• BIST 97.717
  • Altın 143,837
  • Dolar 3,5683
  • Euro 3,9936
  • Konya 10 °C
  • İskandinav ülkelerinde oruç süresi 22 saati bulacak
  • Milyonlarca çalışana müjde! Yıllık izin uzuyor
  • Cuntacı komutandan alçak emir: Ezin geçin...
  • İskandinav ülkelerinde oruç süresi 22 saati bulacak
  • Milyonlarca çalışana müjde! Yıllık izin uzuyor
  • Cuntacı komutandan alçak emir: Ezin geçin...

ABD seçimlerinde para etkili

ABD seçimlerinde para etkili
ABD'de 2016 başkanlık seçimleri için geri sayım başlarken, son 45 yılda yapılan 11 seçimin sonuçları, daha çok bağış toplayan adayın yarıştan zaferle çıktığını ortaya koyuyor.

 

ABD’de başkanlık yarışına katılan Demokrat ve Cumhuriyetçi aday adayları, seçimlere daha bir yıl olmasına rağmen, siyasi bağışlar için rekabete çoktan başladı. 

ABD Federal Seçim Komisyonu'nun (FEC) verilerine göre, Ekim ayı ortasına kadar en çok bağışı, yaklaşık 128 milyon dolarla Cumhuriyetçi aday adayı Jeb Bush topladı. Bush'u, Demokrat partinin önde gelen aday adayı Hillary Clinton 97 milyon 800 bin dolar destekle izlerken, en fazla maddi yardım alan üçüncü ve dördüncü aday adaylarını 67 milyon 200 bin dolarla Cumhuriyetçi Ted Cruz ve 41 milyon 500 bin dolarla Demokrat Barnie Sanders oluşturdu. Cumhuriyetçi adaylardan Ben Carson ise 38 milyon 254 bin dolarla beşinci sırada yer aldı. Anketlerde öne çıkan Cumhuriyetçi Donald Trump ise kampanyasını kendi imkanlarıyla finans edebileceği için çıkar gruplarından bağış kabul etmiyor. 

Bu rakamlar şimdilik önceki seçimlerdekilere göre az gibi görünse de bağışların, ocak ayındaki parti kurultaylarında başkan adaylarının kesinleşmesinin ardından hızla artması bekleniyor.

Aday adaylarını, finansal destek toplamak için daha şimdiden harekete geçirense, bağış miktarı ile oylar arasında doğru orantı olduğunu gösteren geçmiş seçim sonuçları.

 

Bağışlar neden bu kadar önemli? 

Amerikan seçimlerinde kampanya maliyetlerinin ve bağışların öneminin giderek artması, dünyanın en pahalı koltuğuna oturmak için sadece iyi bir politikacı olmanın yeterli olmadığı ortaya koyuyor.

Çünkü, devletin kampanya için yeterli ödenek vermediği ABD'de adayların, milyonlarca dolar tutan reklamlarda yer alabilmek, dünyanın en büyük ülkelerinden birini bir uçtan diğer uca dolaşarak mitingler düzenlemek, sosyal medyayı etkin kullanabilmek, seçim büroları ve kampanya ekipleri oluşturabilmek için milyonlarca dolara ihtiyacı bulunuyor.

Dolayısıyla seçim kampanyasını daha iyi finanse eden aday, daha çok reklam ve daha çok mitingle daha fazla seçmene ulaşarak oylarını artırma imkanı sağlıyor. 

grafik_23.jpg

 

 

UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Memleket | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0332 352 16 16 | Faks : 0332 352 11 66 | Haber Scripti: CM Bilişim