Başbakan Yıldırım soruları yanıtladı

Başbakan Yıldırım soruları yanıtladı

Yıldırım: (2)- "(Çanakkale 1915 Köprüsü) Geçiş ücreti 15 avro artı KDV. Maliyet teklifle beraber gelecek ama takriben söylemek gerekirse, oldukça büyük bir proje. Finans maliyeti hariç 10 milyar TL'yi bulur"- "Çanakkale geçilmez' tarihte kaldı artık. Çana

ANKARA (AA) - Başbakan Binali Yıldırım, 18 Mart 2017'de temeli atılacak Çanakkale 1915 Köprüsü'nün geçiş ücretinin 15 avro artı KDV olacağını belirterek, "Maliyet teklifle beraber gelecek ama takriben söylemek gerekirse, oldukça büyük bir proje. Finans maliyeti hariç 10 milyar TL'yi bulur."

Başbakan Yıldırım, Çankaya Köşkü Basın Merkezi'nde haber ajansları, gazeteler ve televizyon kanallarının Başbakanlık muhabirleri ile buluştu.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan'ın da yer aldığı toplantıda Yıldırım, Çanakkale 1915 Köprüsü'ne ilişkin soruları yanıtladı, projenin detaylarını aktardı.

Çanakkale 1915 Köprüsü'nün güzergahını yansıtan fotoğrafı gazetecilerle paylaşan Başbakan Yıldırım, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının çalışmaları tamamladığını, yarın itibarıyla ihale ilanına çıkacağını bildirdi.

26 Ocak'a kadar tekliflerin alınacağını belirten Başbakan Binali Yıldırım, köprünün iki kulesi arasındaki açıklığın 2023 metre olacağını aktardı.

2023'ün, Cumhuriyet'in 100. kuruluş yıl dönümü olması dolayısıyla, özel bir anlam taşıdığını vurgulayan Yıldırım, "100. yılı karşılarken Çanakkale 1915'in ruhuyla 2023 hedeflerini birleştirmiş oluyoruz. Böyle bir anlam ifade ediyor." dedi.

2 bin 23 metrenin önemli bir açıklık teşkil ettiğine işaret eden Başbakan Yıldırım, köprünün, Türkiye'de inşa edilen asma köprülerin en uzunu olacağını kaydetti.

Dünyada ayak açıklığı en uzun köprünün, Japonya'daki Akashi Köprüsü olduğunu ifade eden Yıldırım, Çanakkale 1915 Köprüsü'nün, Akashi Köprüsü'nden daha uzun olacağını vurguladı.

Akashi Köprüsü'nün 1991 metre olmasına karşın, Çanakkale 1915 Köprüsü'nün 2 bin 23 metre uzunluğunda bulunduğunu aktaran Başbakan Yıldırım, şu bilgileri paylaştı:

"Bunun üzerine tabi köprü ayaklarından, kulelerden sonra da 923 metrelik iki bölüm var. Ondan sonra da viyadükler var. Viyadüklerle topladığımız zaman toplam 5 bin 169 metrelik bir uzunluğa erişiyoruz. Yani 5 kilometreden fazla, tamamen köprü, viyadük şeklinde bir geçiş oluyor. Buna ilaveten de 100 kilometrelik bir otoyol var, köprüyü de dahil edersek."

- "Hedefimiz 2023 yılına kadar bitirmek"

Köprünün profil görüntüsünü de gazetecilerle paylaşan Başbakan Yıldırım, "Bir taraftan Gelibolu'da başlıyor, Lapseki'ye geçiyor. Lapseki'den sonra da yolun bir kolu Çanakkele'ye gidiyor, bir kolu da Çanakkale-İzmir yoluna, diğer tarafı da Bandırma üzerinden Bursa, Balıkesir, Manisa ve diğer illere gidiyor." dedi.

