ABD’de bir mühendis geliştirdiği kontrol sistemiyle sürücü müdahalesiz 5 bin kilometre yol gitti

ABD’de bir mühendis geliştirdiği kontrol sistemiyle sürücü müdahalesiz 5 bin kilometre yol gitti

Amerika'da otomobil otomasyon mühendisi olan Anthony Levandowski, Toyota'nın Pirus modeline monte ettiği yapay zekâ donanımlı bilgisayar sistemiyle sürücü...

Amerika'da otomobil otomasyon mühendisi olan Anthony Levandowski, Toyota'nın Pirus modeline monte ettiği yapay zekâ donanımlı bilgisayar sistemiyle sürücü müdahalesi olmadan aracın 5 bin kilometre yol gittiğini iddia etti. Levandowski, sistemin hata vermesi durumunda ise sürücünün aracın kontrolünü ele alabildiğini de vurguladı.

İngiliz The Guardian gazetesinde yer alan haberde, araca monte edilen altı kameranın aracın ön, arka ve yanlardaki görüntüleri ana bilgisayara aktardığı, içinde haritalar yüklü bilgisayarın görüntülerden yollardaki işaretleri, araçların hızları ve yönlerini tespit ederek oluşturduğu bilgileri direksiyon, fren ve gaz kontrolüne aktardığı kaydedildi.

Amerika'da otomobil otomasyon mühendisi olan Anthony Levandowski, 26 Ekim'de Golden Gatke Bridge'de yayımladığı başladığı 4 günlük sürücüsüz otomobil yolculuğunu 5 bin kilometre yol alarak Manhattan'daki George Washington Köprüsü'nde bitirdiğini söyledi. Levandowski, yalnızca yakıt almak ve dinlenmek için direksiyon kontrolünü eline aldığını da belirtti.

Aracın içinde bulunan bir diğer kameranın da şoförün gözü, kafası ve hareketlerini takibe aldığı, sürücünün telefonla konuşması, başını yoldan çevirmesi gibi durumlarda sürücüyü uyardığı, sürücünün uyarıya göre hareket etmemesi durumunda aracı durdurduğu belirtildi.

Öte yandan daha önce Google sürücüsüz araç programında da çalışan ve oradan ayrılarak Uber'in sürücüsüz araç firmasına geçen mühendis Athony Levandowski, sürücüsüz araç programını çalmakla suçlanmıştı.

Sürücüsüz otomobil yapay zeka Firması Pronto.ai'yi kuran Levandowski'nin "Copilot" olarak adlandırdığı sürücüsüz otomobil kontrol sistemini kamyonlara monte etmeyi planladığını ve 2019'in ilk yarısında bu sistemi kullanmaya başlayacağını söylediği öğrenildi.

ABD'de kamyon çarpışmalarında yılda 4 bin kişinin hayatını kaybettiği hatırlatılarak bu sistemin çarpışmayı engellemesi halinde binlerce hayatın kurtarılmış olacağı vurgulandı. Uzmanlar, yapay zeka esaslı sürücüsüz araç sisteminin yalnızca 6 kamerayla başarılabilmesinin büyük bir gelişme olduğunu belirtti.

Kaynak:Haber Kaynağı