• BIST 106.239
  • Altın 161,321
  • Dolar 3,8713
  • Euro 4,5671
  • Konya 5 °C
  • İkinci el araçta "kilometre" oyununa son
  • FETÖ şüphelisi örgüt tarafından "tehdit" edilmiş
  • "Adil Öksüz 2009'da örgüt için benden para istedi"
  • İkinci el araçta "kilometre" oyununa son
  • FETÖ şüphelisi örgüt tarafından "tehdit" edilmiş
  • "Adil Öksüz 2009'da örgüt için benden para istedi"

CDP Türkiye 2016 İklim Değişikliği Raporu açıklandı

CDP Türkiye 2016 İklim Değişikliği Raporu açıklandı
İSTANBUL (AA) - Sabancı Üniversitesi Kurumsal Yönetim Forumu tarafından Çimsa'nın ana sponsorluğu ve Deloitte Türkiye'nin derecelendirme ve raporlama desteği...

İSTANBUL (AA) - Sabancı Üniversitesi Kurumsal Yönetim Forumu tarafından Çimsa'nın ana sponsorluğu ve Deloitte Türkiye'nin derecelendirme ve raporlama desteği ile yürütülen CDP Türkiye 2016 İklim Değişikliği Programı Raporu açıklandı.

Sabancı Üniversitesi açıklamasına göre, CDP İklim Değişikliği Programı'nın 2016 Türkiye sonuçları raporu kamuoyu ile paylaşıldı.

Rapor bulguları doğrultusunda, iklim değişikliği konusunda şirketlerin sorumluluk algısı CDP Türkiye'nin faaliyetine başladığı 2010 yılından bu yana artmaya devam etti. 2010 yılında yanıt veren şirket sayısı 11 iken, bu yıl toplam 50 şirket yanıt verdi. Yanıt veren şirketlerin 38'i BIST 100 içindendi. CDP derecelendirme metodolojisine göre Türkiye'den toplam 9 şirket A ve A- bandında yer aldı.

Daha fazla şirket emisyonlarını azaltmak için hedef belirledi. Bu yıl kendilerine mutlak hedef belirleyen şirketlerin oranı yüzde 41'e yükseldi. 2015 yılında bu oran yüzde 25 seviyesindeydi. Yoğunluk hedefi belirleyen şirketlerin oranı ise yüzde 29'dan yüzde 35'e yükseldi.

Artık daha fazla şirket emisyon azaltımı için inisiyatif almaya başladı. Yanıt veren şirketlerin yüzde 85'i en az bir emisyon azaltım inisiyatifi belirlediğini raporladı. Bu inisiyatiflerin yüzde 70'i ise enerji tasarrufu süreçleri ile ilgili oldu. Bu alanda şirketler tarafından toplamda 72 adet inisiyatif raporlandı.

İklim değişikliği ile ilgili konular Türkiye'de şirketlerin üst yönetimleri tarafından izleniyor, Türkiye'deki şirketler itibar konusunda oldukça duyarlılar. Değişen tüketici davranışları ve yeni ticaret sisteminin fırsatlar yaratabileceğini düşünüyorlar, emisyonlarını düşürmek üzere hedefler belirliyorlar.

AA

Kaynak: Haber Kaynağı
UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Memleket | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0332 352 16 16 | Faks : 0332 352 11 66 | Haber Scripti: CM Bilişim