Projenin ihalesinin gerçekleşmesinin ardından, yapımına da kısa süre içinde başlanacağını belirten Yıldırım, "Hedefimiz, 2023 yılına kadar bitirmek. Yaklaşık 5 yıl öngörülüyor, yapım süresi. 18 Mart'ta da Çanakkale törenlerinde temel atmayı hedefliyoruz." ifadesini kullandı.

- "Geçiş ücreti 15 avro"

Köprünün geçiş ücreti ve maliyetine ilişkin soru üzerine Yıldırım, şunları söyledi:

"Geçiş ücreti 15 avro artı KDV. Maliyet teklifle beraber gelecek ama takriben söylemek gerekirse oldukça büyük bir proje. Finans maliyeti hariç 10 milyar TL'yi bulur. Yani altında olur. Bu da yıllardır konuşulan bir projedir. Türkiye'nin gündeminde belki son 50 yıldır hep konuşulan bir projedir. Nihayet bunu da yapmak bize nasip olacak diye düşünüyoruz."

Başbakan Yıldırım, her şeyin yolunda gitmesi durumunda 18 Mart'ta da ilk kazmanın vurulacağını bildirdi.

- "Japonya'nın çok istekli olduğu söyleniyor"

Projeyle hangi ülkelerin ilgilendiğine yönelik soru üzerine Yıldırım, şunları anlattı:

"İlgilenenler var, Japonya da ilgileniyor, başka ilgilenenler de var. Kore ilgileniyor, Japonya ilgileniyor, Türk müteahhitler ilgileniyor, Çinliler ilgileniyor. Neticede birer birer meydana çıkacaklar, boy gösterecekler. Er meydanı burası. Hangisi daha güçlüyse en iyi teklifi verirse... Burada tabii sistem şöyle olacak, yapım süresi dahil işletme süresini en az veren. Model böyle. Süre yarıştırılacak. Trafik garantisi var, birim geçiş ücreti var. Süreyi yapım dahilen kısa veren teklif, kazanan teklif olacak. Türkiye'nin bir mega projesi daha start almış oldu. Memleket hayırlı olsun."

- "Beraber çalıştık ama Ahmet Bey altın vuruşu yaptı"

Başbakan Yıldırım, "Bakanlığınız döneminde proje var mıydı?" soruya, "Beraber çalıştık ama Ahmet Bey altın vuruşu yaptı. Memleketimize, ülkemize hayırlı olsun. Çanakkale geçilmez, tarihte kaldı artık. Çanakkale geçilir, her türlü geçilir hale geliyor. Denizden geçiliyor, havadan geçiliyor, şimdi karadan da geçilmiş olacak." yanıtını verdi.

Türkiye'nin dünyada bu tür büyük projeleri gerçekleştiren ender ülkelerden biri olduğuna dikkati çeken Yıldırım, "Bunu da bilmenizde fayda var. Türkiye ekonomisi üzerine çeşitli hikayeler yazmaya çalışanlar, kötümser hava yaymaya çalışanlar bir kez daha gerçeğin böyle olmadığını ümit ederim görmüş olur." diye konuştu.

- "Köprüden geçiş süresi 3 dakika"

Başbakan Yıldırım, köprüden geçiş süresinin, viyadük dahil 3 dakika olacağını bildirdi.

Daha sonra Başbakanlık muhabirlerinin çalışma ortamını yakından inceleyen Yıldırım, gazetecilerin haber yazdığı masalardan birine oturdu.

Başbakanlık muhabirleriyle bir süre sohbet eden Başbakan Yıldırım, vergi alacaklarının yapılandırılmasına ilişkin soru üzerine, Maliye Bakanı Naci Ağbal'ı telefonla arayarak, konu hakkında bilgi aldı.

Yıldırım, 31 Ekim'de sona ereceği açıklanan vergi alacaklarının yeniden yapılandırmasına ilişkin başvuruların 25 Kasım'a kadar uzatıldığını aktardı.

Daha sonra basın mensupları ile fotoğraf çektiren Başbakan Binali Yıldırım, Basın Merkezi'nde çalışanlarla da tokalaştı.

(Bitti)

AA

Kaynak:Haber Kaynağı

Etiketler :