• BIST 107.633
  • Altın 152,738
  • Dolar 3,7116
  • Euro 4,3606
  • Konya 13 °C
  • "Torba Tasarı" Plan ve Bütçe Komisyonunda kabul edildi! İşte tüm detaylarıyla Torba Yasa!
  • TÜRKSAT baskını davasında karar
  • "Kaynak Holding, FETÖ'nün sözde Türkiye imamına emanet"
  • "Torba Tasarı" Plan ve Bütçe Komisyonunda kabul edildi! İşte tüm detaylarıyla Torba Yasa!
  • TÜRKSAT baskını davasında karar
  • "Kaynak Holding, FETÖ'nün sözde Türkiye imamına emanet"

Ali Kaya'nın müşteri memnuniyeti Konya'nın işine yarar

M. Ali Elmacı

7-17 Aralık 2015 tarihleri arasında düzenlenecek Hz. Mevlana’nın 742. Vuslat Yıldönümü Uluslararası Anma Etkinlikleri önümüzdeki günlerde başlayacak.

Son birkaç yılda Konya büyük bir atak yaptı ve inanç turizmi haricinde farklı alanlarda da Konya'ya ziyaretçi sayısını artırdı.

Bu anlamda farklı etkenler sayılabilir.

Milli maçların oynandığı Torku Arena ve gerçekleştirilen fuarlar.

Şimdi şu soruyu sormak lazım: Şeb-i Arus törenleri için Konya'ya kaç kişi geliyor?

Bu yılki hedef nedir? bilemiyorum ama 100 bini bulması için gerekli çalışmalar yapılacaktır diye tahmin ediyorum.

Zira Tarım Fuarı beklentisi 300-400 bin civarında.

Torku Arena'nın milli maç sirkülasyonunun 2015 rakamı da neredeyse 50 bini geçmiştir diye düşünüyorum.

Bunları neden yazdım?

Konya'nın en büyük markası Mevlana...

O zaman en büyük çalışmayı bu sirkülasyonu artırma adına yapmak gerekiyor.

Nasıl mı?

Belki de Konya'ya gelen ziyaretçilere 'müşteri' mantığıyla yaklaşmak lazım.

Efendim mevzu şu...

Geçtiğimiz günlerde Çelikkayalar Alışveriş Merkezleri Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kaya ile söyleşi yapma fırsatı buldum. Sektöründeki gelişmelerden tutun, birçok konuda önemli açıklamalar yaptı. Zaten önümüzdeki günlerde bu söyleşinin ayrıntısını gazetemizden takip edeceksiziniz.

Ama...

Şeb-i Arus törenleri için gelecek olan Konya ziyaretçilerine 'müşteri' gözüyle bakalım derken Ali Kaya'nın 'hizmet' anlayışını örnek alarak yazdım.

'Çelikkayalar' markasının tarihi sürecini dinledim Ali Kaya'dan.

Pazarcılıktan gelme bir isim...

Seyyar yani...

Ama...

Ortaya bir marka çıkmış.

'Müşteri memnuniyeti' birinci derecede.

Müşteriye ilgi, alaka...

Şu anda bile 'hizmet' anlayışı değişmemiş bu markanın. Sakız almak için markete giren birisinin 4 poşetle nasıl çıktığını anlamak gerek.

Dedim ya...

Memnuniyet...

Peki Şeb-i Arus törenlerine gelen ziyaretçilere nasıl davranacağız?

Tüm Konya birer turizm elçisi olacak.

Bunu sadece maddi anlamda düşünmeyin. Manevi hazzı da yaşayacak Konya'da. "İyi ki geldim" diyecek.

Sadece Şeb-i Arus için gelmişse için gelmişse bile tabirimizi mazur görün ama Konya'da ayak basılmadık yer bırakmayacak.

Şimdi hep birlikte önce 'Konya'ya buyur edelim' Sonra da bir turizm elçisinin yapması gerekenleri yapalım.

'Müşteri memnuniyetini' ön planda tutalım.

Akıllarda güzel bir Konya kalsın.

Ali Kaya bu anlayış ile yeni şubeler peşinde ve hedefine de çok yakın. Biz de bu yılki Şeb-i Arus törenleri için ziyaretçi sayısına hedef koyalım mı?

Evet...

Ama önce 'müşteri memnuniyeti' lazım.

UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Memleket | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0332 352 16 16 | Faks : 0332 352 11 66 | Haber Scripti: CM Bilişim