Ankaragücü belediyelerden "binde bir" istiyor

Sarı-lacivertli kulübün başkanı Mehmet Yiğiner: "Büyükşehir dahil belediyeler 2 sene bütçelerinden binde bir ayırsın, hiçbir derdimiz kalmaz"- "Artık bu işe cumhurbaşkanımız el atmalı. Çünkü Ankara ayağa kalkmış, halk da bunu istiyor"- "Birilerine devleti

ANKARA (AA) - Türk futbolunun 107 yıllık çınarı MKE Ankaragücü'nün başkanı Mehmet Yiğiner, Büyükşehir Belediyesi dahil tüm belediyelerin bütçelerinden 2 yıl için binde bir destek vermesi durumunda hiçbir dertlerinin kalmayacağını söyledi.

Mehmet Yiginer, şampiyonluğa oynayan sarı-lacivertli kulübün yaşadığı ekonomik sıkıntılar, Ankara'ya yapılacak yeni stat ve maçları Spor Toto Süper Lig ekiplerinden bile daha fazla taraftara oynamalarına ilişkin AA muhabirine değerlendirmelerde bulundu.

"Büyükşehir dahil belediyeler 2 sene bütçelerinden binde bir ayırsın, hiçbir derdimiz kalmaz." diyen Yiğiner, "Bu işe artık cumhurbaşkanımız, başbakanımız el atmalı. Çünkü Ankara ayağa kalkmış halk da bunu istiyor. Tüm belediyeler bütçelerinden binde bir ayırsın. Hodri meydan, hiç siyaset yapmaya gerek yok. Büyükşehir dahil ilçeler dahil hepsi 2 sene sadece binde bir yapsın. Hiçbir derdimiz kalmaz." diye konuştu.

Ankaragücü'nün Ankara'nın en önemli markası olduğunu ve kesinlikle yaşaması gerektiğini belirten Yiğiner, "Biz sadece binde bir istiyoruz. Zayıf belediyeler de binde bir versin o zaman adaletsizlik olmaz. Benim bütçem yok veremem diyemez. Bin lirası varsa 1 lira verecek. Bu işin çözümü bu. Cumhurbaşkanı böyle bir talimat verirse bu iş biter. Reis ne derse o olur." ifadelerini kullandı.

- "Bunu istemek bizim hakkımız"

Sarı-lacivertli kulübün yönetiminin hiçbir beklentisi olmadan Ankaragücü'nü yaşatmanın mücadelesini verdiğine vurgu yapan Yiğiner, şöyle devam etti:

"Birilerine devletin belediyenin imkanları seferber edilip de koskoca Ankaragücü camiasına, Türkiye'nin her yerinde taraftarı olan bir camiaya sırt çevirdiğiniz zaman olmaz. Adaletsizlik, hakkaniyetsizlik olur. Adaletin olmadığı yerde huzur, barış, mutluluk hiçbir şey olmaz. Düzen de bozulur. Eğer adaletli davranırsak Ankaragücü'nün çözülmeyecek problemi yok. Açık, net, şeffaf Türkçe söylüyoruz, binde bir, buyurun arkadaş meydan sizin. Sosyal devlet, belediyecilikte bu vardır. Bunu istemek de bizim hakkımız. Biz binlerce çocuğa spor yapma imkanı sağlıyoruz. Niye 2 bin gence eğitim verelim? Az biraz desteklenelim 10 bin 20 bin gencimize biz spor yaptıralım."

- Puan düşürülme riski

Ankaragücü'nün ekonomik olarak yaşadığı bu dönemi bir an evvel atlatması gerektiğine dikkati çeken Yiğiner, "Belediyeleri gezip derdimizi anlattık. İnşallah önümüzdeki ay meclislerinden karar çıkartırlar akabinde de büyükşehir belediyesi böyle bir karar çıkarır. Çünkü bu dönem bizim ihtiyacımız var. Bu dönemi atlatmamız için 5-6 milyon lira lazım." dedi.

Sarı-lacivertli kulüp için FIFA'ya yapılması gereken ödemelerin hayati olduğuna vurgu yapan Yiğiner, "FIFA'ya 4 aydır taksitlerimizi ödeyemiyoruz. Oraya da belli bir para ayırmamız lazım. Biz 26 FIFA dosyasını 4'e düşürdük. Bunları takvime bağladık, taksit taksit ödüyoruz. FIFA'ya müracat durumunda 6 puan düşürülmesiyle karşı karşıya kalabiliriz. Şu dönem hiç olmayacak iş. Her şey güzel, şehir ayağa kalkmış. Şu ara destek gelmesi lazım." şeklinde konuştu.

SMS kampanyası başlatmaya hazırlandıkları bilgisini veren Yiğiner, "Gelirlerimiz de hacizlendiği için profesyonel, teknik çalışmamız lazım. SMS kampanyasını önümüzdeki hafta başlatacağız. O arada başımıza inşallah bir iş gelmez. Kampanyadan ciddi destek geleceğini umuyorum. Bunun bizi biraz soluklandıracağına inanıyorum. Artık önemli olan kalıcı desteğin olması ve artık şu borç yükünden kurtulmamız." ifadelerini kullandı.

- "Yeni stat bile az gelir"

Mahmet Yiğiner, desteklenmeleri durumunda yapılması planlanan 40-45 bin kişilik kapasiteli stadın bile sarı-lacivertli taraftara az geleceğini söyledi.

Ankara'ya yıllardır stat yapılacak denildiğini ancak yapımına bir türlü başlanamadığını ifade eden Yiğiner, "Cumhurbaşkanımız Futbol Zirvesi'nde noktayı koydu. Reisten söz çıktı mı bitiyor, yetkili ağızdan söz çıktı, bitti bu iş. Şükürler olsun Cumhurbaşkanımızdan böyle bir söz aldık ve mutlu olduk. " diye konuştu.

Ankara'ya yapılacak yeni stadın Türk sporu için ne kadar önemli olduğunu zamanla herkesin göreceğini dile getiren Yiğiner, "Futbol şampiyonalarına ev sahipliği yapmak istiyoruz Ankara'da stadımız yok. Bu eksiğimiz de giderilmiş olacak. Memleketimiz, ülkemiz için de iyi olacak." dedi.

- "Güzel şeyler olacak"

Yiğiner, teknik heyetle uyum içinde çalıştıklarını belirterek, "Lideriz şu anda inşallah şampiyon olarak bitirmek için elimizden gelen tüm gayreti çabayı sarf ediyoruz." diye konuştu.

Göreve geldikleri günden itibaren yarışmacı iyi mücadele eden bir takım oluşturmayı hedeflediklerini dile getiren Yiğiner, sözlerini şöyle tamamladı:

"İyi mücadele eden topu rakip sahada oynayan bir ekip olmanın mücadelesini verdik. Bu futbol da taraftarı stada çekiyor. Birlik beraberlik içinde güzel bir sezon geçiriyoruz. Lideriz şu anda inşallah, Allah nasip ederse şampiyon bitirmek için elimizden gelen tüm gayreti, çabayı sarf ediyoruz. Taraftar, Ankara halkı da destek oluyor. Yönetim, teknik heyet uyum içinde çalışıyoruz, İşimizin başındayız. İnşallah güzel şeyler olacak."