek kilomda artış var. Nasıl bir yol izlemem gerekiyor?

 

Cevap 6: Sigaranın ham maddesi olan ‘nikotin’ metabolizmayı ve harcanan kalori miktarını artırır. Unutulmamalıdır ki bu yöntemle kalori harcamak son derece sağlıksız ve sakıncalı bir yöntemdir. Sigara içtikten sonra metabolizma hızlanır, içilen her sigara kalbin dakikada 10–20 kez daha fazla vuruş yapmasına neden olur. Sigara içenlerde kalp hastalıklarının yüksek olmasının bir nedeni de aslında budur. Sigara bırakıldığında metabolik hız azalır ve olması gereken sağlıklı seviyeye düşer. Normal seviyeye düşüş birkaç hafta veya birkaç ay sürebilir ve bu esnada daha az kalori harcanıyor olması da kilo alma ihtimalini artırır, ancak hiçbir zaman metabolizmayı hızlandırmak için sigara içmek doğru seçenek değildir. Tabi bunun yanında beslenme alışkanlıklarının değişmesi, dudak tiryakiliğinden dolayı sürekli abur-cubur atıştırma hissinin önüne geçilememesi de gelmektedir. Bunun için ilerleyen zamanlarda daha ayrıntılı bir yazı yazacağım. Fakat size önerilerim;  sebze ve meyvelerden zengin, yağsız et ve ürünlerini, az yağlı veya yağsız süt ve ürünlerini içeren, kan şekerini dengeleyici tam tahıllı ürünlerin yer aldığı dengeli bir beslenme programını benimseyin. Şeker ve şekerli besinlerden uzak durarak gereksiz kalori alımını azaltın. Şekerli besin tüketmek istiyorsanız sütlü tatlılardan tercih edin. Mutlaka düzenli egzersiz yaparak kalori harcamanızı artırın, iştahınızı baskılayın, tekrar sigara içme arzunuzun önüne geçin, sigara içilen ortamlardan kesinlikle uzak durun ve stresinizi azaltınız.

 

Soru 7: Gebelikte yaklaşık 30 kg aldım. Şu an bebeğim 4 haftalık. 3.5 kg doğdu. Süt salınımında sorun yok. Fakat psikolojik olarak çok kötü çöküntüye uğradım. Doğumdan sonra da yaklaşık 4 kilo aldım. Zayıflamak istiyorum fakat ne yapacağımı bilmiyorum. Bana yardım edebilir misiniz?

 

Cevap 7: Size müjdeli bir haberim var. Eski halinize dönmek hatta eski halinizden daha fit bir görünüme sahip olmak aslında çok kolay. Bebeğinizi emzirdiğiniz için günde ortalama 500-700 kalori harcamanıza neden olur. Bu kalori günde 45 dakika tempolu yürüyüşe eşdeğerdir. Vücudunuz her 1 ml süt salınımı için 7 kalori harcamaktadır. Bu dönemde özellikle su tüketimi başta olmak üzere annenin uzman eşliğinde yeterli ve dengeli beslenmesine özen göstermesi gerekmektedir. Yemek porsiyonlarınızı yarıya indirin, su tüketimine, süt ve süt ürünleri tüketimine dikkat edin.

 

Soru 8: 3 yaşında bebeğim var. Bebeğimi beslerken çok zorlanıyorum. Yemek yemiyor ve kilosu olması gerekenden düşük. Bebeğimi nasıl beslemeliyim?

 

Cevap 8: Bebeğinizi mutlaka aile sofrasına oturtup beslenmesine yardımcı olun. Bebeğiniz sizinle birlikte aile sofrasında, sizden gördüklerini örnek alacaktır. Bu şekilde yemek yemeyen çocuklarınızı kalabalık aile sofralarında besleyebilirsiniz. Dikkat edin, bebeklerinizi zorlayarak, ağzından yemekleri çıkarttığı halde tıka basa yedirmeye asla çalışmayın. Sizin yedikleriniz kadar yemek yemesini beklemeyin. Porsiyonlarını daha az tutun. Acıktığında zaten sizden yemek isteyecektir. Yemek tabaklarını süsleyebilir, yemek yemeyi onlar için çok daha eğlenceli hale getirebilirsiniz. Onlardan bir yetişkin gibi davranmasını beklemeyin. Yerine göre yetişkinlerin bile çocuklaştığını unutmayın. 

UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
büşra
15 Mart 2015 Pazar 15:41
15:41
Gerçekten hayatımda gördüğüm en acayip şey
88.233.148.85
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Memleket | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0332 352 16 16 | Faks : 0332 352 11 66 | Haber Scripti: CM Bilişim