• BIST 82.300
  • Altın 148,344
  • Dolar 3,8298
  • Euro 4,0711
  • Konya -3 °C
  • Başbakan canlı yayında açıkladı: 'MHP'li bakan olabilir'
  • Reina dolandırıcılığında 185 bin liralık vurgun
  • AÖF’te devrim gibi uygulama!
  • Başbakan canlı yayında açıkladı: 'MHP'li bakan olabilir'
  • Reina dolandırıcılığında 185 bin liralık vurgun
  • AÖF’te devrim gibi uygulama!

ECRI’nin tavsiyeleri

Ufuk Karadavut
Irkçılık ve Hoşgörüsüzlüğe Karşı Avrupa Komisyonu’nun (ECRI) Türkiye hakkındaki ikinci raporunun takibi bölümünde konular 16 başlık halinde incelenmiş ve toplam 126 maddelik incelemede 45 adet teşvik ve tavsiyede bulunulmuştur. Bu tavsiye ve teşviklerden bazıları şu şekilde:Madde 12. Devletin ırk, renk, dil, din, milliyet, milli yada etnik köken temelli her türlü ayrımcılığa karşı bireylerin korunma haklarını ve eşitliği savunma konusundaki yükümlülüklerin öne çıkarılması,Madde 29. Lozan anlaşması kapsamına giren dini azınlık gruplarına mensup kişilerin haklarını korumakla birlikte, nüfus cüzdanlarındaki din ibaresinin çıkarılmasını sağlayan mekanizmayı en kısa sürede uygulanması,Madde 38. Türk yetkililerin özellikle Ermeniler konusunda ders kitaplarındaki atıfları düzeltmeleri,Madde 39. Türk yetkililerin insanlık onuru, eşitlik ilkesi ve ayrımcılığın, özellikle ırk ayrımcılığının yasaklanması konularına ağırlık verilmesi ve kültürel çoğulculuğun kabul edilerek özendirilmesi,Madde 61. Türk vatandaşları arasında geleneksel dil ya da lehçeleri kullananların çoğunlukta olduğu ya da çok sayıda oldukları bölgelerde Türk yetkililerin bu kişilerle yetkililer arasında iletişimi kolaylaştıracak yöntemler geliştirmesi. Güneydoğu’da yaşayan Kürt kadınlarla idare arasındaki durumda olduğu gibi, kamu hizmetlerinden yararlanmanın önündeki engelleri kaldırmak için daha özel ve bütünsel önlemlerin alınması. İlgili bölümlerde görevli olan ve yerel dil bilen memurların, vatandaşlardan talep gelmesi halinde onlarla bu yerel dilde iletişim kurmaya teşvik etme yönündeki çabaların artırılması.Madde 65. Türkiye’de geleneksel olarak kullanılan farklı dil ve lehçelerin öğretilmesi yönündeki çabaların sürdürülmesi, idarenin işi yokuşa sürmesinden kaynaklanan tüm engellerin kaldırılması.Madde 66. Devlet okullarında Türkçe dışında bir dilin ana dil olarak öğretilmesini yasaklayan Anayasanın 42. maddesinin değiştirilmesi.Madde 67. Ana dili Türkçe olmayan çocukların durumunun ele alınması ve eğitim hizmetlerinden yararlanmada fırsat eşitliğinin sağlanması.Madde 69. Din kültürü dersi konusundaki yaklaşımların gözden geçirilmesi ve bundan böyle İslam dini öğretisi dersleri olarak algılanmaması gerektiği vurgulanmalı.Madde 71. Azınlık dini gurupların okullarının durumunun ele alınması ve sağlıklı hizmet verebilmeleri için gerekli önlemlerin alınması.Madde 76. Güneydoğu bölgesinde silahlı çatışmalar nedeniyle göç ettirilen Kürtler’in durumunun ele alınması.Madde 77. Göç ettirilen kişilerin gönüllü olarak dönmelerine yönelik programların ciddi şekilde güçlendirilerek sürdürülmesi, mülklerini geri alabilmesi ve/veya tazminat alabilmelerinin sağlanması.Madde 81. Kürtler’in ifade, örgütlenme ve toplantı ile gösteri özgürlüklerinin güçlendirilmesi ve Kürtler aleyhine saptanabilecek olan tüm ayrımcı davranışların cezalandırılması.Madde 92. Türkiye’de yaşayan azınlıktaki dini gurupların karşılaştıkları hukuki ve diğer sorunların çözülmesi.Madde 93. Dini vakıflara bazı haklar tanıyan yasal değişikliklerin ivedilikle yürürlüğe konulması, özellikle de idarenin işi yokuşa sürmesinden kaynaklanan faaliyetlerin önündeki engellerin kaldırılması.Madde 96. Türkiye’de antisemitizme karşı mücadele etmek ve Musevi cemaati mensuplarının fiziki saldırılara karşı korumak.Madde 119. Bir ombudsmanın göreve getirilmesi.Madde 121. Irkçılık ev ırk ayrımcılığıyla mücadelede uzmanlaşmış bağımsız bir organın oluşturulması.Okuduğunuz maddeler 45 maddeden seçtiklerimiz. Okuduğunuz maddelerin hangisi ya da hangileri bu ülkede yaşayan kendisini Müslüman Türk hisseden insanların rahatı ve huzuru için geçerlidir? Bu ülkede yaşayan sadece belli grupların mı yaşam şartları ağırdır? Bu ülkeyle neden bu kadar yakından ilgilenmektedirler? Dünyanın hangi ülkesinde bu ülke üzerinde oynanan oyunlar kadar oyun oynanmaktadır? Türkiye’de Müslüman Türk olmak neden bu insanları rahatsız etmektedir? Bu sorulara bu ve benzeri raporları hazırlayanlardan asla cevap alamayacağız. Ancak sizler bunları ciddiyetler düşünün cevaplarını mutlaka bulacaksınız. Sonuç olarak şunu söyleyebiliriz: Türkiye oldukça zor bir süreçten geçiyor. Bu süreç içerisinde de oldukça yalnız, sahipsiz ve dost bildiklerinden ihanete uğramış durumda. Şimdiye kadar çok sayıda zorlukla mücadele eden bu millet bu kadarını uzun zamandır yaşamamıştı. Geçmişte kurulan her Türk devletinin ve en son Türkiye Cumhuriyeti’nin Türk medeniyeti, Türk tarihi ve kültürü içerisinde yol alabilecek bir yol haritaları ve çizgileri vardı. Bu yol haritalarına ve çizgilere bugün de ihtiyacımız var.
UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Memleket | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0332 352 16 16 | Faks : 0332 352 11 66 | Haber Scripti: CM Bilişim