4. Uluslararası Resort Turizm Kongresi

4. Uluslararası Resort Turizm Kongresi

Thomas Cook Group PLC Üst Yöneticisi (CEO) Fankhauser:

ANTALYA (AA) - Thomas Cook Group PLC Üst Yöneticisi (CEO) Peter Fankhauser, turistlerin seyahat edeceği yerlerle ilgili sosyal medyada yapılan yorumları dikkate aldığını bildirdi. 

Resort Dergisi tarafından düzenlenen 4. Uluslararası Resort Turizm Kongresi, Kundu Turizm Bölgesi'ndeki ASKA Lara Otel'de başladı. Açılış töreninde konuşan Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı ve Resort Dergisi İmtiyaz sahibi Yusuf Hacısüleyman, turizmde 2015 yılının "atılım yılı" olması gerektiğini söyledi.

Atılım yılının önünde iki sorun bulunduğuna değinen Hacısüleyman, bunlardan birinin Suriye problemi olduğunu belirtti. Türkiye'nin binlerce Suriyeliye ev sahipliği yaptığını hatırlatan Hacısüleyman, sınırından yapılan haber ve değerlendirmelerde Türkiye'nin eleştirildiğini söyledi. Bu eleştirilerin Suriyeli göçmenlerin konaklaması, eğitimi, yiyecek ve giysileri üzerinden yapıldığını anlatan Hacısüleyman, şöyle konuştu:

"Türkiye zengin bir ülke değil ama insanlara sahip çıkacak kadar güzel şeyler yaratmış durumda. Suriyelileri, pozitif bir algıya çeviremedik. İkinci sorun ise en büyük pazarımız olan Rusya'da Ruble'nin değer kaybetmesi. Bu durum bizi önemli şekilde etkileyecek görünüyor. Karamsarlığı ifade etmek istemiyorum ama herkesin bu konuda bazı adımlar atması gerekiyor."

 - "İnsanlar yürümeyi unuttu"

Thomas Cook Group PLC Üst Yöneticisi (CEO) Peter Fankhauser, kendisini "dinozor"a benzeterek, sektörde pek çok trend ve değişiklik gördüğünü, hepsinin üstesinden gelmeyi başardığını söyledi.

Teknolojide yaşanan hızlı gelişmeye değinen Fankhauser, "İnsanoğlu ateşi buldu, endüstriyel makineleri buldu. İki ayak üzerinde durmayı öğrenen insanoğlu artık metroda, sokakta mobil alet cihazlarını kullanmaya başladı ve iki ayak üzerinde durup yürümeyi unuttu" dedi.

Teknolojinin, insanlığın evrimini yönlendirdiğini belirten Fankhauser, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Artık mektupları saniyeler içerisinde gönderiyorsunuz. Romantik değil ama çok daha etkili ve verimli. Herkes her şeyi artık tablet ve akıllı telefonları ile yapıyor. Bütün bunlar seyahat sektörü için büyük önem arz ediyor. Artık tur operatörü olmak, doğru ürüne ve en iyi fiyata sahip olmak anlamına gelmiyor. Dijital çağ ve dijital müşteriler, seyahat sektörünü her alanda zorluyor. Müşteriler her türlü kanalı pürüzsüz şekilde kullanmayı biliyor. Müşterilerin fiyat ve kalite konusunda büyük bir şeffaflığı var."

- "İnternet müşteriler için önemli bir mecra"

Fankhauser, internetin müşteriler için önemli bir mecra olduğunu, müşterilerin beklentilerini karşılayan içerikler görmek istediğini vurguladı.

Müşterilere daha iyi dokunuşlar yapmak için "artırılmış gerçeklik" uygulamasını gerçekleştirdiklerini söyleyen Fankhauser, müşterilerinin artık broşürlerdeki bir, iki fotoğraf yerine, akıllı telefonlar aracılığıyla broşür üzerindeki kod sayesinde çok özel görüntüleri izleyebildiklerini kaydetti. Fankhauser, bu teknolojiyi bütün otel broşürlerine yaymayı hedeflediklerini açıkladı.

Seyahat sektörü müşterilerinin satın almadan önce gidecekleri yerleri deneyimlemeleri için "Sanal gerçeklik" uygulamasını gerçekleştirdiklerini anlatan Fankhauser, şöyle konuştu:

"İlk pilot çalışmamız ağustos ayında başladı. Londra'daki konsept mağazamızda başlattık. Noel'den önce İngiltere, Belçika ve Almanya'da da başlayacağız. Bu uygulamada garip görünüşlü cihazlar sayesinde gideceğiniz yerdeki lunapark aletine biniyor ve gerçekten hareket eder gibi etkileniyorsunuz."

- Rezervasyon ve seyahat arasındaki süre 116 gün

Fankhauser, yaptıkları araştırmaya göre, rezervasyon yapma ve seyahat arasında geçen sürenin 116 gün olduğunu, bu 4 ayı tur operatörlerinin en iyi şekilde kullanması gerektiğini bildirdi. Müşterilerin talep göstereceği ürünü ortaya koymaları gerektiğini ifade eden Fankhauser, en çok otel ve uçak kalitesine önem verildiğinin altını çizdi.

Kötü kalitenin kendini hemen gösterdiğini anlatan Fankhauser, şöyle konuştu:

"Müşteriler artık sosyal medyadan geri dönüşüm yapıyor. Kalite artık hiç olmadığı kadar şeffaf. Kötü bir değerlendirme ve yorum varsa bunu geliştirmek için elinizden gelen her şeyi yapmalısınız. Turizmciler artık gücenmeden müşterilerinin geri dönüşümleriyle ilgili harekete geçmeli. Turistlerin yüzde 90'ından fazlası online yorumlar yapıyorlar. Seyahat edenlerin yüzde 75'i online araştırmalar yapıyor ve tatile gitmeden önce internette ortalama 9 saat harcıyor. Turistlerin yüzde 50'si yolculuk yapanların sosyal medyadaki yorumlarını okuyor ve bunların da yüzde 52'si yorumlara göre seyahat planlarını değiştirebiliyor. Bunu dikkate almamız gerekiyor. Seyahat yorumlarını okuyan turistlerin çoğunluğu, otelin yorumla ilgili cevabını hoş karşılıyor, otele güven duyuyor. Kötü yorumlara yanıt verilmesi halinde bu yorumlar git gide iyileşecektir. Bu da rezervasyon anlamına gelmektedir."

- Turizmin "isimsiz kahramanları"

Antalya Valisi Muammer Türker, Antalya'da turizmin son yıllarda önemli bir irtifa kazandığını söyledi. Kentte sadece görünen aktörler eli ile değil arka plandaki "isimsiz kahramanlar" ile de turizm sektörünün büyük bir başarı yakaladığını belirten Türker, Türk turizminin 2023 vizyonunda yer alan 50 milyon turist, 50 milyar dolar gelire nasıl ulaşacağı konusunda yeni taktikler geliştirmesi gerektiğini vurguladı.

Antalya Büyükşehir Belediyesi Başkanı Menderes Türel, Türk turizminin Rusya-Ukrayna arasındaki gerginlikler ve IŞİD sorunundan sıkıntı yaşadığına dikkati çekerek, turizmin bu sıkıntıları başarıyla atlatacağına inandığını dile getirdi.

Kaynak:Haber Kaynağı