Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesi

Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesi

TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu:- "Türkiye'nin her ilçesinin kendine has bir peyniri var ama 'peynir' deyince akla Fransa geliyor. Bu yüzden yöresel ürünlerimize sahip çıkmak için coğrafi işaret almamız lazım"- ATO Başkanı Baran: - "Yöresel ürünlerimizi tüm d

ANKARA (AA) - Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, Türkiye'nin her ilçesinin kendine has peyniri olmasına karşın "peynir" denildiğinde akla Fransa'nın geldiğini belirterek, "Bu yüzden yöresel ürünlerimize sahip çıkmak için coğrafi işaret almamız lazım." dedi.

Ankara Ticaret Odası (ATO) tarafından ATO Congresium'da düzenlenen "Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesi"nin açılışında konuşan Hisarcıklıoğlu, organizasyonda bulunmaktan duyduğu memnuniyeti dile getirdi.

Coğrafi işaretin önemine dikkati çeken Hisarcıklıoğlu, "Lale kimin diye sorsak kimse 'bizim' demez. Lale Hollanda'nın ama anavatanı Türkiye. Biz malımıza sahip çıkmadık, adamlar sahip çıktılar ve yılda 1 milyar avro para kazanıyorlar." diye konuştu.

Türkiye'nin müthiş bir girişimci ruh ve coğrafyaya sahip olduğunu anlatan Hisarcıklıoğlu, "Türkiye'nin her ilçesinin kendine has bir peyniri var ama 'peynir' deyince akla Fransa geliyor. Bu yüzden yöresel ürünlerimize sahip çıkmak için coğrafi işaret almamız lazım. En büyük zenginliğimiz, kültürel zenginliğimiz. Sahip çıkarsak bunlar para, zenginlik demektir." ifadelerini kullandı.

- "Kars kaşarımız İtalyan sofrasında yer almalı"

ATO Başkanı Gürsel Baran da kırsal kalkınmaya büyük katkıda bulunacağına ve ekonomiye ivme kazandıracağına inandığı zirve boyunca coğrafi işaret konusunun tüm yönleriyle ele alınacağını söyledi.

Küresel ölçekte coğrafi işaretli ürün pazarının 200 milyar dolarlık büyüklüğe ulaştığını dile getiren Baran, Avrupa Birliği ülkeleri için söz konusu pazarın yaklaşık 55 milyar avro olduğunu kaydetti.

Baran, coğrafi işaretli ürünlerin uzun yıllar Türkiye'nin gündeminde yer alacağının altını çizerek, belirli bölgelere ait ürünleri tanıtmak, pazar oluşturmak ve sadece bu ürünlerden oluşan bir ihtisas fuarını ülkeye kazandırmak amacıyla zirveyi düzenlediklerini belirtti.

Coğrafi işaretli ürünlerin marka ve patent gibi belli bir firma ya da kişiye ait ürünler olmadığına işaret eden Baran, "Yöresel ürünlerimizi tüm dünyaya tanıtalım, üreticimizin emeğini kıymetlendirelim. Bu ürünleri ihraç ederek ülkemize daha fazla döviz kazandıralım." diye konuştu.

Baran, Türkiye'nin yöresel ürünler bakımından zengin bir ülke olduğunu vurgulayarak, "Fransa'nın ünlü Comte peyniri İtalya'nın sofrasında nasıl kendine yer buluyorsa bizim Kars kaşarımız, Kayseri pastırmamız, Afyon kaymağımız da aynı sofrada yer almalı." ifadelerini kullandı.

Türkiye'de 2 bin 500'ün üzerinde coğrafi işaret alabilecek ürün bulunmasına karşın bunlardan sadece 200'ünün tescillendiğine dikkati çeken Baran, Ankara'yı coğrafi işaretli ürünlerin ticaret merkezi haline getirmeyi hedeflediklerini kaydetti.

AA

Kaynak:Haber Kaynağı

Etiketler :