Altunbaş tepki gösterdi:  ASLI VARKEN İMİTASYONA GEREK YOK

Altunbaş tepki gösterdi: ASLI VARKEN İMİTASYONA GEREK YOK

Şeb-i Arus törenlerinin tescil alınmasına rağmen başka illerde yapılmasına tepki gösteren Hüseyin Altunbaş, "Aslı varken imitasyona gerek yok' dedi

İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü Şeb-i Arus törenlerinin Konya dışında kutlanmasının ardından marka tescili yaptırmak için harekete geçti. Yapılan girişimler sonucu 'Şeb-i Arus' törenlerinin marka tescili yapıldı. Marka tesciline rağmen törenlerin başka illerde de yapılmasını eleştiren Altunbaş, 'Aslı varken imitasyona gerek yok' dedi.

altunbas-tepki-gosterdi-(1).jpeg

Konya Kültür ve Turizm Müdürlüğü'nün, 'Şeb-i Arus Hazreti Mevlana'nın Vuslat Yıldönümü Uluslararası Anma Törenleri' ibareli marka ve logo başvurusu Türk Patent ve Marka Kurumu'nca (TÜRKPATENT) kabul edildi. 2018 yılı Şeb-i Arus etkinliklerini gazetemize değerlendiren Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Hüseyin "Bence şehre haksızlık yapıyoruz İstanbul'daki organizasyonlara giden birisi Konya'ya neden gelsin ki? Konya milletvekillerinin buna sahip çıkması gerekiyor." dedi.

altunbas-tepki-gosterdi-(6).jpg

ZİYARETÇİLERİ DAHA FAZLA KONAKLATABİLMEMİZ LAZIM

Şeb-i Arus umudun kaynağı Mevlana ise umudun temsilcisidir ifadesini kullanan Altunbaş, "Mevlana değeri çok önemli bir değerdir ve bu değeri daha üst düzey değerde resmetmek gerekiyor. 'Gel' konseptinin dünyanın her yerinde Mevlana'yı tanımayan insanlara da tanıtması ve bu anlamda iddialı olması gerekir. "Şu kadar kişi Konya'yı ziyaret etti" demek yeterli değil. Konya'ya ne kadar katkı sağladı. İnsanlar Paris'te bir günde 300 dolar harcıyor. Daha önceki yıllardaki rakamlara göre Konya'da ise insanların günlük harcaması 100 dolar civarında. Bir de insanların ziyaret için gittiği yerlerde kaç gün kaldıkları, konakladıkları önemli. Misal, başka şehirlerde konaklama oranı 4-5 gün iken biz Konya'da bir gün bile konaklatamadığımız ortaya çıkıyor." dedi.

altunbas-tepki-gosterdi-(9).jpg

BİZİM MARKAMIZ DAHA DEĞERLİ

Konya'nın nitelikli turist çağırması gerekiyor hatırlatması yapan Altunbaş,  "Bence bu şehre haksızlık yapıyoruz. Özellikle dijital çağın imkanlarını kullanarak daha güzel şeyler yapabilsek Konya'ya daha çok ziyaretçi getirebiliriz. Daha çok kişiye erişir. 2018 yılında Konya'ya gelen ziyaretçi sayısı ile Denizli'ye giden ziyaretçi sayısı aynı. Halbuki bizim Mevlana markamız Denizli'nin marka değerinden daha yüksek.

altunbas-tepki-gosterdi-(5).jpg

Bu işi planlayanlar turizmciler ile bir araya gelerek butik toplantılarla bu işe çözüm aramalıdır. Restoranların sıkıntısı ne, hediyelik eşya esnafı ne istiyor? Bunlara kulak asmak lazım. 15 dakikalık gezilecek bir Mevlana Türbesi Konya'da hiçbir turisti tutmaz. Antalya geçtiğimiz yılda 12 milyon ziyaretçi ağırlamış. Konya'da bu rakam 2,5 milyon..." şeklinde konuştu.

altunbas-tepki-gosterdi-(8).jpg

YHT YAYINLARINDA BİR TANE MEVLANA REKLAMI YOK

Etkinliklerin reklamının da iyi yapılması gerektiğini belirten Hüseyin Altunbaş, "Bu şehir selam vaktini öyle içselleştirmeli ki, otobüslerde, uçaklarda, trenlerde yolculara aktarabilmeliyiz. Hızlı trendeki yayınlarda Mevlana ile ilgili hiçbir şey yazmaması dikkat çekici. Otogarlar hava limanları, tren garları 'Selam Vakti' ile inlemeli." diye konuştu.

altunbas-tepki-gosterdi-(4).jpg

altunbas-tepki-gosterdi-(3).jpg

MUADİLLERİ DURDURULMALI

Aslının Konya'da yapıldığını fakat imitasyonlarının da başka şehirlerde devam ettiğini belirten Prof. Dr. Hüseyin Altunbaş, "İnsanlar bu etkinliklerin muadillerini çıkardılar. Başkaları da yapıyorlar. Bir ürün çıkarmışsınız Bu tür organizasyonlara devlet erkânı da katılınca bu iş daha da cazip hale geliyor. İstanbul'daki organizasyonlara giden birisi Konya'ya neden gelsin ki? Konya milletvekillerinin buna sahip çıkması gerekiyor. Kim Şebi Arus ile ilgili bir şey yapıyorsa anında durdurulmalı. Başka türlü insanlar neden Konya'ya gelsin ki?" dedi.M. Ali Elmacı-Memleket

altunbas-tepki-gosterdi-(1).jpg