• BIST 106.239
  • Altın 161,217
  • Dolar 3,8713
  • Euro 4,5671
  • Konya 6 °C
  • Zafer Biryol, Gülen'in talimatıyla 675 bin TL yatırmış
  • Akıncı Üssü duruşması sırasında sanıktan sanığa iletilen "motivasyon" notu
  • FETÖ sanığı "itirafçı" hakime indirimli ceza
  • Zafer Biryol, Gülen'in talimatıyla 675 bin TL yatırmış
  • Akıncı Üssü duruşması sırasında sanıktan sanığa iletilen "motivasyon" notu
  • FETÖ sanığı "itirafçı" hakime indirimli ceza

Eğitim Gönül İşidir

Muhammed Fatih Taş

İnsan, kainatın yaratıcısı; Rabbim'iz tarafından eşref-i mahluk (yaratılmışların en şereflisi) sıfatın da yaratılmıştır.

İnsanı, diğer yaratılanlardan ayıran en önemli vasfı aklıdır.

En  büyük, en mübarek nimet olan aklı, nispetin de insan Rabbi katın da sorumludur.

Aklı, güzelleştiren, keskinleştiren,  işler hale getiren ise; eğitimdir.

Evlatlarımızın, özümüzle yoğrulması için; eğitime, değerler eğitiminden, ahlak eğitimden başlamalıyız.

Öncelikli hedefimiz sağlam karakterli bireyler olmalı.

Sağlam karakterli bireylerimizi, kendi istidatlarına ve meziyetlerine göre kategorize ederek, kendi alanlarına kanalize etmeyiz...

Ülkemiz de; öteden beri uygulan eğitim sistemi; öğrencilerimizin yeteneklerine ve sağlıklı gelişimlerine ket vurmaktadır.

Mevcut da uygulanan  çoktan seçmeli sınav sistemi;  öğrencilerimize   optik kağıtlarında ki netlerine  göre değer verilmeye sebep oluyor.

Öğrenciye, ailesi, öğretmenleri, arkadaşları ve tüm sosyal çevresi çoktan seçmeli sınav neticesinde ki; puanına göre değer veriyor.

Harikulade, mükemmel, hitap ettiği  kitleleri yerinden oynatabilecek bir hatiplik yeteneğine sahip herhangi bir öğrencimiz, ikinci dereceden denklemleri çözemediği için; hamallığa veya  inşaatta amelelik yapmaya mecbur kalıyor.

Bu sınav sistemi yetenek kıyımına ve psikolojisi bozulmuş yığınlara sebep oluyor.

Yukarıda ki;  misalimiz üzerinden devam edersek; bu çarpık sınav sisteminden dolayı ülke mükemmel bir hatip kaybediyor.

Kendi yeteneğinin farkında olmasına rağmen kendisine alan oluşturulmadığı için hamallığa zorlanan gencimizin de; psikolojisi  bertaraf olup, hayattan beklentisi kalmıyor.

Gençliğimiz, kendi kabiliyetlerine göre kanalize edilmediği için; umutsuz yığınlar haline geliyor...

Değerli okurlarım, bir buçuk  milyon Türk nüfusuna sahip; Almanya her alan da oturttuğu sağlam sistem ve disiplinle Dünya'nın sosyal ve ekonomik politikasını belirleyen duruma geldi.

Bakın çok ilginç bir istatistiği sizinle beraber analiz etmek istiyorum.

Türk milli futbol takımızın 11 kişilik kadrosun da bir ara Almanya'da yetişen Türk asıllı 3 tane futbolcumuz vardı.

Bu gurbetçi futbolcularımızın,bazıları da farklı milli takımları tercih edip; top koşturdukları takımların yıldızlarıdır.

Seksen milyon nerede bir buçuk milyon nerede.

Buradan  şu çıkarımda bulunmalıyız; bizde kabiliyet, istidat, yetenek had safa da.

Bizde ki madenler kuralına uygun olarak işlendi mi?

En değerli cevher haline geliyor.

Bizde eksik olan, usul, yaklaşım, disiplin.

Sistemsizlikte, işi ehline değil de dayısı olana vermekte ısrar ettiğimiz sürece ülke olarak çok ciddi enerji kaybedeceğiz...

Eğitim gönül işidir, ruh işidir.

Dayatmayla,mecburiyetle, zorunlulukla eğitim olmaz.

Mevcut uyguladığımız 12 yıllık zorunlu eğitim; tarım, hayvancılık, sanayi sektörlerine çok ciddi ket vuruyor.

18 yaşın da liseyi mecburiyetten bitiren genç, askere gitme psikolojisine giriyor.

21 yaşında askerden geldiğinde kalifiyesiz, vasıfsız bir birey olduğu gerçeğiyle yüzleşip.

Gazeteler de vasıfsız elaman ilanlarını araştırıyor.

Okula, eğitime, öğretime ısınmayan gençlerimizin önünü kabiliyetleri ve arzuları doğrultusunda açarsak:

Eminim çok sağlam çiftçiler,sanayiciler, inşaatcılar yetiştiririz.

Biz de bu sağlam kumaş var.

Bizim, ihtiyacımız  oturmuş sistem ve alanında uzman terzilerin, sağlam kumaşları işlemesidir...

Cumhurbaşkanımız, aynayı kendisine, hükümetimize tutarak en başarısız olduğumuz alan eğitim diyor.

Hükümetimiz olarak eğitim de sınıfta kaldık diyor.

Cumhurbaşkanımızın, başarısının temelin de; öz eleştiri, problemi tespit edişi ve çözüm geliştirmesi vardır.

Milli, değerlerimizle barışık, kabiliyete göre kategorizenin olacağı eğitim sistemi çalışması başlamış olup, uygulanması çok yakındır...

Üreten, araştıran, geliştiren, icat eden, sorguluyan bir gençlik umuduyla...

UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Memleket | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0332 352 16 16 | Faks : 0332 352 11 66 | Haber Scripti: CM Bilişim