• BIST 107.303
  • Altın 153,246
  • Dolar 3,7141
  • Euro 4,3624
  • Konya 14 °C
  • "Torba Tasarı" Plan ve Bütçe Komisyonunda kabul edildi! İşte tüm detaylarıyla Torba Yasa!
  • TÜRKSAT baskını davasında karar
  • "Kaynak Holding, FETÖ'nün sözde Türkiye imamına emanet"
  • "Torba Tasarı" Plan ve Bütçe Komisyonunda kabul edildi! İşte tüm detaylarıyla Torba Yasa!
  • TÜRKSAT baskını davasında karar
  • "Kaynak Holding, FETÖ'nün sözde Türkiye imamına emanet"

Diyette yağ olmadan kilo veremezsin

Ayşe Duran

Diyet söz konusu olunca akıllara hep kısıtlamalar gelir. Bunların başında ekmek, tatlı ve yağ kısıtlamaları… Diyet yaparken, hızlı kilo verebilmek için tek tip beslenme ya da herhangi besin grubunu kısıtlayarak beslenme kilo vermenizi sağlar fakat sağlık boyutu tartışmalıdır.

Önemli olan kısa vadede fazla kilo vermek değil, sağlığın korunarak hatta daha iyiye ulaşmasını sağlayarak bir beslenme modeli çıkartmaktır. Bu yüzden beslenme örüntünüzden tamamen yağı çıkartırsanız, bir süre zayıflamanıza yardımcı olurken bu durum, daha sonra işler istediğiniz gibi gitmeyebilir.

Diyet Yağı Neden Önemlidir?

Enerji için karbonhidratlardan sonra en fazla gereksinim duyduğumuz öğelerden birisi yağdır. Yetersiz yağ alımı vücudun endojen yağ yapımına giderek kendi kendine yağ üretmesine neden olacaktır.

Yağ tüketiminin fazlalığı kalp ve damar hastalıkları başta olmak üzere birçok hastalığa davetiye çıkarıyor da olsa omega-3, omega-9 gibi bazı yağ asitleri vücudun mutlaka alması gereken öğelerdendir. Beyin gelişimi ve kolesterolün düşürülmesi gibi önemli katkıları göz ardı edilemez.

Yağ gün içinde mutlaka alınması gereken bir besin öğesidir. Ancak ne şekilde aldığımız önemlidir. Katı yağlar, tereyağı gibi doymuş yağlar kullanımını önermediğimiz grup içindedir. Bunun yerine ayçiçeği yağı, zeytinyağı, fındık yağı gibi tercihler yapmak doğru olacaktır.

Yağlar, proteinlerden sonra gelen en doyurucu besin öğeleridir. Yağdan fakir bir beslenme, doygunluk hissinizin azalmasına ve belki de daha fazla besin tüketmenize sebep olacaktır.

Kaloriyi düşürmek adına salataları yağsız yemek pek doğru bir davranış değildir. Çünkü bazı vitamin ve mineraller sadece yağda çözünerek vücutta kullanılır hale gelirler. 1 tatlı kaşığını aşmayacak miktarda zeytinyağı eklemeniz bu vitaminlerin kullanımının gerçekleşmesini sağlayacaktır.

Süt ve süt ürünleri konusundaysa yarım yağlı olanların seçimi uygundur. Çünkü bu gruptan alacağınız, doymuş yağ, kalp hastalıkları riskini arttıran yağ çeşididir ve tüketimi ne kadar azaltılırsa o kadar sağlıklı olacaktır. Böylece kalori alımının da büyük ölçüde azaltılması sağlanacaktır.

Günlük beslenme örüntümüzün %20-30’u yağlardan sağlanmalıdır. Yağlar faydalı diyerek abartmamak gerekir. Doymuş yağlara dikkat edin!

 

Diyetisyen Ayşe DURAN

Konya Özel Selçuklu Hastanesi 

UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Memleket | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0332 352 16 16 | Faks : 0332 352 11 66 | Haber Scripti: CM Bilişim