Elektronik tebligat 1 Ekim’de başlıyor

Elektronik tebligat 1 Ekim’de başlıyor

Elektronik tebligat 1 Ekim’de başlıyor...

Konya Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler (SMMM) Odası Başkanı İsmail Turan, 1 Ocak 2016 tarihi itibariyle başlayacak elektronik tebligatla ilgili, bu tarihten önce bildirimde bulunan mükelleflere 1 Ekim 2015 tarihinden itibaren elektronik tebligat yapılacağını söyledi.

Elektronik tebligatın, Maliye Bakanlığı tarafından Resmi Gazete de yayınlanan 456 Sıra no’lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile yürürlüğe girdiğini belirten Başkan İsmail Turan, “Kanunda belirtilen hükümlere göre, tebliği gereken elektronik imzalı evrak, e-tebligat sistemi kullanılmak suretiyle mükellefin elektronik tebligat adresine tebliğ edilebilecek. Buna göre, tebliğe elverişli elektronik adres kullanma zorunluluğu getirilen ve kendisine elektronik ortamda tebliğ yapılabilecekler, kurumlar vergisi mükellefleri, ticari, zirai ve mesleki kazanç yönünden gelir vergisi mükellefiyeti bulunanlar (Kazançları basit usulde tespit edilenlerle gerçek usulde vergiye tabi olmayan çiftçiler hariç), isteğe bağlı olarak kendilerine elektronik tebligat yapılmasını talep edenler olarak belirlendi. Kendisine elektronik ortamda tebliğ yapılabilecek olanlar, tebliğle belirlenen sürelerde bildirimde bulunarak elektronik tebligat adresi almak ve elektronik tebligat sistemini kullanmak zorunda olacak. Bu mükelleflerin dışında kendilerine elektronik tebligat yapılmasını talep eden kişiler de sistemden isteğe bağlı olarak yararlanabilecek” dedi.

 

“KURUMLAR VE GELİR VERGİSİ MÜKELLEFLERİNİN E-TEBLİGAT BAŞVURULARI”

Elektronik tebligat sistemini kullanmak zorunda olan kurumlar vergisi mükelleflerinin, 1 Ocak 2016 tarihine kadar elektronik tebligat talep bildirimini (Şirketler ve Diğer Tüzel Kişiler İçin) kurumlar vergisi yönünden bağlı bulundukları vergi dairesine vermeleri gerektiğini hatırlatan İsmail Turan, “Bu mükellefler, söz konusu bildirimi kanuni temsilcileri veya elektronik tebligat sistemi ile ilgili işlemleri yapmaya yönelik özel yetki içeren noterde verilmiş vekâletnameyle yetkili kılınan kişiler aracılığıyla bizzat teslim edecek. Yapılan başvurunun değerlendirilmesi sonucu, gerekli şartları taşıyan mükelleflere internet vergi dairesi kullanıcı kodu, parola ve şifresi verilecek. Böylece bu mükellefler elektronik tebligat adresi edinmiş olacak. Elektronik tebligat sistemini kullanmak zorunda olan gelir vergisi mükellefleri de yine 1 Ocak 2016 tarihine kadar elektronik tebligat talep bildirimini (Gerçek Kişiler İçin) internet vergi dairesinde elektronik ortamda doldurmaları ve elektronik tebligat sistemini kullanmaya başlamaları gerekiyor. Bu mükelleflerin, söz konusu bildirimi kendileri veya elektronik tebligat sistemi ile ilgili işlemleri yapmaya yönelik özel yetki içeren noterde verilmiş vekâletnameyle yetkili kılınan kişiler aracılığıyla gelir vergisi yönünden bağlı bulundukları vergi dairesine bizzat vermeleri de mümkün olacak. İnternet vergi dairesini kullanarak elektronik ortamda bildirimde bulunan gelir vergisi mükelleflerine internet vergi dairesi kullanıcı kodu, parola ve şifresi verilmeyecek. Bu mükellefler sisteme her girişlerinde sistem tarafından kimlik doğrulaması yapılmak suretiyle elektronik tebligat sistemini kullanabilecek” dedi.

Başkan İsmail Turan, elektronik tebligat sistemiyle ilgili tüm işlemlerin mükellefler tarafından yapılacağını ve söz konusu sistemin kullanılması için elektronik imza ve kayıtlı elektronik posta sistemine sahip olunması gerektiğini de sözlerine ekledi.