"4+4+4" Öncesi..

"4+4+4" Öncesi, 28 Şubatı hatırlattığı için evet.

 

Bu başlıkla herkes bir şeyler yazdı.

Bilende yazdı, bilmeyende yazdı, kimi olumlu yazdı, kimi olumsuz yazdı,

Uzun bir süre ben bu konuda yazı yazmadım, yazmamak için de mücadele ettim. Sonunda bende dayanamadım pes ettim ve yazdım.

Benimde artık nur topu gibi “4+4+4” konulu yazım var.

Peki, neden yazmak istemedim?

Öncelikle, yazarken bir partiye ait fikirlere saplanıp kalmaktan korktum. Çünkü bu olayı ben partiler üstü olarak görüyorum.

Bu değişikliklerin Ülkemizin geleceği açısından çok önemli olduğunu düşünüyorum. %50 oy almış bir partinin iktidarının Ancak 10. yılında yapabildiği bu değişiklikler belki, 50 yılda bir nasip olacak gelişmeler

Onun içinde bu değişiklikleri çok ama çok önemsiyorum.

Bu konuda İdeolojilere girdiniz mi? bir olayın sizin ideolojinize uygun olup olmadığına bakıyor ve uygunsa iyi yönlerini görüyor kötü yönlerini de pas geçiyorsunuz.

O zamanda olaylar tam objektif değerlendirilemiyor yanlışlar yapılıyor.

İnsan hayatında eğitim, çok önemli bir unsurdur, aileden çevreden ve tecrübelerin birleşmesinden ortaya çıkmış bir düşünceler yumağıdır. Onun içinde bu değişiklikleri ideolojiler üstü düşünmek ve yapılanları öyle yorumlamak gerekir.

Benim dünya görüşüm, aldığım eğitim ve eğitimcilik yönüm, olayların olumlu ve olumsuz yönlerini bakarak değerlendirmenin doğru olacağı şeklindedir.

Bu yasayı İlim adamlarının konuşması ve tartışması gerekirken Herkesin sokaklara taşıması bana çok garip geliyor. Onun içinde bu konuda fikir beyan etmekten çok korkuyorum.

8 yıllık kesintisiz eğitim yasası 28 Şubat'ta Meclis'ten geçirilirken, bugün hayır diyen ideolojik düşünce o gün evet diyordu. Çünkü bunların amacı imam hatiplerin orta kısımlarını kapatarak, Müslüman bir ülkede din eğitimine engel olmaktan başka bir şey değildi. Dünde öyleydi, bugünde böyle, onun için bu konunun onlarla tartışılacak bir tarafı da görülmüyor.

Aslında 28 Şubat sonrası getirilen sistemin Sonucunda neler olduğunu, bu dönemde yetişen öğrencilerin ne kazanıp ne kaybettiğini tartışabilsek sonuca daha rahat ulaşabiliriz. O dönemin sonunda 8 yıllık eğitim sisteminin ne kaybettirip ne kazandırdığını bilimsel verilerle önümüze koyan yok.

Geçtiğimiz hafta da zorunlu eğitimi 4+4+4 uygulamasıyla 12 yıla çıkaran yasa Meclis'ten geçirilirken bir gurup insan çıktı hedef ideolojik dedi,

Birileri imam hatip liselerinin orta kısmını kapattıysa, birileri de açmak ve daha fazla İslami eğitimine yer verebilmek için mücadele etti. Yapılanlar bu kadar. 28 Şubat sonrası gibi yeterince bilimsel tartışılmadı. Ve yasa değişti.

Ben de bu yasayı farklı değerlendirebilirim.

Öncelikle 28 Şubatın en önemli bir izinin silinmesi beni çok ama çok mutlu ettiğini söylemek isterim. Beşikten mezara kadar ilim tahsil edin diyen bir dinin mensubu olarak ta 12 yıl az bile de derim.

Ancak bu yasa "liberal" bir yasa olsa da her şey güllük gülistanlık olmayacak ben 10 yaşındaki bir çocuğun yeteneğine göre seçim yapamayacağını onun içinde mutsuz aile mutsuz toplum ortaya çıkacağını da söylemiyorum.

Dini eğitimini ve Kur'an-ı Kerim eğitimini eski sistemde İmam hatip liselerini seçenler alabiliyordu. Şimdide o dersi seçenler alacaklar, yani eskidende okul seçmeli, bugünde ders seçmeli, değişen çok fazla bir şey yok gibi görülüyor.

Birde önceki yıllarda Kredili sistem gibi mükemmel bir sistem tutmadı bunun tutmama sebebini incelersek altyapının olmadığı görülecektir. Aynı tehlike bugün içinde geçerlidir

Peki, o olmaz bu olmazda ne olur diyenlere, kısaca şunu diyebilirim, sadece İmam hatip liselerine gidenlerin değil, tüm Müslümanların bu eğitimi alma hakları vardır. ABD’de bile Özel okullarda Lisans eğitiminde din dersleri zorunludur.

Türkiye'de imam hatipler özelleşmeli, insanlar kendi müfredatlarını kendileri yapmalı ve din dersleri de zorunlu olmalıdır. Seçmeli Din dersi olmamalıdır. Çünkü seçmeli din dersi ve Kur'an-ı Kerim dersi toplum içinde kutuplaşmalara sebep olacaktır

Senin bu teklifim “Tevhid-i Tedrisat Kanunu”na aykırıdır diyenlere seslenmek istiyorum; Evet aykırıdır, peki 28 Şubatın hangi uygulaması aykırı değildir

Bırakalım bunları lütfen, biraz dünya insanı olmayı deneyelim

Yalnızca ben akıllıyım yalnızca benim yaptığım doğrudur felsefesi bize hiçbir şey vermedi. Bundan sonrada vermeyecektir, bu uygulamanın yaptığı en güzel şey “tek tip ikinci sınıf insan” yetiştirmektir.

"4+4+4" Öncesi, 28 Şubatı hatırlattığı için bu yasaya evet ama “vallahi yetmez”

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.