“Cari açığı e-ticaret ile azaltacağız”

“Cari açığı e-ticaret ile azaltacağız”

T.C. Ticaret Bakanlığı himayesinde, TOBB, Alibaba.com, TradeFive, Halkbank ve Vakıfbank desteği ve işbirliği ile geliştirilen E-ihracat projesinin tanıtım programı Konya Ticaret Odası Konferans salonunda gerçekleştirildi.

T.C. Ticaret Bakanlığı himayesinde, TOBB, Alibaba.com, TradeFive, Halkbank ve Vakıfbank desteği ve işbirliği ile geliştirilen E-ihracat projesinin tanıtım programı Konya Ticaret Odası Konferans salonunda  gerçekleştirildi.“E-ihracat Seferberliği” tanıtım toplantısını konuşan Ticaret Odası Başkanı ve TOBB Başkan Yardımcısı Selçuk Öztürk, “Ticaret Bakanlığı’nın destekleriyle TOBB’un öncülüğünde, Halkbank ve Vakıfbank’ın katkılarıyla başlatılan E-ihracat Seferberliği projesinin lansmanı, önceki dönem Ekonomi Bakanı ve TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu’nun katıldığı basın toplantısında yapılmıştı. Programda imzalanan protokole göre; TOBB ve Ticaret Bakanlığı olarak şirketlerimizin, dünyanın lider e-ticaret portalı Alibaba. com’a üyelikleri desteklenecek. Ürünlerine yeni pazarlar arayan KOBİ’lerimiz, hiçbir ücret ödemeden Alibaba.com'da mağaza açarak 190 ülkeye ürünlerini tanıtma ve satış yapma fırsatı bulabilecekler. E-ihracat seferberliği kapsamında başlatılan bu projeyle, Alibaba.com Global Gold Supplier üyesi olmak isteyen Oda ve Borsa üyesi şirketler için üyelik bedelinin yüzde 80'i Ticaret Bakanlığı, yüzde 20'si ise Halkbank ve Vakıfbank tarafından karşılanacak. Bu projeyi tam anlamıyla TOBB öncülüğünde başlatılan bir E-ihracat seferberliği olarak görmekteyiz. Türkiye’nin 81 ilinde ve 160 ilçesinde bulunan Oda ve Borsalarımız sayesinde, milli bir ihracat seferberliği başlıyor. Oda ve Borsa üyelerimizi bu destekten faydalanmalıdır” açıklamasını yaptı. Seferberliğin Konya’dan başlamasının oldukça önemli olduğunu dile getiren Öztrük, “İhracatını son 16 yılda yüzde 1600 oranında artıran Konya olarak önümüzdeki 1,5 yıl içinde ihracatımızı 2 milyar doların üzerine çıkarma hedefindeyiz. Odamız Konya’nın ihracat performansını artırmak için üyelerimize yönelik çeşitli projeler yürütmektedir. Bu açıdan E-ihracat seferberliği projesine önem vermekteyiz” dedi. Kur dengesizliğini çözme için e-ticaretin önemli olduğunu anlatan Öztürk, ”Yatırımcı her saniyede değişen kur yüzünden zorlanıyor. Problemi çözmemiz gerekiyor.  İthalatımız ihracattan fazla. Cari açığı bundan yılar önce kolay fonlayabiliyorduk ancak şu an o devir değişti. Son zamanlarda yaşadığımız problemlerin kökeni bu. Çözüm genç nesilde. İhracatı arttırmamı gerekiyor. Klasik yöntemlerle değil e-ticarete yönelmemiz gerekiyor. E- ticareti kullanmalıyız. Daha fazla ticaret ve ihracat için genç yatırımcılara ihtiyacımız var. E-ticaret üzerinden çok daha fazla ihracat yapabiliriz. 600 milyar dolar e-ticaretten pay almalıyız. Türkiye olarak yüzde 10 olarak pay olmak istiyoruz” ifadelerini kullandı. Katma değerli üretim için e-ticaretin yeni iş kapısı olduğunu anlatan TradeFive Ceo’su Orkan Aytulun, “Yeni ticaret formatlarını kullanmalıyız. Hedefimiz; e-ihracatı arttırmak istiyoruz. Ticaret 2020 yılında ise 90 trilyon Dolar’ın üzerine çıkacak. Bu ticaretin 10 trilyon doları e-ticarete kayıyor. Yüzde 70’i işletmeler arası ticaret.  Türkiye’de e-ticaret büyüklüğü artıyor. Dünya’da rakipler kadar büyümüyoruz. Dünya ortalamalarının gerisindeyiz” dedi. Ferit Hepokur-Memleket

                           eticaret--(1)-002.jpg

                           eticaret--(2).jpg