Deniz tutkunu çift, yılın yarısını teknede geçiriyor

Bursa'da yaşayan ve 15 yıldır yılın 6 ayını Fethiye'deki marinada bulunan teknelerinde geçiren Şerif-Nisa Baykut çifti, zaman zaman demir alarak Ege ve Akdeniz'in koylarında gezintiye de çıkıyor- Şerif Baykut:- "Burada yaşamaktan çok memnunuz. Aynı yerde

MUĞLA (AA) - UTKU UÇRAK - Deniz tutkunu çift, yalın 6 ayını 8 metrelik yelkenli teknelerinde geçiriyor.

Bursa'da yaşayan 70 yaşındaki Şerif ile 69 yaşındaki eşi Nisa Baykut, ilkbahar sonlarında Fethiye'deki bir marinada bulunan teknelerine taşınıyor. 15 yıldır yılın 6 ayını teknede geçiren çift, yelkenli tekneleriyle zaman zaman demir alarak Ege ve Akdeniz'deki koylarda gezintiye çıkıyor.

Yemeklerini genelde teknelerinde kendileri yapan çift, zaman zaman misafir de ağırlıyor. Çift, sonbahar aylarında da yeniden Bursa'daki evlerine dönüyor.

- Deniz tutkusu balık tutmak için aldığı sandalla başladı

Şerif Baykut, AA muhabirine yaptığı açıklamada, emekli olduktan sonra balık tutmak için aldığı sandal ile denize ilgisinin arttığını söyledi.

Birkaç yıl sonra daha büyük bir tekne alarak eşi ile Marmara Denizi çevresinde gezintilere çıktıklarını anlatan Baykut, daha uzun yolculuklar için yelkenli almaya karar verdiklerini kaydetti.

Baykut, 15 yıldır yılın 6 ayını teknede geçirdiklerini dile getirerek, "Burada yaşamaktan çok memnunuz. Aynı yerde çok durmamaya özen gösteriyoruz ancak artık yaşlandığımız ve sağlık sorunları yaşadığımız için fazla seyir yapamıyoruz" dedi.

- "Burada yaşamak bize çok iyi geliyor"

Nisa Baykut ise teknede en çok yemek yapmanın zor olduğunu ancak alıştıktan sonra bunun da zevkli hale geldiğini ifade etti.

Teknedeki alanın, evdeki kadar geniş olmadığı için ihtiyaçların giderilmesinin biraz zorlaştığına işaret eden Baykut, şöyle konuştu:

"Her şeye rağmen burada yaşamak bize çok iyi geliyor. Sabah kalkıyoruz, kahvaltımızı yaptıktan sonra kahvemizi içiyoruz, gazetemizi okuyoruz. Bazen arkadaşlarımız, zaman zaman da torunlarımız ziyaretimize geliyor. Denizde çok güzel dostluklar kurduk. Kuzeyden güneye her yerde denizci dostlarımız var. Seyir halindeyken de genelde yelken yapıyoruz. Zamanın nasıl geçtiğini bilemiyoruz."

Geçtiğimiz yıllarda Bodrum'da düzenlenen ahşap yat yarışına misafir tekne olarak katıldıklarını, Gümüşlük-Güllük etabını birinci tamamladıklarını anlatan Baykut, 15 yıl boyunca buna benzer pek çok tatlı anıları bulunduğunu söyledi.

Baykut, tekneleri ile Türkiye'deki pek çok yerin yanı sıra Hırvatistan, İtalya, Yunanistan, Gürcistan, Rusya, Ukrayna, Romanya ve Bulgaristan gibi ülkeleri de gezme fırsatı bulduklarını belirtti.

Kış aylarında evleri deniz kenarında olmasına rağmen teknedeki yaşamlarını özlediklerini vurgulayan Baykut, "Teknede özgür bir yaşam sürüyoruz. Tekneyi karaya bağladığımız zaman elektrik ve suyu marinadan kullanıyoruz. Seyir halindeyken de suyu çok ihtiyatlı tüketiyoruz. Kirli suları biriktiriyoruz hiçbir şekilde denize dökmüyoruz" ifadelerini kullandı.