• BIST 87.592
  • Altın 145,456
  • Dolar 3,6094
  • Euro 3,8207
  • Konya 8 °C
  • 28 Şubat mağdurları hala mağdur!
  • Alparslan Türkeş Üniversitesi Geliyor
  • Emekliye müjde! Promosyon o tarihte ödenecek!
  • 28 Şubat mağdurları hala mağdur!
  • Alparslan Türkeş Üniversitesi Geliyor
  • Emekliye müjde! Promosyon o tarihte ödenecek!

Bayram sonrası fazla kilolarınızdan kurtulun

Ayşe Duran

Kurban bayramında özelikle ziyaretlerle birlikte şerbetli tatlılar ve kavurmalar hem sofralardan hem de ikramlarda eksik olmadı. Bu durum bayram sonrasında ciddi mide ve spazm problemlerine ve kilo artışlarına neden olabilir. Öğün sayılarının azaltılması, ara öğünlerin atlanması ve ana yemeklerde bol kalorili yemeklerin bulunması durumun hassasiyetini daha fazla artırdı.

 

ARTAN KİLOLARLADAN NASIL KURULURUZ?

  1. Düzenli diyet ve egzersiz ile ilk adımı atalım isterseniz. Öncelikle beslenme uzmanı ile yola başlamak daha sağlıklı ve güvenilir olacaktır.
  2. Öğün sayılarınızı en az 4 öğün olacak şekilde ayarlayın. Kahvaltınızı yapmadan güne başlamayın. Ara öğünlerle günü destekleyin ki bir sonra ki öğünde iştah kontrolünüzü sağlayın.
  3. Sabah kahvaltılarınızı çok geç saatlere bırakmayın. Aynı şekilde akşam yemeklerinizi de en geç saatlere bırakmayın.
  4. Susuzluk ile açlık birbirine çok karıştırılır. Su içmeyi ihmal etmeyin. Özellikle ara öğünlerde su içmeyi tercih edin. Ana yemeklerle birlikte su içmeyin ya da ana yemeklerden hemen önce veya hemen sonra da su içmeyin. Ara öğünlerde su içtiğiniz halde açlık hissediyorsanız ufak ara öğünler yapabilirsiniz. Çünkü bu sizin ara öğün vaktinizin geldiğini belirtir.
  5. Tek tip beslenmeyin. Meyve ve sebzeler çok faydalı diye gün içerinde sepet sepet meyve ve sebze tüketmeyin. Unutmayın ki meyveler içerisinde de fruktoz şekeri mevcut. Çok fazla meyve tüketildiği vakit kilo artışı devam eder. Günde 5-7 porsiyon sebze meyve tüketimi yeterli olacaktır.
  6. Kafeinli içeceklerin tüketimine dikkat edin. Günde 3 fincan filtre kahve tüketimini aşmamak lazım. Kremalı kahve tüketmekten ziyade süt katılabilir.
  7. Balık tüketin. Haftada en az 2 gün balık tüketimine dikkat edin.
  8. Yağda kızartılmış ürünlerden, asitli içeceklerden ve içeriği bilinmeyen her türlü raf ürünlerinden uzak durun.

 

Sağlık dolu günlere…

DİYETİSYEN AYŞE DURAN 

UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Memleket | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0332 352 16 16 | Faks : 0332 352 11 66 | Haber Scripti: CM Bilişim