• BIST 109.666
  • Altın 156,594
  • Dolar 3,8910
  • Euro 4,5831
  • Konya -1 °C
  • 5 milyon arama incelendi! FETÖ'nün kripto askerleri ankesörlü telefondan çözüldü
  • FETÖ sanığının "Erman Toroğlu" ifadesi tepki çekti
  • "Batı'da kim Mesnevi okursa, Müslüman oluyor"
  • 5 milyon arama incelendi! FETÖ'nün kripto askerleri ankesörlü telefondan çözüldü
  • FETÖ sanığının "Erman Toroğlu" ifadesi tepki çekti
  • "Batı'da kim Mesnevi okursa, Müslüman oluyor"

Cumhurbaşkanlığındaki "iftar masası" davası

Cumhurbaşkanlığındaki "iftar masası" davası
"İftar yemeğinin maliyetinin 1 milyon lira olduğu" iddiası üzerine Sözcü gazetesi ve TMMOB Mimarlar Odası Ankara Şube Başkanı Candan hakkında açılan manevi tazminat davasının görülmesine başlandı

ANKARA (AA) - Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın, Diyanet İşleri Başkanı Mehmet Görmez ve beraberindekilere verdiği "iftar yemeğinin maliyetinin 1 milyon lira olduğu" iddiası üzerine, Sözcü gazetesi ile Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği (TMMOB) Mimarlar Odası Ankara Şube Başkanı Tezcan Karakuş Candan hakkında açılan manevi tazminat davasının görülmesine başlandı.

Ankara 16. Asliye Hukuk Mahkemesi'ndeki duruşmaya, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın avukatı Muammer Cemaloğlu, Candan ile avukatları ve Sözcü gazetesi avukatı katıldı.

Hakim Mustafa Altunbaşak, taraflar arasındaki çekişmenin, çıkan haberin kişilik haklarına saldırı oluşturup oluşturmadığından ve manevi tazminatı gerektirip gerektirmediğinden kaynaklandığını belirtti.

Taraflara, dava konusu habere ilişkin gazete kupürlerinin gerçek olup olmadığını soran Altunbaşak, eksiklerin giderilmesi için duruşmayı erteledi.

Duruşmanın ardından Candan ve beraberindekiler, Ankara Adliyesi önünde basın açıklaması yaptı.

- Dava dilekçesi

Dava dilekçesinde, "22 Haziran'da Cumhurbaşkanlığı Külliyesi'nde Diyanet İşleri Başkanı Mehmet Görmez ve beraberindeki heyete verilen iftar yemeği için kullanılan masanın maliyetinin 1 milyon lira olduğu ve 29 kişilik iftar yemeği maliyetinin ise 87 bin 653 fitrelik olduğu" şeklindeki iddianın, "açık bir iftira ve hakaret" içerdiği belirtilmişti.

Sözcü gazetesi ve Candan hakkında, 50'şer bin liralık manevi tazminat talebinde bulunulmuştu.

AA

Kaynak: Haber Kaynağı
UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Memleket | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0332 352 16 16 | Faks : 0332 352 11 66 | Haber Scripti: CM Bilişim