• BIST 97.717
  • Altın 143,837
  • Dolar 3,5683
  • Euro 3,9936
  • Konya 11 °C
  • İskandinav ülkelerinde oruç süresi 22 saati bulacak
  • Milyonlarca çalışana müjde! Yıllık izin uzuyor
  • Cuntacı komutandan alçak emir: Ezin geçin...
  • İskandinav ülkelerinde oruç süresi 22 saati bulacak
  • Milyonlarca çalışana müjde! Yıllık izin uzuyor
  • Cuntacı komutandan alçak emir: Ezin geçin...

Aşırı Sıcak Havalarda Nasıl Beslenmeli

Ayşe Duran

Artan hava sıcaklıkları çeşitli sağlık problemlerini de doğuruyor. Özellikle hava sıcaklıklarında son zamanlarda ki artış, metabolizmamızın da dengesini bozmuş durumda. Kalp atım sayısı ve kan basıncında artma nedeniyle yaz aylarında yüksek tansiyon, kroner kalp hastalıkları ve kalp yetmezliği hastalıklarında da artık görülmektedir. Sıcaklıkların etkisiyle artan terleme ile birlikte su ve mineral kaybı sonucu, bayılma hissi, baş dönmesi, bulantı, iştahsızlık gibi sorunlar görülmeye başlanır. Yaz aylarında sıklıkla görülen bu sağlık problemlerinden korunmak için halkımızın bilinçlendirilmesi gerekir. Gelin birlikte sıcak havalarda nasıl besleneceğimizi öğrenelim.

 

Güne Kahvaltı ile Başla

Yaz aylarında yapılacak kahvaltı öğününüzde az yağlı beyaz peynir, haşlanmış yumurta beyazı, yeşil zeytin, bol yeşillik, domatesi kapya biber, taze sıkılmış meyve suyu ya da kuşburnu çayı olabilir. Unutmayın güne mutlaka kahvaltı ile başlıyoruz.

 

Yağlı Gıdalardan Uzak Dur

Yağlı ve içeriğini bilmediğiniz her türlü raf ürünlerinden uzak durmaya çalışın. Yemekleri pişirirken yağda kızartma ve kavurma yerine, haşlama, fırınlama, kendi suyu ile pişirme tekniklerini kullanın. Et yemeklerine yağ eklemekten sakının, sebze yemeklerine çok az tereyağı ve zeytinyağı karıştırıp pişirebilirsiniz.

 

Sebze ve Meyve Tüket

Günde en az 5 porsiyon sebze ve meyve tüketin. Yaz aylarında vücut direnci artırmak ve günlük yeterli miktarda vitamin, minerallerden yararlanmak için çeşitli ve renkli sebze, meyveleri tercih edin.

 

Süt-Yoğurt-Kefiri İhmal Etme

Her zaman söylüyorum 3 beyazdan uzak durun! Beyaz un, tuz, şeker… Fakat benim çok sevdiğim 3 beyaz var. Bu beyazlar un, tuz, şekerden farklı ve bizim için çok faydalı. Bunlar da; süt, yoğurt, kefir! Süt ürünlerinde yüksek miktarda protein olduğu için doyuruculuk hissini kuvvetlendirir. İkindi öğününde bir kutu ayrana kim hayır diyebilir?

 

Su İçmeyi Unutma

Yaz aylarında yeterli su alımı çok önemlidir. Vücutta oluşan toksinlerin atılması, metabolizma dengesinin kurulması, vücut fonksiyonlarının devamlılığının sağlanması, biyokimyasal reaksiyonların sağlanması için su hayatımızın her döneminde çok önemli bir gereksinimdir. Günde mutlaka 2,5-3 litre arası su tüketmeye çalışın. Çay, meyve suyu vb. hiçbir şey suyun yerine asla tutmaz!

 

Günde 1 Şişe Maden Suyuna Ne Dersin?

Ter miktarı ile kaybolan mineralleri günde 1 şişe sade maden suyu ile temin edebilirsiniz.

 

Yaz İshallerine Dikkat

Bebek ve çocuklarda daha sık görülen yaz ishallerinin önlenmesi için öncelikle hijyenine dikkat etmek gerekir. Sebze ve meyvelerin çok iyi yıkanmış olmasına özen gösterin. Kızartma ve yağlı gıdalardan uzak durun!

 

 

 

Ananaslı Detoks

 

2 yuvarlak dilim ananas

½ muz

½ demet maydanoz

1 küçük boy limon suyu

1 su bardağı ıspanak yaprağı veya 1 adet kabuğu soyulmamış salatalık

 

Yapılışı: Hepsini blenderdan geçirin. Buz ekleyebilirsiniz. Sıcak yaz günlerinde çok güzel serinlik verir ve metabolizmanızı hızlandırır. Gün boyu kendinizi daha enerjik hissedersiniz. İster kahvaltınızda ister spordan sonra içebilirsiniz. Afiyet olsun.

 

 

Diyetisyen Ayşe DURAN

Konya Özel Selçuklu Hastanesi

 

 

 

 

UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Memleket | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0332 352 16 16 | Faks : 0332 352 11 66 | Haber Scripti: CM Bilişim