• BIST 83.456
  • Altın 147,099
  • Dolar 3,7651
  • Euro 4,0462
  • Konya -5 °C
  • Çok kritik uyarı! Günlerce yağacak
  • İşte AK Parti'nin referandum sloganı
  • Şamil Tayyar'dan, Fatin Dağıstanlı ve Tamer Korkmaz  için "Kripto FETÖ'cü"nitelemesi
  • Çok kritik uyarı! Günlerce yağacak
  • İşte AK Parti'nin referandum sloganı
  • Şamil Tayyar'dan, Fatin Dağıstanlı ve Tamer Korkmaz  için "Kripto FETÖ'cü"nitelemesi

Bu kış sağlıklı beslen ve en fit sen ol

Ayşe Duran

Salı günü bembeyaz bir güne merhaba dedi güzel Mevlana şehri Konya. Karın o bembeyaz ışığı kalplerimizi de aydınlattı. Karın yağmasıyla kış mevsimine de merhaba dedik. Havaların soğuması ile birlikte vücut direncim düştü. Bununla birlikte halsizlik ve enfeksiyonlara karşı duyarlılık, grip, nezle, soğuk algınlıkları kendini göstermeye başladı. Her dönem olduğu gibi kış mevsiminde de sağlıklı ve dengeli beslenme örüntüsüne dikkat etmek gerekir.

Kışın Kilo Almak Daha Kolaydır

Kış aylarında metabolizma hızı azaldığı için kilo almak daha kolaylaşır. Metabolizma hızı aktivite hızı ile doğru orantılıdır. Hava şartlarının olumsuzlaşmasından dolayı azalan aktivite

bazal metabolizma hızını etliler ve yavaşlamasına neden olur. Tabi metabolizmanın yavaşlamasında etkili olan sadece aktivite değildir. Aktivitenin yanında, yaş, cinsiyet, tiroid, menapoz, andropoz, spontan yaşam stili, yanlış uygulanan diyetler de metabolizmanın yavaşlaması da etken diğer maddelerdir.

Vücut Isısı Azaldıkça Yemek Yeme Hissi Artar

Havaların soğumasıyla birlikte vücudumuz kendisini korumaya alarak vücut ısısını sağlamaya çalışır. Düzensiz ve yetersiz beslenen bireylerde buna karşı vücut daha fazla yemek yeme ihtiyacı duyar. Özelikle bu hissini basit karbonhidrat grubundan olan tatlı, şeker, pasta, börek gibi besinlerden karşılama gayretine girer. Bu tür gıdalara yönelmek kilo kontrolünü zorlaştırarak, kilo almaya teşvik edecektir.

Tokluk Hissinin Sağlanması İçin: Tahıllı, Yulaflı Ürünler ve Badem Tüket

Lif oranından oldukça yüksek olan tahıllı, yulaflı ürünler ve badem size gün boyu tokluk hissi verecektir. Ekmeklerinizi tam buğday ya da yulaflı olarak tercih edin. Ara öğünlerde 10-15 tane kavrulmamış badem olarak veya salatalarınızın içerinse 1 tatlı kaşığı dövülmüş badem ekleyebilirsiniz.

Zayıflamak İçin Yeşil Mercimek Tüket

Yeşil mercimek lif ve B vitaminleri bakımından oldukça zengindir. Haftada mutlaka en az 2 kez yeşil mercimek tüketin. Bir porsiyonu ortalama 230 kaloridir. Bol Akdeniz yeşilliği içerisine 3-5 yemek kaşığı haşlanmış yeşil mercimek koyarak harika bir öğün yapabilirsiz.

Sebze ve Meyve Tüket

Antioksidan özellikte olan A ve C vitaminleri kış aylarında bağışıklık sistemini güçlendirerek, hastalıklara karşı direnç sağlar. Özellikle turunçgiller, kırmızı meyveler, havuç, brokoli, kabak, bal kabağı, kapya, karnabahar, kereviz, kivi, ıspanak, tere, roka, maydanoz gibi sebze ve meyvelere günlük beslenmede yer verilmelidir. Günde 5-7 porsiyon kadar sebze, meyve tüketin.

Ara Öğünlerde Zencefil Çayı İç

Havaların soğuması nedeniyle sıcak içecekler hem vücudumuzu hem de ruhumuzu ısıtacaktır. Özellikle zencefilli limon çayı soğuk algınlığı belirtilerini hafifletir. Kış ayları için vazgeçilmez bir çay alternatifi olacaktır.

Fiziksel Aktiviteni Artır

Hava ısısından dolayı fiziksel aktivitemiz giderek azalacaktır. Yaz mevsiminde işe yürüyerek gittiğimizi varsayarsak kışın mutlaka toplu taşıma araçlarını ya da özel aracımızı kullanarak gideceğiz. Özellikle bir de masa başında çalışıyorsanız günlük fiziksel aktivite neredeyse yok denecek kadar az olacaktır. Sizlere tavsiyem mümkün olduğunca akşam yemeğinden 2 saat sonra 15 dakika boyunca ip atlayın. Güneşli havaları sakın kaçırmayın. En az günde 30-45 dakika boyunca yürüyüş yapın. Çünkü yağ yakımı vücutta 20-25 dakika sonra gerçekleşir.

Su Tüketimine Dikkat Et

Susamadığınızı hissetseniz bile su içmeyi kesinlikle ihmal etmeyin. Su hayatımızın yaşam kaynağıdır, bunu unutmayın. Kışın yavaşlayan metabolizmamızı hızlandırmak için su içmek gerekir. Suyun içerisine 1 çay kaşığı bal ve limon katarak barsak hareketlerini hızlandırabilirsiniz. Sabah kalkınca mutlaka güne 1-2 bardak ılık su içerek başlayın. 

Tatlı Krizlerinizi Önlemek İçin Kuru Meyve Tüket

Özellikle kış aylarında D vitaminin en iyi kaynağı olan güneş ışığından pek yararlanamıyoruz. Güneşli havaları yakaladığımızda günde 10-15 dakika güneşlenmeyi ihmal etmeyin. Kısmen de olsa D vitamini ihtiyacımızı kuru meyvelerden de karşılayabiliriz. Kuru meyveler aynı zamanda sizin tatlı krizlerinizi önlemede de çok iyi bir yardımcı olacaktır. Ara öğünlerde 3-5 tane kuru kayısı, 3-5 tane kuru hurma, 1 tane kuru incir, bir avuç içi kadar kurutulmuş kırmızı meyvelerden bir tanesi alternatif olarak tüketilebilirsiniz.

EN FİT TATLI TARİFİ ( 1 kişilik)

Malzemeler: ( 192 kalori)

3 tane kuru kayısı

3 tane kuru hurma

1 çay bardağı light süt

1 çay kaşığı toz tarçın

6 tane badem

Yapılışı:  Kayısıların ve hurmaların çekirdeklerini ayıklayıp içlerine bademleri koyun. Küçük bir tencereye alın üzerine 1 çay bardağı sütü koyup 7-8 dakika kısık ateşte pişirin. Servis tabağına alıp üzerine toz tarçını serpin afiyet olsun.

DİYETİSYEN AYŞE DURAN 

UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Memleket | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0332 352 16 16 | Faks : 0332 352 11 66 | Haber Scripti: CM Bilişim